Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

sekcia venovaná iným infraštrukturálnym stavbám ako diaľnice a železnice, t.j. napríklad letiská, nosný dopravný systém, pozemným stavbám a developerským projektom

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod aquila » 07. Nov 2006 12:13

tak ako som spominal o tej najvacsej kontajnerovej lodi, tak emma maersk uz sa plavi :)

podla kriterii mearsku je to asi 11 000 TEU, ale stavana je na 14 000 TEU.

na to ze to je skoro 400m dlha lod a ma vykon cca 150 000 koni ju ovlada len 13 ludi ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Pikoska

Odoslaťod B; » 07. Nov 2006 16:13

Prva plavba je z Ciny do Europy a vezie vianocne darceky :lol:

Je nalozena tovarom typu:
Vianocne ozdoby,
hracky a pod.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Dialniciar » 15. Dec 2006 13:16

aquila napísal:tak ako som spominal o tej najvacsej kontajnerovej lodi, tak emma maersk uz sa plavi :)

podla kriterii mearsku je to asi 11 000 TEU, ale stavana je na 14 000 TEU.

na to ze to je skoro 400m dlha lod a ma vykon cca 150 000 koni ju ovlada len 13 ludi ;)


To máš odo mňa z kroniky. 8)

Inak už sa stavia aj jej sestra. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Pikoska

Odoslaťod Dialniciar » 15. Dec 2006 13:18

B; napísal:Prva plavba je z Ciny do Europy a vezie vianocne darceky :lol:

Je nalozena tovarom typu:
Vianocne ozdoby,
hracky a pod.


Vezie (viezla) úplne všetko: autá, odevy, elektronika, elektrotechnika, chemické výrobky na čistenie, nábytok, stavebný materiál (drevo), mäso, iné polotovary, ... všetko a všetko vyrobené len v Číne. :shock:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 26. Mar 2007 18:05

Slabo využitý dopravný potenciál Dunaja :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6673

Bratislava, Komárno a Štúrovo budú verejnými prístavmi :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6677
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 03. Sep 2007 15:23

Panamský prieplav bude širší
http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... highlight=

Pretože lode sa zväčšujú a šírka je už nedostačujúca. Raz som videl o tom dokument na Discovery. Zaujímavé, ako je to riešené :roll:
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod kvalitná dialnica » 03. Sep 2007 19:56

no jasné že je úzky veď bol stavaný pred 120 rokmia podľa mňa potrebnejšia aj rozsiahlejšie rekonštrukcia...
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Panamský prieplav

Odoslaťod Dialniciar » 04. Sep 2007 00:00

I. etapa: to, čo je dnes.
II. etapa: to, čo sa plánuje už viac ako 10 rokov a o čom sa tu bavíte vy a niekedy ja: rozšíriť alebo možno aj prebudovať s novými kanálmi.

III. etapa: a to som pozeral ja na Discovery. :arrow:

Obrovské plavebné komory, 26 na každej strane. Vybudovanie obrovského koryta od spodu plne krytého a schopného odniesť obrovskú váhu zeme, vody aj lodí. Koryto postavené na mohutných pilieroch. Pod touto najväčšou stavbou sveta, najdrahšou stavbou sveta, pod mostom pre lode by prišlo k zasypaniu nových kanálov a Severná a Južná Amerika by bola reálne spojená a bola by len: Amerika. Náklady sú odhadnuté na 1000 mld. USD. Pracovať by tu muselo na dnešnú technológiu asi 1.500.000 ľudí po dobu viac ako 5 rokov a 2.000.000 nepriamo cez dodávky ocele, betónu, zeminy. A presnejšie: spotrebovalo by sa na tejto stavbe toľko ocele, koľko svet vyprodukuje za 4,5 mesiaca a toľko betónu, koľko za 2 mesiace. Nepriame investície by boli: zbúranie všetkých mostov pre autá, tie by cestovali pod touto stavbou, na úrovni zeme. Výhody stavby: návrat prírody planéte. Jednoducho nie rozširovať na zemi, ale nad ňou alebo pod ňou. Pod ňou by to neišlo vzhľadom na výškové problémy atď.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Okt 2007 11:45

V Holíči o predĺžení vodnej cesty :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8114

Projekt za 612 mil. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Máj 2008 21:16

Koncepcia rozvoja verejných prístavov má byť v tomto roku :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10183

..stat zalozil obchodnu spolocnost Verejne pristavy, a.s. Bratislava so zakladnym imanim vo vyske 17 mld. Sk :o
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Dialniciar » 24. Aug 2009 17:43

Chorvátsko začalo výrazne modernizovať svoje prístavy. Jednak stavia nové a jednak modernizuje súčasné. Aktuálny projekt sa týka Splitu, v ktorom sa má preinvestovať 28 mil. HRK do začiatku turistickej sezóny 2010. Kým v r. 1997 týmto prístavom prešlo 1,7 mil. turistov a 200 tis. áut, v r. 2008 to bolo už 4,2 mil. turistov a vyše 700 tis. áut. :arrow:

http://www.mmpi.hr/default.aspx?id=5996

*HR v blízkom čase preinvestuje do prístavov a námornej dopravnej infraštruktúry cca. 500 mil. €
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 20. Jan 2010 15:15

Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Bager3 » 02. Feb 2010 11:12

Je nieco nove ohladne splavnenia Vahu?

