D2 Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty

Štátna hranica ČR/SR Kúty – Malacky – Bratislava (Rusovce), štátna hranica SR/MR

Moderátor: Moderátori

D2 Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty

Odoslaťod Diaľničiar » 17. Feb 2005 22:55

Stavebný úsek diaľnice D2 Bratislava, Lamačská cesta – Staré grunty vyplní posledný chý­bajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarskej republiky – súčasť európskeho koridoru TINA č. IV.
Doteraz bol tento chýbajúci úsek diaľnice nahradzovaný Lamačskou cestou a Mlynskou doli­nou, ktoré sú jedny z najviac dopravne zaťažených komunikácií mesta.
Diaľnica D2 bude v dĺžke 1,430 km, čo je cca. polovica chýbajúceho úseku, vedená v tuneli Sitina. Súčasťou stavby sú preložky Lamačskej cesty, Harmincovej ulice, Mlynskej doliny a prepojenie ulíc Dúbravská a Polianky.
Po uvedení do premávky dôjde k deleniu tranzitnej (diaľničnej) a mestskej dopravy. Zrýchli sa prechod tranzitnej dopravy cez mesto. Križovatky D2 s Lamačskou (Harmincovou) a Mlynskou dolinou umožnia väčšie využívanie diaľnice aj pre mestskú dopravu. Dopravné zaťaženie križovatky Patrónka sa zníži o cca. 40 %.
To všetko bude mať vplyv na zlepšenie viacerých parametrov životného prostredia.

Stavba sa člení na 216 stavebných objektov. Z toho sú 2 diaľničné, 12 cestných, 10 most­ných, 3 úpravy tokov, 16 stavebných a 15 technologických na tuneli, 39 potrubných sietí, 43 silnoprúdových a 34 slaboprúdových sietí, 1 nový vstup do ZOO. Dominantným objektom stavby je tunel Sitina.
Pretože diaľnica D2 bude prechádzať cez súčasný vstup do ZOO, je súčasťou stavby tiež nový vstup do ZOO od ulice Staré grunty. Nový vstup do ZOO bude pozostávať z parkovacích plôch a prístupov a z nového vstupného objektu. V priestore parkoviska a prístupov k vstupnému objektu je vedená preložka Vydrice tak, že oživí tento priestor.

Tunel Sitina
Tunel budú tvoriť dve samostatné tunelové rúry, každá s dvoma jazdnými pruhmi. Bude vy­bavený modernou technológiou, ktorá bude riadiť celý chod tunela: vetranie, osvetlenie, do­pravu a v prípade kolíznych a nehodových situácií aj jeho uzavretie. Riadenie bude automa­tické aj manuálne z centrálneho a podružných dispečingov. Okrem toho bude tunel vybavený na havarijné situácie (výklenky SOS, požiarny vodovod, únikové chodby).
Tunel bude budovaný Novou rakúskou tunelovacou metódou.
Na ochranu okolitých objektov a obyvateľov pred účinkami trhacích prác sa bude ako zá­kladná súčasť prác vykonávať seizmický monitoring. Vykoná sa ešte pred samotnými trha­cími prácami a bude sa robiť aj súbežne s nimi.
Výstavba tunela bude z hľadiska geologického náročná, pretože cca 1/3 razenej časti pre­chádza cez porušené zóny a tunel má pomerne malé krytie.

Vplyv stavby na životné prostredie.
Úsek D2 bol v plnom rozsahu posúdený podľa zákona č. 127/94 Z.z. Boli komplexne hodno­tené tri varianty, a to povrchový (vedený popri železnici , cez Patrónku ústiaci do Mlynskej doliny) a dva tunelové, z ktorých bol jednoznačne všetkými zainteresovanými, vrátane verej­nosti odporučený variant „J“ s kratším tunelom.
Vplyvy stavby na životné prostredie sa najlepšie poznajú v porovnaní so stavom, keby sa stavba nevybudovala, tzv. nulový variant.
V prípade nevybudovania stavby nebude už po roku 2003 dotknutá cestná sieť vyhovovať kapacitným nárokom (pri zníženej rýchlosti na 30 km/h).
Súčasťou stavby sú ochranné opatrenia na najexponovanejších miestach. Sú to protihlukové steny pozdĺž ZOO a výjazdu tunela v Mlynskej doline, odkanalizovanie vôd z povrchu vozov­ky, vegetačné úpravy.

