Moderátor: Moderátori
B; napísal:Nie. A ty?
Nie neviem sa len pítať, ja veľmi dobre viem načo to slúži, pretože mám na starosti aj partiu, ktorá takéto frézovanie na mostoch prevádza, zabudol som sa len na túto sekciu pozrieť. Frézovanie mostov slúži predovšetkým na zdrsnenie povrchu mosta, vybrúsenie cementového mlieka. Toto sa robí pre následné zaizolovanie mosta. Most sa po betonáži hladí tvz. vrtulníkmi, vznikne tak hladký povrch ako sklo, to sa musí následne vyfrézovať, aby sa predovšetkým odstránilo cementové mlieko, pretože keby tam cement. mlieko ostalo a následne bola nalepená lepenka, lepenka by sa pri kladení asfaltu od povrchu mosta odlepovala a vznikali by bubliny. Niekedy sa musí mostovka aj 3 vyfrézovať, všetko závisí od skúšok. Po každom frézovaní sa robia odtrhové skúšky na beton, či ešte ostalo mlieko na povrchu mostovky. Fréza sa líši od klasickej cestnej frézy v tom, že cestná fréza má rotujúcu časť s ostrými čepeľami a mostová fréza mé ozubené kolieska podobné tým na bicykli, a na hrotoch má tatavenú spekanú oceľ a rotovaním tie ozubené kolieska bijú po betonovom povrchu a narušujú ho.Dialniciar napísal:B; napísal:Nie. A ty?
Vidím, že doprastavák sa vie len pýtať.
Frézovanie slúži na odstránenie hrubých nerovností betónu, prípadne na hrubé zdrsnenie povrchu. Alebo tiež môže ísť o zhotovenie škáry vo vrstve ochrany izolácie.
doprastavak napísal:Nie neviem sa len pítať, ja veľmi dobre viem načo to slúži, pretože mám na starosti aj partiu, ktorá takéto frézovanie na mostoch prevádza, zabudol som sa len na túto sekciu pozrieť. Frézovanie mostov slúži predovšetkým na zdrsnenie povrchu mosta, vybrúsenie cementového mlieka. Toto sa robí pre následné zaizolovanie mosta. Most sa po betonáži hladí tvz. vrtulníkmi, vznikne tak hladký povrch ako sklo, to sa musí následne vyfrézovať, aby sa predovšetkým odstránilo cementové mlieko, pretože keby tam cement. mlieko ostalo a následne bola nalepená lepenka, lepenka by sa pri kladení asfaltu od povrchu mosta odlepovala a vznikali by bubliny. Niekedy sa musí mostovka aj 3 vyfrézovať, všetko závisí od skúšok. Po každom frézovaní sa robia odtrhové skúšky na beton, či ešte ostalo mlieko na povrchu mostovky. Fréza sa líši od klasickej cestnej frézy v tom, že cestná fréza má rotujúcu časť s ostrými čepeľami a mostová fréza mé ozubené kolieska podobné tým na bicykli, a na hrotoch má tatavenú spekanú oceľ a rotovaním tie ozubené kolieska bijú po betonovom povrchu a narušujú ho.Dialniciar napísal:B; napísal:Nie. A ty?
Vidím, že doprastavák sa vie len pýtať.
Frézovanie slúži na odstránenie hrubých nerovností betónu, prípadne na hrubé zdrsnenie povrchu. Alebo tiež môže ísť o zhotovenie škáry vo vrstve ochrany izolácie.
Jarda napísal:OT: V ČR je poměrně dost mostů starších, které sice vesměs byly postaveny kvalitně, ale v době komunismu byla zanedbávaná jejich údržba a navíc nebyly dimenzované na těžké kamiony, které po nich dnes jezdí. Mnoho mostů bylo navíc poškozeno povodněmi v létech 1997 a 2002.
samotna SSC ma vytvoreny tzv. "mostny program", ktory ma v sprave prostriedky vo vyske 265 mil. Sk, z ktorych 45 mil. Sk ide na posudky a kontroly a vyse 200 mil. Sk potom na opravy".Dialniciar napísal:Ak by Slovensko chcelo účinne začať riešiť situáciu, SSC a VÚC by museli na opravy mostov vynakladať ročne sumu vo výške min. 2-3 mld. SKK. Dnes je táto suma menej ako polovičná.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 36 hostí.