Moderátor: Moderátori
patriot napísal:Nemám nič proti Prešovu, ale budovať koridor na toto mesto má rovnakú prioritu ako vybudovať priame železničné spojenie Trnava - Nitra. Je to dôležité pre región, ale SR musí riešiť akútnejšie veci a nedostatky. Nehovoriac o nákladoch ...
Však PO sa dočká stavieb za miliardy na cestách (D1, R4, NK).
Tak to bola chyba už dávno, že sa rýchlostná železnica nepotiahla cez Prešov a teraz zase s tým nepočítajú a prešovčania ostanú zase bez rýchlovlaku.Tomas PO napísal:jano.z napísal:Na stránke http://www.reming.sk/referencie_koridory.htm sú zverejnené konečné trasy pre úsek Liptovský Mikuláš - Poprad a Krompachy - Kysak.
Skoda, ze nedoslo k zmene trasovania cez Presov.
konstrukt napísal:Tak to bola chyba už dávno, že sa rýchlostná železnica nepotiahla cez Prešov a teraz zase s tým nepočítajú a prešovčania ostanú zase bez rýchlovlaku.Tomas PO napísal:jano.z napísal:Na stránke http://www.reming.sk/referencie_koridory.htm sú zverejnené konečné trasy pre úsek Liptovský Mikuláš - Poprad a Krompachy - Kysak.
Skoda, ze nedoslo k zmene trasovania cez Presov.
Súhlasim. NA ZAMYSLENIE: Prešov je tretie najväčšie mesto na Slovensku a ľudia musia dochádzať na IC vlak do Kysaku.Tomas PO napísal:konstrukt napísal:Tak to bola chyba už dávno, že sa rýchlostná železnica nepotiahla cez Prešov a teraz zase s tým nepočítajú a prešovčania ostanú zase bez rýchlovlaku.Tomas PO napísal:jano.z napísal:Na stránke http://www.reming.sk/referencie_koridory.htm sú zverejnené konečné trasy pre úsek Liptovský Mikuláš - Poprad a Krompachy - Kysak.
Skoda, ze nedoslo k zmene trasovania cez Presov.
Je pravdou, ze priority Slovenska vychadzajuce z realnych financnych moznosti su inde ako v trasovani koridoru cez PO. Koniec koncov, z PO sa da odviezt do Kysaku a nastupit na IC tam. Nie je to nic tragicke.
Avsak modernizacia koridoru urci na dlhe desiatky rokov trasu a je to vskutku posledna moznost napravit staru chybu trasovania.
Tomas PO napísal:Nuz, neexistenciou koridoru v Presove sa len zvysuju intenzity na cestach a s tym suvisia vyssie naklady na vystavbu cestnej siete a jej udrzby. Presov ma kvalitnu MHD a preto napriek nulovej vystevbe cestnej infrastruktury Presov este dopravne neskolaboval. Existencia koridoru v Presove by urcite podnietila velmi vela ludi na ceste do Bratislavy vyuzit IC vlaky, ako vlastne auto.
Andrej napísal:Je velky problem, aby väcsine rychlikov a IC davali na koniec supravy 1-2 vozne, ktore by v kysaku pokracovali do PO, teda bolo by priame spojenie BA-PO?
jano.z napísal:Trať cez Prešov mala byť "poriadnym riešením", kdežto reko pôvodnej trate "ekonomickým riešením". Ďalej, traťou cez Prešov sa spraví celkom okľuka a preto ju bolo treba navrhnúť "čo najrýchlejšiu" aby výsledné predĺženie jazdnej doby do KE bolo čo najmenšie. No a napokon, napojenie krajského mesta na koridor je dôvod, na ktorý sa dajú získať peniaze z EÚ aj dodatočne a tak sa s určitým odstupom dá zrealizovať aj to aj to. Tiež preto aj tá 200.
jano.z napísal:Prešov je jednoducho "z uhla"
magnus napísal:Moj nazor je, ze ak chceme v budicnosti prilakat viac ludi na zeleznicu, tak treba zainvestovat aj do takych dnes nepredstavitelnych projektov ako zapojenie Presova do koridoru. Myslim, ze ako tretie navacsie mesto na Slovensku si to zasluzi.
magnus napísal:Moj nazor je, ze ak chceme v budicnosti prilakat viac ludi na zeleznicu, tak treba zainvestovat aj do takych dnes nepredstavitelnych projektov ako zapojenie Presova do koridoru. Myslim, ze ako tretie navacsie mesto na Slovensku si to zasluzi.
Čavo napísal:Ešteže sa Nitra pomaličky prepadáva v počte obyvateľov na nižšie pozície. Aspoň nebude treba robiť tadiaľ železnicu.
Len musia na MDPaT (myslím, že tam sa deje plánovanie) dúfať, že sa v NR nepodarí postaviť nové plánované sidlisko na Parovských lúkach. To by sa tam potom mohlo nasťahovať viac ľudí.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.