Pre výstavbu sú navrhnuté také postupy, aby vznik nepriaznivých účinkov bol čo možno najmenší.
Pred výstavbou sa vykonával monitoring (zisťovanie) jestvujúceho zaťaženia životného prostredia, merali sa hladiny hluku a imisií, hygienické limity sú prekročené. Merania budú pokračovať počas výstavby, rozšírené o ďalšie parametre súvisiace s razením tunela (seiz­micita, odpadové vody zo staveniska, geologické práce, a pod).

dĺžka úseku : 3,00 km, kategória D 26,5/100/80

stavba už začala v r. 2003
spojazdnenie diaľnice: 2007

Stavba bola hodnotená ako efektívna, financovaná je z pôžičky japonskej banky JBIC a štátneho rozpočtu.
Zhotoviteľom stavby je Tai Sei, Corporation – Skanska DS a.s.

Tento materiál pochádza zo stránky Slovenskej správy ciest: www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=425
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 21. Feb 2005 00:03, celkovo upravené 2 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

pomoc, to snad nie

Odoslaťod romanca » 19. Feb 2005 18:57

pracujem v mlynskej doline...to fakt budem musiet este prechadzat tym staveniskom na patronke az do roku 2008??? :x este mam otazku, kto rozhoduje o dopravnom znaceni pocas tejto stavby? ide mi o to, ze momentalne su v smere z mlynskej doliny na krizovatku patronka znacene dva pruhy, pricom do laveho maju kamiony zakazany pristup. v praxi to znamena, ze v pravom sa vytvori dlhy rad kamionov. ten pravy ale zaroven umoznuje aj prechod krizovatkou rovno v smere na kramare. ja casto prechadzam rovno na kramare a to znamena alebo cakat zbytocne dlho v rade kamionov alebo ist v lavom pruhu a tesne pred krizovatkou sa zaradit pred nejaky kamion. uz som tam videl par buraciek sposobenych tym, ze vodic osobaku zle odhadol rychlost kamionu ked sa pred neho ryl. podla mna je tam dost siroka cesta na tri subezne pruhy, dva odbocovacie dolava a jeden rovno ako je to napriklad na racianskej nakrizovatke pri zvaraku smere od race. urcite by to slo, lebo v smere od krizovatky patronka by stacil aj jeden pruh, da sa tam alebo odbocit od prahy alebo prist rovno od kramarov, co je vzdy len jeden pruh..tak by som rad dal tento navrh zodpovednej osobe.
romanca
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Založený: 03. Feb 2005 21:54

Re: D2 Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty

Odoslaťod puff dady » 07. Mar 2005 14:07

Diaľničiar napísal:...stavba sa člení na 216 stavebných objektov. Z toho sú 2 diaľničné, 12 cestných, 10 most­ných, 3 úpravy tokov, 16 stavebných a 15 technologických na tuneli, 39 potrubných sietí, 43 silnoprúdových a 34 slaboprúdových sietí, 1 nový vstup do ZOO. Dominantným objektom stavby je tunel Sitina...


Snazil som sa z tejto spravy najst informaciu (aj ked mi jasne ze to bolo pisane vseobecne), ze ci tam bude v tomto useku aj myslene aj na cyklistov. Kedysi (pred vystavbou) viedla cez Mlynsku dolinu smerom na Patronku aj cyklisticka trasa. Nebolo by od veci, keby sa na tuto "malickost" myslelo.
Zatial som nepocul ziadne informacie o tom, ze by sa s takouto variantou ratalo, a to bola jedna z mala pristupovych miest na Zeleznu studienku (ak clovek nechcel ist autom).
Takisto by sa mohlo na to mysliet aj pri rekonstrukcii krizovatky Patronka, ktora sa bude rekonstruovat tento rok v lete.
puff dady
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 6
Založený: 07. Mar 2005 13:49
Bydlisko: Bratislava

