Moderátor: Moderátori
Diaľničiar napísal:Otázka znie: Mali by "kompetentní" (cháp ako lobisti, ktorí však lobujú legálne) začať presadzovať variantu, aby diaľničné známky ostali zachované? Dôvod je nasledovný: Možný pokles áut do 3,5t na diaľniciach a teda také isté výnosy ako aj predtým alebo len mierne vyššie. Argument, podľa istých prieskumov by boli majitelia áut do 3,5t zaplatiť za diaľničnú známku aj 2500-3000sk za 1 rok s tým, že iná časová varianta by nebola možná.
čavo napísal:Diaľničiar napísal:Otázka znie: Mali by "kompetentní" (cháp ako lobisti, ktorí však lobujú legálne) začať presadzovať variantu, aby diaľničné známky ostali zachované? Dôvod je nasledovný: Možný pokles áut do 3,5t na diaľniciach a teda také isté výnosy ako aj predtým alebo len mierne vyššie. Argument, podľa istých prieskumov by boli majitelia áut do 3,5t zaplatiť za diaľničnú známku aj 2500-3000sk za 1 rok s tým, že iná časová varianta by nebola možná.
Určite áno. Len s tým, že ak nebude iná časová varianta možná, tak pre "sviatočných" používačov diaľnice, by malo zostať k dispozícii aj mýtne. Len to bude určite zložitejšie pre mikrovlnný, či satelitný systém, pretože to bude musieť byť schopný rozlíšiť.
Diaľničiar napísal:čavo napísal:Určite áno. Len s tým, že ak nebude iná časová varianta možná, tak pre "sviatočných" používačov diaľnice, by malo zostať k dispozícii aj mýtne. Len to bude určite zložitejšie pre mikrovlnný, či satelitný systém, pretože to bude musieť byť schopný rozlíšiť.
Ako sa hovorí "trafil si kliniec po hlavičke". Toto vieme aj my (čo sa to chystáme presadiť) a tiež ešte nemáme úplne jasno a nemáme to ani takmer žiaden argument. Preto, mám aj 2. možnosť v tej otázke, že to bude neprehľadné. Ale ešte máme čas 5 rokov na to, aby sme na niečo prišli.
čavo napísal:Diaľničiar napísal:čavo napísal:Určite áno. Len s tým, že ak nebude iná časová varianta možná, tak pre "sviatočných" používačov diaľnice, by malo zostať k dispozícii aj mýtne. Len to bude určite zložitejšie pre mikrovlnný, či satelitný systém, pretože to bude musieť byť schopný rozlíšiť.
Ako sa hovorí "trafil si kliniec po hlavičke". Toto vieme aj my (čo sa to chystáme presadiť) a tiež ešte nemáme úplne jasno a nemáme to ani takmer žiaden argument. Preto, mám aj 2. možnosť v tej otázke, že to bude neprehľadné. Ale ešte máme čas 5 rokov na to, aby sme na niečo prišli.
Neviem ako presne tie elektronické mýtne systémy fungujú, ale predstavujem si to ako prepaid karty u mobilných operátorov. Zaregistrovaním zariadenia na diaľnici (RC) sa začne odpočítavať z predplateného balíka kilometrov.
Takže by malo stačiť zaviesť akúsi elektronickú známku (Niečo ako paušál u operátorov), ktorá zabezpečí voľný prístup na spoplatnené úseky D a RC. A ešte ak by boli úseky (tunely), ktoré budú v každom prípade spoplatňované mýtne, by musel mať aj prepaid kartu.
V pricípe by išlo len o to, aké služby by si ten ktorý vodič predplatil. Lokalizátor (karta) by mohol byť stále ten istý.
aquila napísal:taky isty system maju v rakusku. t.j. pre kamiony maju mikrovlnky, pre auta do 3,5t maju dialnicne znamky + v tuneloch treba mat presne tu spominanu "elektronicku" znamku, ktoru si mozes nabit ako prima kartu a chodit.
tak isto inak fugnuje aj tkz/ "go-box" t.j. si kreditkou kamionista nabije kredit, popr kupi cash na cerpacke a jazdi pokial ho neminie. v tom je vyhoda, ze musis mat uz "go box" nabity predtym nez vstupis na rakuske dialnice.
a asfinag (obdoba nasej NDS), ma ale aj kompetencie ze ta moze zastravit a privolat policatjotv a zhabat ti co ja viem aj cely naklad v nakladaku pokial nezaplatis.
