Myslím, že Maroko si zaslúži svoje vlastné vlákno. Stavajú viac ako 100km diaľnic ročne.
Stručné informácie o Maroku za rok 2006:
Cesty a diaľnice
V Maroku je celkovo asi 60.000 km ciest (z toho je cca. 50% so zpevneným povrchom). Tento stav patrí k najlepším v Afrike. Aj tak zostáva značná časť krajiny prepojená len prašnými cestami. Existuje tzv. Národný program dedinských ciest, v rámci ktorého je postupne stavaná nová infršstruktúra. Ročne by malo byť podľa plánu ministerstva dopravy pokrytých asfaltom najmenej 1.500 km ciest.
Pozornosť je venovaná výstavbe diaľničnej siete. Do roku 2010 by malo byť postavených 1.500 km diaľnic. Za posledných 30 rokov bolo postavených iba 658 km. Diaľničná sieť by mala po svojom dokončení naplno prepojiť juh so severem krajiny a západné pobrežie s východom krajiny. V rokoch 2004 a 2005 bolo dokončených niekoľko významných úsekov, v roku 2006 bolo otvorených 160 km diaľnic. Bola dostavaná diaľnica z Casablanky do Tangeru, dokončený diaľničný obchvat Casablanky (ktorý je teraz budovaný do El Jadidy), otvorená ďalšia časť diaľnice Casablanka - Marakéš s obchvatom Settatu. Na začiatku roku 2006 boli slávnostne zahájené práce na diaľnici Marakéš - Agadir, ktorá by mala slúžiť od roku 2009. V prvej tretině roku 2007 bol dokončený posledný úsek diaľnice, spájajúci Tanger a Marakéš.
Pre výstavbu a prevádzkovanie diaľničnej siete v Maroku založila vláda v roce 1989 štátnu spoločnosť „Autoroutes du Maroc" (ADM). Táto společnost zabezpečuje výstavbu nových úsekov aj prevádzkovanie existujúcich. V roku 1991 otvorila ADM prvý platený úsek diaľnice.
Marocká nákladná doprava je doteraz z veľkej časti v rukách štátu. Odvetvie tvorí približne 6% HDP a prispieva 15% do príjmov štátu.
Železnice
Železnice sú v Maroku perspektívnym a dobre fungujúcím dopravným prostriedkom. Štátna železničná spoločnosť Office National des Chemins de Fer (ONCF) má v marockej ekonomike významnú rolu. Pracuje v nej takmer 9.000 zamestnancov a spravuje 1.907 km tratí, z nich 51% je elektrifikovaných. Iba 418 km tratí je zdvojených. ONCF zaisťuje okrem prepravy osôb prepravu fosfátov, hnojív, chemických produktov a ťažených minerálov.
ONCF preváža denne v priemere 40.000 cestujúcích, v špičkách až 70.000 cestujúcích, denne vypravuje 136 vlakov pre dopravu cestujúcích.
Od roku 2004 probiehajú v Maroku práce na zdvojení trate Sidi Kacem - Fes, zdvojenie trate Casablanca-Settat a vybudovanie novej linky Taourirt-Nador. Súčasne se rozbehol projekt na napojenie železničnej siete na novo budovaný prístav Tanger-Med. Stále častejšie sa hovorí o projektu TGV medzi mestami Agadir a Marrakeš. TGV by malo byť následne predĺžené z Marrakeše až na sever do Tangeru, kde by plánovaným podmorským tunelom nadväzovalo na európsku sieť.
Námorníctvo
Námorná doprava využíva 25 prístavov, z nich 11 je obchodných a 14 rybárskych. Doprava po mori je pre marocký zahraničný obchod životne dôležitá. Veľmi frekventovaná je kyvadlová námorná doprava pre turistov do a z Španielska a Francúzska. Cez najvýznamnejší prístav Casablanca prechádza 1/3 dovážaného vyvážaného tovaru. Marocká obchodná flotila má podľa stavu z roku 1999 492 lodí nad 100 t brutto a s celkovou tonážou 586 tis. t deadweight.
K najvýznamnejším udalostiam patrí výstavba kontajnerového prístavu cca. 35 km na východ od Tangeru nazývaného Tanger-Med. Spoločne s prístavom sú budované obchodné, priemyslové a turistické zóny vrátane kompletnej infraštruktúry a napojenia na marockú vnútornú cestnú a železničnú sieť. Celková hodnota projektu je odhadovaná na 1 mld. USD s tým, že vybudovanie infraštruktúry hradí marocký štát. Od dodávateľov sa očakáva spolufinancovanie a Maroko je pripravené poskytnúť celú radu zaujímavých investičných ponúk pre investorov. Prístav, ktorý má byť nejväčším a najmodernejším v západnom Stredomorí a má byť uzlom pre veľkú časť dopravy mezi Európou, Amerikou a Afrikou, bude podle plánu uvedený do prevádzky v roku 2007. Výstavba bola slávnostne zahájená vo februári 2003.
Letecká doprava
Maroko v súčasnosti disponuje cca. 15 letiskami, z nich 10 je medzinárodných. Hlavné letiko Mohameda V., situovaného 35 km JV od Casablanky, ponúka denne takmer 50 pravidelných letov do Európy, Ameriky, na Blízky východ a do celej rady afrických miest. Letisko má dobré cestné a železničné spojenie do ostatných častí krajiny. Štátnou leteckou spoločností je RAM (Royal Air Maroc).
Na začiatku roku 2003 otvoril kráľ medzinárodné letisko v Nadoru, ktoré je schopné odbaviť 750.000 cestujúcich ročne. Letecký terminál má uľahčiť príjazd turistov do tejto stredomorskej oblasti.
V roku 2004 došlo k zavedeniu projektu „otvorené nebo". Marocká letecká doprava sa otvorila konkurencii zahraničných leteckých spoločností. Zvýšil sa tak počet liniek, ktoré spájajú Maroko s ostatným svetom (hlavne s Európou) a začali fungovať dve nízkonákladové marocké letecké společnosti Atlas Blue a Jet4You. Ku koncu roku 2005 boli zavŕšené jednania medzi Marokom a EU o spoločnom vzdušnom priestore a v decembri 2006 bola podpísaná zmluva Open Sky medzi Marokom a EU.
Telekomunikácie
V Maroku sú od roku 2005 traja operátori obsluhujúci pevné linky a dvaja operátori v oblasti mobilných telefónov.
Sektor telefnných služieb má byť podľa vládneho programu kompletne sprivatizovaný do roku 2008.
Stavebníctvo
Stavebníctvo zamestnáva cca. 10% ľudí a tvorí 10% príjmovej stránky štátneho rozpočtu. V roku 2006 stavebníctvo rekordne rástlo.
Jedná se o politicky veľmi významné odvetvie hospodárstva, pretože jedníý z hlavných sociálnych problémov Maroka je nedostatok vhodného bývania. Štatistiky uvádzajú, že v roku 2002 chýbalo na trhu 877.436 bytov a ďalších 760 000 rodín býva v nevyhovujúcich bytoch. Od roku 2003 by chcěla vláda postaviť ročne 100.000 sociálnych bytov, zatiaľ sa to však nedarí plniť.
Celkový rast stavebníctva by mal aj v roku 2007 pokračovať. Dôvodom je výstavba bytov, ale aj celá rada ďalších projektov spojených s rozvojom turistiky, s industrializáciou severných a južných oblastí Maroka, s výstavbou infraštruktúry, školských a sociálnych zariadení atď.