Re: D2 Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty

Odoslaťod aquila » 07. Mar 2005 14:55

Diaľničiar napísal:Takisto by sa mohlo na to mysliet aj pri rekonstrukcii krizovatky Patronka, ktora sa bude rekonstruovat tento rok v lete.

tak to si teda toto leto neviem na patronke predstavit. podla mna mohli ten rok s opravou pockat, ked budu dokoncene sitiny. lebo uz teraz je to na patronke katastrofalne. ale bohuzial smerom na malacky sa vlastne z BA inak ani neda dostat.
Naposledy upravil aquila dňa 11. Mar 2005 09:45, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D2 Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty

Odoslaťod Diaľničiar » 08. Mar 2005 16:02

puff dady napísal:
Diaľničiar napísal:...stavba sa člení na 216 stavebných objektov. Z toho sú 2 diaľničné, 12 cestných, 10 most­ných, 3 úpravy tokov, 16 stavebných a 15 technologických na tuneli, 39 potrubných sietí, 43 silnoprúdových a 34 slaboprúdových sietí, 1 nový vstup do ZOO. Dominantným objektom stavby je tunel Sitina...


Snazil som sa z tejto spravy najst informaciu (aj ked mi jasne ze to bolo pisane vseobecne), ze ci tam bude v tomto useku aj myslene aj na cyklistov. Kedysi (pred vystavbou) viedla cez Mlynsku dolinu smerom na Patronku aj cyklisticka trasa. Nebolo by od veci, keby sa na tuto "malickost" myslelo.
Zatial som nepocul ziadne informacie o tom, ze by sa s takouto variantou ratalo, a to bola jedna z mala pristupovych miest na Zeleznu studienku (ak clovek nechcel ist autom).
Takisto by sa mohlo na to mysliet aj pri rekonstrukcii krizovatky Patronka, ktora sa bude rekonstruovat tento rok v lete.


Neviem o tom, že by sa plánovalo niečo pre cyklistov (tiež som počul, že sa to bude rekonštruovať toto leto), takéto niečo moc nesledujem, ... zistím ti (aj ostatným) to do 1 mesiaca, komplexné informácie, len teraz odchádzam na dlhú prac. cestu. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod aquila » 10. Mar 2005 17:25

podla povodnej spravy SSC by mal byt tento usek hotovy az lete 2007. ak by sa to stihlo do konca 2006, by bolo super.

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=354
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Dátumy.

Odoslaťod Scotty » 11. Mar 2005 08:37

aquila napísal:podla povodnej spravy SSC by mal byt tento usek hotovy az lete 2007. ak by sa to stihlo do konca 2006, by bolo super.

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=354


Ak by aj bol tunel Sitina hotový v r. 2006, tak s najväčšou pravdepodobnosťou nebude otvorená diaľnica, ktorá k nemu povedie. Aj keby sa to toižto všetko stihlo postaviť skôr, tak sa tento úsek neotvorí. Je to z úplne jednoduchého dôvodu: Každá stavba má svoj rozpočet a štát peniaze dopredu nedá. 8)
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Re: Dátumy.

Odoslaťod JG » 11. Mar 2005 08:51

Scotty napísal:Ak by aj bol tunel Sitina hotový v r. 2006, tak s najväčšou pravdepodobnosťou nebude otvorená diaľnica, ktorá k nemu povedie. Aj keby sa to toižto všetko stihlo postaviť skôr, tak sa tento úsek neotvorí. Je to z úplne jednoduchého dôvodu: Každá stavba má svoj rozpočet a štát peniaze dopredu nedá. 8)


Kedze ide 82% penazi z uveru a nie zo statneho rozpoctu tak stat toho moc davat nemusi. A kedze sa blizia volby, tak sa par sto milionov iste najde.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Re: Dátumy.

