Moderátor: Moderátori
Thomas napísal:Já si taky myslím, že pokud se na r. 2008 nedávají peníze na D3 a R6 od KV na východ, tak se toho moc nestihne. Navíc je podle mě dost potřebnějších staveb než R6 KV - Nové Strašecí.
Lenny napísal:Na dobudování potřebné infrastruktury je v letech 2005-13 třeba ještě minimálně 1300 miliard Kč. V tomto je zahrnuto:
- výstavba cca 500 km dálnice,
- výstavba cca 850 km rychlostních silnice,
- zvýšení bezpečnosti dopravy,
- výstavba obchvatů měst,
- výstavba protihlukových bariér,
- výstavba a modernizace III. a IV. tranzitního železničního koridoru,
- modernizace železničních uzlů, interoperabilita,
- zkvalitnění vnitrozemských vodních cest,
- odstranění havarijného stavu ingrastruktury,
- postupné odstraňování podudržovanosti dopr. infrastruktury.
Potřeby finančních proštředků v letech 2005-13
- na dálnice a rychlostní silnice je celkem potřeba 370 mld. Kč,
- na silnice I. třídy je celkem potřeba 215 mld. Kč,
- na silnice II. a III. třídy je celkem potřeba 170 mld. Kč,
- na železniční infrastrukturu je celkem potřeba 425 mld. Kč,
- na infrastrukturu vodní dopravy je celkem potřeba 20 mld. Kč,
- rezerva 100 mld. Kč
celkové náklady ve výši 1300 mld. Kč, počítá se s úspory na straně výdajů ve výši 350 mld. Kč. Celkové náklady po úpravě jsou 950 mld. Kč.
Na straně přijmů se počítá s těmito zdroji (celkem za 2005-13):
- podíl na přijmech z privatizace 65,1 mld. Kč,
- podíl na spotřebí dani 226,7 mld. Kč, zvýšení podílu na 40%
- silniční daň 53,4 mld. Kč,
- časové poplatky 17,2 mld. Kč,
- výkonové poplatky (mýto) 36 mld. Kč,
- fondy EU 250,9 mld. Kč,
- úvěry a PPP 140,3 mld. Kč,
to je celkem 789,6 mld. Kč, návrh počítá se zvyšování efektivity stavebnictví ročně o 4%, což dá nakonec 950 mld. Kč.
Toto je jenom plán.
Naspäť na Dálnice a rychlostní silnice v ČR
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.