devil napísal:cize je uplne jasne rast poctu obyvatelov bol za socializmu po 1948 a v ramci neho medzi 1970 az 1995, tj. v case najvacsieho "utlaku". takze by bolo dobre prestat popierat nepopieratelne.
a potom co BB, ktora mala este strmejsi narast obyvatelov ako ZA ?
devil napísal:by ma zaujimalo ze kolko energeticky narocneho priemyslu tu bolo v 30-50-ich rokoch minuleho storocia. ake bola spotreba elekriny...vsak ludia svitili petrolejekami...a ci vazska kaskada nebola nahodou prvotne protipovodnove opatrenie...na ktore sa skladali samozrejme vsetci...
samozrejme ze sa na to skladali vsetci, ale o tom to je, ze vah poskytoval obrovsku energiu (na tie doby) a juzne oblasti boli doslova odtrhnute, vlastne nikdy nepatrili poriadne nikomu.
a ano bolo prvotne protipovodnove opatrenie. ale to stale nemeni nic na tom, ze je vysostne logicke, ze pri zdrojoch energie sa rozvija priemysel. na hrone nic take nikdy nebolo, lebo je to uplne o niecom inom rieka.
cize chapes co chcem povedat ? nebol dovod cokolvek rozvijat na pohroni, ked tam nebolo co rozvijat...
devil napísal:to som nepochopil, som predsa nehovoril ze dialnicu netreba, ale ze tadial tranzit nepojde. uz definicii koridoru V. - tj. Balkan-UA dialnica protireci, odkedy je BA na balkane ale vazne...myslis ze tranzit od Viedne ci BA na UA pojde po D1 teraz nehovorim o intenzitach ktore tvori hlavne miestna a regionalna doprava.
devil a kto take nieco tvrdi ? ak si si nevsimol zilina je UZOL, to ze sa D1 tak toci je druha vec, ale proste v ziline sa stretaju dva vyznamne tahy, sever juh a vychod zapad, co je na tom take na nepochopenie ?
devil napísal:dobre, 2kolajena zeleznica isla pred 100 rokmi cez povazie...ale do KE sa z BA pokial viem necestovalo cez ZA.
a co ako teraz ? to stale neprotireci tomu, ze zilina je prirodzeny uzol, ale neni to rim, do ktoreho zase vedu vsetky cesty )
a cielom D1 tiez neni apriori spojit BA a KE
devil napísal:a skus si kliknut www.cp.sk kadial chodia dialkove autobusove linky na vychod...8 az 9 z 10 liniek ide spodom...pritom pri autobusoch by som skor cakal obsluhovaciu funkciu.
dalsia z veci, kde si zamienas dosledok a pricinu. pozri si vlakove spojenia je logicke, ze autobusy nemaju ani najmensi zaujem konkurovat vlakom BA - KE severom, lebo tam proti zeleznici skratka nemaju sancu.
vsak pomaly aj z takeho liptovskeho mikulasu su skorej v BA ako z nitry po zeleznici ...
devil, opakujem, nezamienaj si dosledky a priciny dochadzas potom k nespravnym zaverom