Diaľničiar napísal:No a to je ešte ďalší problém, tunely spolatňované budú aj mýtnym aj diaľničnou známkou, ale stále je to úspora pre tých, čo po diaľniciach jazdia často. Ale mýtne v tuneloch bude platiť pre všetkých, pretože tie tunely sú drahé.
čavo napísal:Diaľničiar napísal:No a to je ešte ďalší problém, tunely spolatňované budú aj mýtnym aj diaľničnou známkou, ale stále je to úspora pre tých, čo po diaľniciach jazdia často. Ale mýtne v tuneloch bude platiť pre všetkých, pretože tie tunely sú drahé.
Predpokladajme, že mýtny systém funguje takto nejako:
Vo vozidle je nejaká karta (lokalizátor, má priradené unikátne číslo), pomocou ktorej je schopný mýtny systém zaregistrovať, že vozidlo vstúpilo na spoplatnený úsek a tento úsek niekde inde opustilo.
Ak máme toto (čo vlastne už musí existovať aj pri mýtnom systéme nákladných vozidiel), tak nevidím, nejaký zásadný problém v zavedení logiky pre existenciu elektronických ročných známok. Systém bude podľa unikátneho čisla rozlišovať ako má jednotlivé body (peniaze) na karte odpočítavať.
Niečo iné je, že si takto dobrovolne zavedieme ostré sledovanie, keď už nie celkom osôb, ale aspoň, vozidiel. Veľký brat ťa sleduje.
Diaľničiar napísal:Pretože ako vieme aj spotreba benzínu je na diaľnici vyššia.
čavo napísal:Diaľničiar napísal:Pretože ako vieme aj spotreba benzínu je na diaľnici vyššia.
Neviem, neviem. A ja zas chodím po diaľnici práve preto, že ju mám nižšiu, pretože môžem ísť plynulejšie. ( Je pravda, že na diaľnici nelietam. 100km/h je na moju škodovečku tak akurát.)
Diaľničiar napísal:čavo napísal:Diaľničiar napísal:Pretože ako vieme aj spotreba benzínu je na diaľnici vyššia.
Neviem, neviem. A ja zas chodím po diaľnici práve preto, že ju mám nižšiu, pretože môžem ísť plynulejšie. ( Je pravda, že na diaľnici nelietam. 100km/h je na moju škodovečku tak akurát.)
No tak ja budem úprimný, ja idem po diaľnici od 120-150 km/1h a niekedy aj 180 km/1h (výnimočne, ak je prázdna, a to D2 je dosť často) a "moji žrúti" ma stoja dosť. Nie viac ako v meste, ale viac ako na ceste I. triedy. Ani na diaľnici nejdem plynule, treba sem-tam spomaliť aj na 110 a potom zase zrýchliť a keď to spravíš 50x na trase BA-ZA, tak sa to na tej spotrebe odrazí. Jasné no na škodovke to je iné. Ja som mal 105 L. Čokoľvek čo je nad 120 km/1h už berie z benzínu veľa. Ja mám len z jedného úseku na Slovensku rešpekt, tam idem 80 km/1h a nepredbieham (len traktor) a to je úsek Svit-PP-KK a je to z osobných dôvodov.
čavo napísal:Diaľničiar napísal:čavo napísal:Diaľničiar napísal:Pretože ako vieme aj spotreba benzínu je na diaľnici vyššia.
Neviem, neviem. A ja zas chodím po diaľnici práve preto, že ju mám nižšiu, pretože môžem ísť plynulejšie. ( Je pravda, že na diaľnici nelietam. 100km/h je na moju škodovečku tak akurát.)
No tak ja budem úprimný, ja idem po diaľnici od 120-150 km/1h a niekedy aj 180 km/1h (výnimočne, ak je prázdna, a to D2 je dosť často) a "moji žrúti" ma stoja dosť. Nie viac ako v meste, ale viac ako na ceste I. triedy. Ani na diaľnici nejdem plynule, treba sem-tam spomaliť aj na 110 a potom zase zrýchliť a keď to spravíš 50x na trase BA-ZA, tak sa to na tej spotrebe odrazí. Jasné no na škodovke to je iné. Ja som mal 105 L. Čokoľvek čo je nad 120 km/1h už berie z benzínu veľa. Ja mám len z jedného úseku na Slovensku rešpekt, tam idem 80 km/1h a nepredbieham (len traktor) a to je úsek Svit-PP-KK a je to z osobných dôvodov.
