sven napísal:Inac, pre zaujimavost, kedysi za socializmu sa planovalo s upravou cesty I/77 iducej popri kasarnach. Je to Stefanikova ulica.
Situacia mala byt nasledovna: Ulica Dlhy rad by sa predlzila smerom na zapad cez trhovisko, vtedajsiu Pilu-spracovanie dreva a kasarne a napojila sa na Stefanikovu ulicu niekde pred mostom cez Toplu v smere na Poprad. Lenze medzitym je tento plan passe, pila je prestahovana mimo mesta a na jej mieste stoji Hypernova. Nezaregistroval som nikde za poslednych mnoho rokov zaujem o realizaciu tejto stavby. A ja osobne si myslim, ze je zbytocna...podobne zbytocna, ako kedysi planovany tunel popod ulicu Dlhy rad
http://www.e-bardejov.sk/infoservis/map ... =5&mapas=3
No, Sven, musim Ta vyviest z omylu
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
S touto "prelozkou" cesty sa do buducnosti stale rata. Je nacrtnuta aj v novom uzemnom plane mesta. Skus si pozorne pozriet vykres s komplexnym urbanistickym navrhom na tomto linku
http://www.mubj.sk/ur_tabul/uz_plan/3.pdf ..a zistis, ze je to skutocne tak, ako pisem. Akurat, ze to uz nebude prelozka cesty I/77, lebo ta sa ma realizovat ako obchvat prevazne za intravilanom mesta, v juhozapadnom smere.
Takze v tomto pripade pojde v podstate o novu mestsku komunikaciu, ktora preberie funkciu zapadnej mestskej radialy, ktora bude vychadzat z vnutorneho mestskeho okruhu (okruh okolo historickeho jadra, tvoreny ulicami Dlhy rad, Jiraskova, Sancova, Kratky rad), predlzenim ulice Dlhy rad bude v novom kruhovom objazde v dolezitom priestore Sportova hala - Synagoga - Hypernova krizovat Mlynsku ulicu, ktora patri do buduceho stredneho mestskeho (pol)okruhu (Kpt. Nalepku, Sv. Jakuba, Mlynska, T. Sevcenku, Nabrezna, Kupelna, Slovenska, Kratky rad, Stary Blich) a bude cez priestory terajsej malej trznice (prestahuje sa na ine miesto) pokracovat smerom na zapad, po juznej hranici arealu byvalych kasarni (pre mesto v sucasnosti strategicky priestor na rozvoj chybajucich aktivit), potom prekrizuje Mikulovsku ulicu, za tymto priestorom sa zalomi smerom na severozapad a po hranici sucasneho priemyselneho arealu (rata sa s transformaciou na obytnu zastavbu) a sukromnych pozemkov (zadnych casti pridomovych zahrad) by mala smerovat priamo k sucasnemu mostu cez Toplu s ktoreho osou by mala vytvarat priamku. Predtym este prekrizuje v novom kruhovom objazde Stefanikovu ulicu, cize sa vlastne napoji na svoju povodnu trasu, ktora bude v priestore pri hlavnej mestskej elekrickej rozvodni krizovat buduci vonkajsi mestsky okruh (Pod Vinbargom, Slovenska, Kratky rad, Stary Blich, ...novy usek..., Tacevska, ...novy usek..., Pod Vinbargom, res. Vinbarg) a pri krizovatke pri Mnichovskom potoku sa bude napajat na cestu I/77, v jej novej polohe po vybudovani prelozky.
Ja osobne postavenie tejto novej cesty vitam, lebo jednak bude mat vyznamnu poziciu ako "vstupna brana" do mesta zo zapadneho smeru a bude viest v podstate stredom zastavaneho uzemia mesta, cim bude vytvarat akysi "mestsky bulvar" avsak nie takeho typu, ako je Kratky rad, kadial bude v buducnosti prechadzat tranzitna doprava (I/77 a II/545), zatial co trasa OD centrum - SOU Polnohospodarske, resp. el. rozvodna, bude mat uz vylucne iba funkciu mestskej radialy a teda bude mat vyznamnu mestotvornu funkciu. To bude zvyraznene este aj tym, ze bude prechadzat juznym okrajom arealu tunajsich kasarni, a spolu so Stefanikovou ulicou, ktora bude prechadzat jeho severnym okrajom bude zabezpecovat kvalitny dopravny pristup k tomuto strategickemu uzemiu, kde sa v ramci rozvoja mesta uvazuje najma s vybudovanim stavieb vyssej obcianskej vybavenosti s funkciami, ktore zatial v meste absentuju (dufam ze tam budu zahrnute aj stavby s funkciou kultury, volneho casu a pod..).
Sam som zvedavy co v tomto priestore mestski pani poslanci "vydumaju".. Len v kutiku duse dufam ze to nebude nejaky hybrid na "bardejovsky styl"..
Takze tolko k tomu.
Co sa tyka toho kedysi planovaneho tunela popod historicke jadro mesta, tak to bola naozaj uplna "somarina" a hlavne tazko realizovatelna vec.. navyse by sa tym vsetka tranzitna doprava preniesla do stredu mesta, kedze sa vtedy s vystavbou prelozky I/77 neratalo..