Moderátor: Moderátori
aquila napísal:andrej, no ja som to nebol, ja od zaciatku hovorim, ze D4 by sa malo stavat radsej ako R0 t.j. 3+3 v parametroch RC, ako v D parametroch na 2+2 ....
devil napísal:bude treba vyriesit jeden velmi podstatny problem a to presmerovat tranzit zakazom vjazdu na paralelnu D1, bez zakazu sa tranzit bude vyhybat D4 kvoli plateniu.
Andrej napísal::o Kompletna D4 na 3+3 pruhy aj s tunelom bez inych, lacnych a rentabilnych usekov (R7, rozsirenie D1) je samofinancovatelna? Bud predpokladaju mimoriadny narast dopravy alebo vedia stavat jednoducho ovela lacnejsie, ako domace firmy
Cestár napísal:Podľa mojich informácií spoločnosť francúzskeho typu s čisto francúzskymi partnermi dňa 9.10.2008 doručila na MDPT ponuku na zhotovenie diaľnice D4 formou PPP, koncesia II. typu. Vyjadrenie sa nežiada, ale očakáva do 150 dní.
Ponuka obsahuje nasledovné veci:
1. Výstavba diaľnice D4 v súčasnej podobe postavená v prvej časti po križovatku s D1. Na pokračovanie pohorím MK požadované tzv. prednostné právo výstavby. To znamená, že ak by to štát chcel ísť stavať, najprv bude povinný osloviť danú spoločnosť a až potom ísť cez VO a medzinárodné tendre a aj v nich bude musieť stanoviť také podmienky, aké bude mať pri výstavbe aktívny držiteľ prednostného práva pri zakázke, ktorá ho oprávnila toto právo mať.
2. D4 v celej svojej dĺžke parametre 3+3 jazdné pruhy. Dĺžka trvania koncesie: 32 rokov. Povrch: CB kryt, životnosť 28 rokov. Odovzdanie štátu: s obnovením CB krytu, ZDZ a VDZ, príp. ďalších súčastí.
3. Financovanie: samostatné. A: formou dohody s celoštátnym súkromným prevádzkovateľom, B: formou priamych mýtnic na exitoch a základných vjazdoch, C: formou platieb od štátu. II. typ koncesie pri PPP znamená, že štát vloží 1/8 nákladov ako kapitál v priebehu výstavby, t.j. napr. ak by výstavba trvala 4 roky a náklady by boli 40 mld. SKK, vláda by v 2. a 3. roku vložila po 5 mld. SKK. Tieto peniaze sa v prípade pozitívnej koncesie vrátia štátu (nepoznám detail zmluvy či aj s infláciou, to pre mela doplním, že by znamenalo: "total clear PPP") a v prípade negatívneho stavu výnosov by štát už nič neplatil naviac, teda ŽIADNE tieňové mýto naviac a žiadne preplatenie nehrozí. Taktiež ale neplatia ani také veci, že by štát dostal financie naviac podľa stanovených %, ak bude výber mýta výrazne nadplán, t.j. štát dostane "zálohový viazaný kapitál dôveryhodnosti trvania zmluvy", ale nie ďalšie zdroje počas trvania stanovenej doby koncesie.
4. Firma je ochotná vyriešiť akékoľvek vyvolané investície miestnej samosprávy v oblasti priamej nadväznosti na D4, t.j. záväzky dopravného typu do hodnoty 26,4 mil. EUR.
5. Firma zároveň navrhla spoluprácu pri prestavbe diaľnice D1 na 8 jazdnýh pruhov smerovo oddelených po 4 formou PPP, "svetlej čistej koncesie", t.j. bez nutnosti vkladania kapitálu štátom.
Celkové náklady na zhotovenie, ponuka na výstavbu iných priľahlých cestných stavieb ako sú obchvaty, rozšírenie ciest I. triedy, prestavba ciest III. a II. triedy na cesty II. a I. triedy, ďalšie prípojky v regiónoch neuvediem, aby bola zachovaná istá možnosť konkurencie.
Andrej napísal::o Kompletna D4 na 3+3 pruhy aj s tunelom bez inych, lacnych a rentabilnych usekov (R7, rozsirenie D1) je samofinancovatelna? Bud predpokladaju mimoriadny narast dopravy alebo vedia stavat jednoducho ovela lacnejsie, ako domace firmy
Thomas napísal:Taková perlička - růst intenzit není nekonečný, ale je omezený okamžikem, kdy každý bude mít vlastní auto (lhostejno, zda jich vlastní víc, na silnici může sedět jen v jednom). Za současným boomem intenzit stojí především prudký nárůst životní úrovně v posledních letech (po r. 1989), resp. spotřeby. Já si nedovedu představit plánování na 40 let dopředu - navíc boom skončí tak za 5-10 let a podle mě se teď už bude jen zpomalovat tempo jeho růstu.
Thomas napísal:Taková perlička - růst intenzit není nekonečný, ale je omezený okamžikem, kdy každý bude mít vlastní auto (lhostejno, zda jich vlastní víc, na silnici může sedět jen v jednom). Za současným boomem intenzit stojí především prudký nárůst životní úrovně v posledních letech (po r. 1989), resp. spotřeby. Já si nedovedu představit plánování na 40 let dopředu - navíc boom skončí tak za 5-10 let a podle mě se teď už bude jen zpomalovat tempo jeho růstu.
Thomas napísal:je jedno jak roste prodej aut, jak jsem psal - to nesouvisí přímo s počtem aut na silnici - spousta rodin se 2-3 auty, lidé, kteří používají jedno auto soukromé a jedno pracovní ...
Mimochodem nemluvil jsem o BA, ale obecně, takže na té úvaze není nic chybného. BA má před sebou určitý potenciál růstu počtu obyvatel, i když podle mne ne takový, aby v následujcích 10 letech překročila půl milionu.
O tom, že D4 je potřeba polemika nebyla.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.