Aby som to dal na pravú mieru. Škodovečka je Škoda Fabia Combi (50kW, 1,4l). Išiel som už na nej skúšobne 170km/h (aspoň to tvrdil tachometer), ale kedže ma hluk rozčuluje (deprimuje, jednoducho mi nerobí dobre) a keď idem viac ako 100km/h tak ten motor už je počuť viac ako mi je (na viac ako hodinovej ceste) milé, tak sa radšej "loudám" a v pohodičke si prídem na miesto určenia i keď možno pomalšie.
Moja pravidelná trasa je NR-BA a určite kopu vodičov svojim loudaním rozčulujem. Ale kedže neprejde týždeň čo by som tam nevidel nejakú i tragickú nehodu, tak si myslím, že mi to za tých pár ušetrených minút určite nestojí.
Diaľničiar napísal:Tak iste každý má jazdiť tak ako chce. Ja mám už len 1 podotázku k tejto téme: jazdíš cez SC alebo TT, po starej ceste alebo po D1?
čavo napísal:Diaľničiar napísal:Tak iste každý má jazdiť tak ako chce. Ja mám už len 1 podotázku k tejto téme: jazdíš cez SC alebo TT, po starej ceste alebo po D1?
Boli časy keď som preferoval "starú cestu", pretože na D1 som večne zapadol do nejakej zápchy pred haváriou. Potom som si našiel vhodnejšie časy (niet nato, keď si sám môžem naplánovať svoj čas) a teraz zväčša idem po D1. Panelku obchádzam hlavne z dôvodu hlučnosti, i keď občas po nej prejdem aby som sa uistil, že ešte stále tam neopravili povrch. Ak by dali doporiadku povrch, tak by som D1 videl (pri svojich pravidelných cestách) už len v BA.
devil napísal:moj nazor je asi taky, ze pre voz. nad 3,5 t by sa nemali vydavat nijake D znamky, kedze mnohonasobne viac nicia povrch.
pre osobne auta by sa snad dal zachovat aj nalepkovy system ale tu by som nechal jedine rocne znamky a cenu by som urcil este vyssiu ako 2,5-3 tis Sk. ak niekto jazdi nazaj vela tak hoci aj 4-5000 tis korun na cely rok zaplati.podla mna -dufam ze ma nik neokrikne- su aj dnesne ceny smiesne. ludia, ktory nemaju s dialnicami nic sa skladaju soferom co jazdia kazdy den na dialnice. ratam samozrejme s tym ze D/RC budu postupen ale plynule pribudat. Tunely by mali byt spoplatnene osobitne. samozrejme mytny system by mal byt nastaveny tak, aby boli D/RC dostupne ale tiez urcite viac ako par halierov/km. myslim ze ak sa rozrstie siet ludia si radi zaplatia.
Diaľničiar napísal:Len nerozumiem tej tvojej vete: "Ľudia, ktorí nemajú s diaľnicami nič, že sa skladajú na diaľnice šoférom, čo nimi jazdia každý deň." To nie je pravda, veď dnes existujú aj kratšie nálepky ako 1-ročné, devil to sa mýliš.
devil napísal:Tu vetu som myslel presne tak ako som ju napisal. Je to sluzba a za sluzby sa plati vo vsetkom. samozrejme dolezite aby prilis velke ceny neboli kontraproduktivne. myslim si ale ze soferov jazdiacich po D casto je dost, v tomto nemozem suhlasit. ale kazdy mame pravo na svoj nazor. ano dnes existuju aj kratsie nalepky ale ak bude mytne tak uz nebudu opodstatnene. a trvam aj na tych 4-5000 Sk/rok/nalepka. Ak sa ma rozrast siet tak to bude pre velmi vela ludi stale vyhodnejsie ako myto 1-2 sk/km.suhlasim ze zvysovat ceny skokom je neferove a treba to robit postupne.
Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.