Odoslaťod aquila » 11. Mar 2005 09:46

JG napísal:
Scotty napísal:Ak by aj bol tunel Sitina hotový v r. 2006, tak s najväčšou pravdepodobnosťou nebude otvorená diaľnica, ktorá k nemu povedie. Aj keby sa to toižto všetko stihlo postaviť skôr, tak sa tento úsek neotvorí. Je to z úplne jednoduchého dôvodu: Každá stavba má svoj rozpočet a štát peniaze dopredu nedá. 8)


Kedze ide 82% penazi z uveru a nie zo statneho rozpoctu tak stat toho moc davat nemusi. A kedze sa blizia volby, tak sa par sto milionov iste najde.


to je fakt, mozno budu z vrchu tlacit na to aby sa otvorila aspon jedna rura (pre otvorenie) vid ako teraz uz prerazali uz raz prerazeny tunel
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Manik » 12. Mar 2005 13:58

Manik
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 06. Mar 2005 22:58

Odoslaťod aquila » 03. Máj 2005 14:36

tak uz su prerazene obe rury ...

co myslite, ako to bude s otvorenim ? podla mna budu tlacit na to aby sa minimalne jedna rura otvorila uz pred volbami. je to v BA a celkovo taketo stavby sa casto neotvaraju ...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=482
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 27. Máj 2005 22:38

pridam odkaz na podrobnu ortofotomapu

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=276
Naposledy upravil aquila dňa 06. Jún 2007 21:09, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

NOVÉ OBRÁZKY NA HIGHWAYS.SK

Odoslaťod bystrik » 02. Jún 2005 22:35

Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 581
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Caesar » 08. Jún 2005 08:52

Podľa mojich informácií sa momentálne rieši ďalšie financovanie tejto stavby, keďže odhadovaný rozpočet stavby bude prekročený kvôli nedostatočnej geologickej štúdii. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

pripájacie pruhy

Odoslaťod Jonathan » 15. Jún 2005 09:42

Všimol som si jednu vec, keď som bol v prezentačcnej miestnosti.

Ide o to, že po dokončení stavby nebude možné odbočiť tesne pred tunelom z Mlynskej doliny na Patrónku a opačne. Teda bude sa dať, ale bude potrebné použiť sučasné zjazdy. Ak teda idem z Petržalky na Patrónku tak budem musieť z D odbočiť ešte na moste. Opačným smerom sa budem môcť pripojiť až za nadjazdom na Starých gruntoch. Trochu je to vidieť aj na ortofomape, ale nie moc dobre.

Môj názor je, že je to veľka škoda a zbytočne sa bude komplikovať doprava na nadjazde na Starých gruntoch
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod aquila » 15. Jún 2005 09:55

to som si aj ja vsimol, ale podla mna sa inak nedalo kvoli priestoru pre dalsiu krizovatku pred tunelom/patrinkou.

kazdopadne na starych gruntoch by sa mali prehodnotit ci sa tam nedaju semafory, lebo to bude docela zabijak
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mel » 15. Jún 2005 10:21

aquila napísal:to som si aj ja vsimol, ale podla mna sa inak nedalo kvoli priestoru pre dalsiu krizovatku pred tunelom/patrinkou.

kazdopadne na starych gruntoch by sa mali prehodnotit ci sa tam nedaju semafory, lebo to bude docela zabijak


neviem, ci tam bude zjazd smerom z tunela na karlovku a centrum, ak ano, semafor by mohol tvorit zapchy pri zjazde (teda vyjazde)... mozno by nebolo odveci urobit vyjazd na centrum z dialnice az za mostom pri STV ...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Jonathan » 15. Jún 2005 10:35

aquila napísal:to som si aj ja vsimol, ale podla mna sa inak nedalo kvoli priestoru pre dalsiu krizovatku pred tunelom/patrinkou.

kazdopadne na starych gruntoch by sa mali prehodnotit ci sa tam nedaju semafory, lebo to bude docela zabijak


Co sa tyka smeru na Patronku tak tam je to uzke, navyse cestny dvojpruh (najblizsie pri kopci) pojde na nasype, ale opacnym smerom je to na rovnakej urovni dost dlhy cas. Prakticky hned za tunelom zacina odbocovaci pruh do mesta, ktory asi v polovici spolocneho useku konci a dalej nepokracuje. pritom by to mohol byt spolocny "zipsovaci" pruh. Spolocny usek je asi 500m dlhy, takze nieco by sa tam urcite dalo, keby sa chcelo.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jún 2005 20:00