Medzi rokmi 2003-2013 by mal byt vah splavneny az po Puchov. Pokracuje sa vobec na tomto projekte?
Niekde v monitoringu tlace som cital ze v Kysuckom novom meste su obmedzeny s vystavbou k voli buducej vodnej ceste takze v planoch je ale ci sa na nej pracuje?
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2010 17:33

A teraz je Váh splavnený pokiaľ ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Bager3 » 03. Feb 2010 07:10

Vah by mal byt splavny po Šalu ale len za urcitych podmienok.
Umelym zvysenim prietoku a tym zvysenim hladiny Vahu.
Duslo Šala vyuzival tento pristav ale ci je to este v prevadzke a vyuzivane neviem.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Odoslaťod Dialniciar » 03. Feb 2010 09:17

A čo všetko treba na splavnenie po Žilinu ? Martin ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod racto » 03. Feb 2010 09:20

Ja možem potvrdiť že v rámci úseku R2 - Mníchová lehota musel byť dodržaný pri križovatke Chocholná plavebný gabarit.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod Bager3 » 03. Feb 2010 09:46

Tento Gabarit pre kategoriu lodi tusim Va na ktoru ma byt splavny Vah by mala byt vyska mostov od hladiny minimalne 5.25 m.
Budu tieto vysky dodrzane aj pri ostatnych stavbach? ako na koridore zeleznice v trencine kde sa stavia novy most ?

Myslim ze Vah sa planuje splavnit az po Zilinu nasledne sa ma splavnit Kysuca az do Bohumina.
Na to aby bol Vah splavny je treba postavit myslym jednu alebo dve hradze a na vsetky doteraz vybudovane hradze na kaskade prerobit respektive vybudovat stavadla.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7478
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Odoslaťod Bager3 » 03. Feb 2010 17:11

Nasiel som EIA pre chybajucu priehradu na Vahu potrebnu okrem inych veci na splavnenie Vahu vyssie ako Sered. su tam aj mapy a podobne.

http://eia.enviroportal.sk/detail/vodne-dielo-sered-hlohovec-1
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Odoslaťod mino » 05. Feb 2010 13:41

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13091

Desiatky budov v Kysuckom Novom meste zbúrajú. Priamo cez zastavané územie by totiž mala viesť vodná cesta. Kanál, ktorý pre lodnú dopravu prepojí rieky Odra a Vltava plánujú už od roku 2001, vedenie mesta aj obyvatelia sa však o ňom dozvedeli až teraz.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod dusans » 05. Feb 2010 14:18

mino napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13091

Desiatky budov v Kysuckom Novom meste zbúrajú. Priamo cez zastavané územie by totiž mala viesť vodná cesta. Kanál, ktorý pre lodnú dopravu prepojí rieky Odra a Vltava plánujú už od roku 2001, vedenie mesta aj obyvatelia sa však o ňom dozvedeli až teraz.


No neviem, ale takú Čadcu by zbúrali asi celú. To isté aj s Krásnom nad Kysucou.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Odoslaťod Bager3 » 05. Feb 2010 17:23

Ma niekto konkretne trasovanie kanalov nad Zilinou? Do albumu som pridal len schematicky obrazok s poctom stavadiel.
Hodne ambiciozny projekt ked nemame este postavene dialnice a zmodernizovanu zeleznicu neviem kde by tu nabrali peniaze. Je mozne takyto projekt s tavat s EU penazi ?
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Odoslaťod kraken » 05. Feb 2010 17:25

mino napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13091

Desiatky budov v Kysuckom Novom meste zbúrajú. Priamo cez zastavané územie by totiž mala viesť vodná cesta. Kanál, ktorý pre lodnú dopravu prepojí rieky Odra a Vltava plánujú už od roku 2001, vedenie mesta aj obyvatelia sa však o ňom dozvedeli až teraz.


Nepropojí to Odru a Vltavu, ale Odru s Váhem :lol:
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod LubosG » 05. Feb 2010 17:53

kraken napísal:
mino napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13091

Desiatky budov v Kysuckom Novom meste zbúrajú. Priamo cez zastavané územie by totiž mala viesť vodná cesta. Kanál, ktorý pre lodnú dopravu prepojí rieky Odra a Vltava plánujú už od roku 2001, vedenie mesta aj obyvatelia sa však o ňom dozvedeli až teraz.


Nepropojí to Odru a Vltavu, ale Odru s Váhem :lol:


Tak tomu článku som sa riadne čudoval, že ako sa dá prepojiť rieka Odra s riekou Vltava cez Slovensko a Žilinu :roll:
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod mino » 06. Feb 2010 08:44

Sorry, samozrejme ide o prepojenie Vahu cez Kysucu, je to skopirovane z webu TA3.
Tento projekt by samozrejme mohol byt financovany z fondov EU, ale nemyslim si ze bude v najblizsich rokoch realizovany. Navyse po novele zakona o posudzovani vplyvu stavieb na zivotne prostredie a zjavnej nespokojnosti miestnych sa to v danej trase mozno ani nebude viest. Na druhej strane vodne stavby (konkretne vodne diela, nadrze) maju myslim vyssiu uzemnu prioritu ako dialnice ci zeleznice...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.