Narazil som takuto informaciu na www stranke obce Likavka, nie je ani datovana, predpokladam, ze by to mohol byt koniec minuleho roka. Neviete nahodou, ako to nakoniec bude s obchvatom obce Likavka?
Výstavba diaľnice D1 predo dvermi
Vladimíť Roško - starosta obce
O diaľnici sa v spojitosti s našou obcou toho veľa popísalo a viedli sa dlhé diskusie. Touto témou sme sa pravidelne zaoberali i na rokovaniach obecného zastupiteľstva.
Obec Likavka, obecné zastupiteľstvo i starosta vždy podporovali výstavbu diaľnice D1 a na rokovaniach prijímali súhlasné stanoviská s podmienkou, že obec žiada do projektu diaľnice zakomponovať i riešenie križovatky pri Hubertuse a privádzača k diaľnici tak, aby cestné prepojenie sever-juh obchádzalo našu obec. Varianty riešenia danej problematiky boli štyri. Starosta a obecné zastupiteľstvo navrhlo piatu, ktorá by bola pre našu obec najprijateľnejšia. Privádzač sme požadovali zaradiť ako súčasť výstavby D1 v predstihu, aby sa prísuny materiálov realizovali po ňom a nie po štátnej ceste I/59 ulicou J. Hollého. Diaľničná spoločnosť, a.s. i investor majú inú predstavu a navrhujú prísun materiálu práve po spomínanej štátnej ceste ale i miestnych komunikáciách po uliciach J. Hollého a Jánovčíkovej smerom na Martinček, popod cintorín popri dome Arnolda Brtku a cez Vyšný koniec popri dome Jozefa Birvoňa smerom na Žabovo. S týmito návrhmi sme nemohli súhlasiť a preto sme prvýkrát v rámci príprav stavebného konania vydali nesúhlasné stanovisko.
Obec Likavka, starosta i obecné zastupiteľstvo nechcú robiť obštrukcie, veď by to bolo nerozumné a bránilo by to rozvoju cestovného ruchu v našom regióne. Nemôžeme však súhlasiť, aby pri výstavbe bolo narušované životné prostredie obce, bezpečnosť cestnej premávky, ale najmä poškodzovanie súkromného vlastníctva, ochrana ktorého je zaručená i Ústavou Slovenskej republiky.
Obec Likavka vždy hľadala pozitívne riešenia danej problematiky a navrhovala varianty, potrebné na odstránenie spomínaných skutočností. Obec zabezpečila odstavenie vodojemu na ulici S. Nemčeka, pretože podľa investora privádzač nemohol smerovať ponad spomínaný vodný zdroj z dôvodu rizika úniku ropných produktov. Teraz, keď je tento problém odstránený, nie je dostatok vôle a možno ani finančných prostriedkov zo strany investora. Ja osobne som presvedčený, že pri realizácii výstavby prostredníctvom vopred vybudovaného privádzača, by sa riziko akýchkoľvek možných škôd prakticky vylúčilo, bol by to najlacnejší variant a pre nás likavčanov by na dlhé obdobie vyriešil cestnú premávku spôsobom, ako je to bežné všade vo svete. Chcem vysloviť želanie, aby zodpovední za realizáciu diaľnice D1 a rýchlostnú komunikáciu R3 si sadli k spoločnému stolu a pri troche dobrej vôle problém vyriešili k našej spokojnosti. Verím novému ministrovi dopravy a som presvedčený, že bude reagovať na list, ktorý som mu zaslal a v ktorom ho žiadam o prijatie na ministerstve k rokovaniu o návrhoch riešenia spomínaného problému, aby sa vyriešil v predstihu a bez možných zbytočných prieťahov. Likavka predsa nechce byť žeravým uhlíkom ako tomu bolo a je v prípade Považskej Bystrice.
http://www.likavka.sk/