Už aj tu vzniká sekera od štátu a zatne sa hlboko, ak sa nebude riešiť nedostatočná geologická štúdia. Nedostatok finančných prostriedkov a jeho riešenia:

1. Prerušenie stavby, to si však nikto nedovolí, pretože stavba je realizovaná nie BA, ale NDS, a.s.

2. Vzatie si úveru, najlepšie od danej japonskej banky. Toto riešenie sa zvažuje.

3. Krytie zo št. rozpočtu, avšak s touto možnosťou nesúhlasí "financmajster", ktorý na BA vyslovene "kašle".
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Caesar » 29. Jún 2005 10:11

Dy napísal:Už aj tu vzniká sekera od štátu a zatne sa hlboko, ak sa nebude riešiť nedostatočná geologická štúdia. Nedostatok finančných prostriedkov a jeho riešenia:

1. Prerušenie stavby, to si však nikto nedovolí, pretože stavba je realizovaná nie BA, ale NDS, a.s.

2. Vzatie si úveru, najlepšie od danej japonskej banky. Toto riešenie sa zvažuje.

3. Krytie zo št. rozpočtu, avšak s touto možnosťou nesúhlasí "financmajster", ktorý na BA vyslovene "kašle".


Vzhľadom na to, že sa stále bez problémov stavia a nikde sa o tom verejne nepíše, aj keď pred dosť dlhou dobou sa prezentovalo, že už sa 90% peňazí z celkovej sumy preinvestovalo, tak sú len tri možnosti toho, čo sa teraz deje:

1. Stavebné konzorcium má ešte dostatok peňazí.
2. Stavebné konzorcium v snahe udržať sa na slovenskom stavebnom trhu čo najdlhšie stavia už zo svojich kapitálových rezerzv a stavbu neodovzdá, kým štát potrebnú sumu nevyrovná.
3. NDS, a.s. už finančne vyriešilo danú situáciu.

Veľmi ťažko sa mi to hodnotí, pretože nemám presnejšie informácie a je to len "moja logika". 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Geologický prieskum

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 16:57

Je zaujímavé, že všade sa plytvá na rôznych štúdiách, ale keď sa má raz niečo spraviť poriadne, tak vtedy sa šetrí.

Ale som rád inak, že sa všetko zatiaľ stavia bez problémov. Tunel Sitina veľmi pomôže mestu BA. Už mal stáť ako všetko na Slovensku, čo sa práve stavia. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod aquila » 17. Júl 2005 12:48

AV to mas pravdu :)

podla http://dialnice.info/viewtopic.php?t=994

to fakt vyzera ze aspon taka pol miliarda navyse bude nutna doplatit => zlozite geo.podmienkym nutne lepsie vystuze tunela :D
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 17. Júl 2005 13:19

aquila napísal:AV to mas pravdu :)

podla http://dialnice.info/viewtopic.php?t=994

to fakt vyzera ze aspon taka pol miliarda navyse bude nutna doplatit => zlozite geo.podmienkym nutne lepsie vystuze tunela :D


Neviem, či sa to chápe v tomto zmysle, keďže vlastne NDS 500 mil. SKK ušetrila, tak sa to nebude považovať za doplatok. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 17. Júl 2005 14:52

Caesar napísal:Neviem, či sa to chápe v tomto zmysle, keďže vlastne NDS 500 mil. SKK ušetrila, tak sa to nebude považovať za doplatok. 8)


Dôležité je, že sa to dostavia plynule.

A aj tak ma stále zaráža jedna informácia, že v niektorej oblasti už sa na tuneli preinvestovalo 90% plánovaných financií, to by zaujímalo, ktorá oblasť to bola, teda, ktorá to je, lebo mám v tom nejaký chaos v týchto informáciách. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod aquila » 12. Aug 2005 09:43

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1249

tak aspon tu to vyzera naoko dobre co sa financii tyka .. len ma trosku zaskocila tato formulacia

"a dokončiť by ho mali na budúci rok alebo v roku 2007"

co si pod tym clovek moze predstavit ? ci klasicke hadzanie terminov zbrucha ? inak ako to vyzera s tym "planom" otvorit aspon jednu ruru pred volbami ? :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Ďalšia

Naspäť na D2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.