Moderátor: Moderátori
JoHnZ napísal:Rekonštruovaný IC vozeň stojí asi 23 mil. SK, skladaný (de facto nový) vozeň v ŽOS stojí asi 55 mil. SK (dá sa ich zopár zmontovať kvôli brzdiacim percentám pre 160 kmh-1). Nový vozeň RIC200UIC stojí okolo 65 miliónov korún. Pri lôžkovom a reštaruačnom vozni treba prirátať k cene výbavu (ca. 1 mil lôžkový, ca. 5 mil reštauračný, pričom pri lôžkovom vozni sú v cene aj úpravy podvozka a bŕzd pre ešte komfortnejšiu a tichšiu jazdu, pri reštaruačnom aj úpravy rámu, okien a rozbody pre vybavenie kuchyne, nádrž na propán-bután, ...).
Čo do vozidlového parku, najhoršiou vecou, čo sa železniciam stala, bolo to, že prišiel v 1989 prevrat. Keby prišiel o 3-4 roky neskôr, sme s celou dráhou niekde uúplne inde ... bola pripravená tretia generácia el. rušňov, nové el. jednotky i motorové vozne, ktoré mali nahradiť masy vozňov 810. Z toho všetkého vplyvom nedostatku financí napokon zišlo a doteraz toto okno nebolo odstránené, toš nám s elitnými vlakmi jazdia rušne, ktoré by na západe jazdili snáď už len pri nostalgických jazdách klubov priaznivcov histórie železníc ... Nenadarmo, časť turistov na Slovensko (i do ČR) prichádza práve veľa dopravne založených odorníkov ako "do skanzenu histórie železníc" obdivovať na svoju dobu veľmi pokrokové vozidlá (prvý štvorosý el. rušeň s výkonom > 4MW, prvý dieselelektrický štvorosý traťový rušeň, prvý dieselektrický motorový vozeň, i prvé elektrické i dieselové lokomotívy s bezodporovým riadením výkonu v Európe) ktoré slúžili neskôr ako designové i technické vzory západných vozidiel, ale ktoré už zastarávajú , no napriek tomu podávajú stále maximálne výkony (i keď spoľahliosť už nie je taká ako bývala).
JoHnZ napísal:Ale železnice sú či už nariadeniami MDP&T alebo verejným obstarávaním stále zviazané natoľko, že všetko ide len veľmi pomaly ...
JoHnZ napísal:Dialniciar: Ale tam nejde o to, ze by neboli peniaze, je ich malo, ale su ... ide o to, ze byrokraticke nariadenia a procesy su tak zlozite, ze sa v nich utapaju vsetky dobre napady ...
JoHnZ napísal:Okrem toho verejneho obstaravania tam ani tak moc nejde o peniaze, ale skor o procesy spojene s tvorbou grafikonu, s tarifnymi predpismi, ...
jano.z napísal:Čo do vozidlového parku, najhoršiou vecou, čo sa železniciam stala, bolo to, že prišiel v 1989 prevrat. Keby prišiel o 3-4 roky neskôr, sme s celou dráhou niekde uúplne inde ... bola pripravená tretia generácia el. rušňov, nové el. jednotky i motorové vozne, ktoré mali nahradiť masy vozňov 810. Z toho všetkého vplyvom nedostatku financí napokon zišlo a doteraz toto okno nebolo odstránené, toš nám s elitnými vlakmi jazdia rušne, ktoré by na západe jazdili snáď už len pri nostalgických jazdách klubov priaznivcov histórie železníc ...
Nick napísal:jano.z napísal:Čo do vozidlového parku, najhoršiou vecou, čo sa železniciam stala, bolo to, že prišiel v 1989 prevrat. Keby prišiel o 3-4 roky neskôr, sme s celou dráhou niekde uúplne inde ... bola pripravená tretia generácia el. rušňov, nové el. jednotky i motorové vozne, ktoré mali nahradiť masy vozňov 810. Z toho všetkého vplyvom nedostatku financí napokon zišlo a doteraz toto okno nebolo odstránené, toš nám s elitnými vlakmi jazdia rušne, ktoré by na západe jazdili snáď už len pri nostalgických jazdách klubov priaznivcov histórie železníc ...
:: keby nebol prišiel prevrat, boli by sme so železnicou asi tam kde aj sme, akurát by sa do nej pumpovalo ešte viac peňazí daňových poplatníkov a úroveň cestovania by bola ešte horšia...
jano.z napísal:A uroven cestovania vtedy bola urcite o polovicu llepsia nez je teraz. A za tym si stojim.
jano.z napísal:Vsetko je o cestujucich. V zlatych casoch osobnej dopravy u BRKS mala tato firma pozicane 3 osobne vozne aj lokomotivu z Rakuska, po dobu asi 2-3 mesiacov. Jedneho z voznovych inspektoova v St. Poltene, kde boli tieto vozne deponovane, robi Slovak, zhodou okolnosti byvaly spoluziak. Ten na margo tychto voznov povedal, citujem. "Za tie 3 mesiace boli tie vozne znicene viac ako za 20 rokov co jazdili tu. Vyzeralo to ako keby v tom vozili dive svine a nie ludi". A za takychto okolnosti sa moc na komfort v zeleznicnej doprave asi hrat nemozeme ...
jano.z napísal:BRKS vznikla ako trucpodnik Bratislavskeho samospravneho kraja po "akcii lokalky". Vtedajsi bratislavsky zupan Lubo Roman sa tym rozhodol "bojovat" proti zlovoli statu, riadeneho jeho vlastnou stranou ... zacinali s prevadzkou osobnej dopravy na toho casu uzatvorenych tratiach plus mali nejake vlaky do Bratislavy. Fungovalo to vsak v dost dolatanom rezime, boli aj odrieknute spoje (v osobnej doprave sa to bez nahrady nesmie)
Okrem jedneho obdobia, ked sa zohnali aj nejake peniaze aj ludi bolo. Vtedy si prenajali v Rakusku tieto vozidla a uvazovalo sa aj o dovoze a schvaleni jednotky VT70 "Lyntog" z Holandska. Ale k tomu napokon nedoslo, peniaze sa nejako minuly, firme ostali len 2 rozsypane 830, tak sa v ramci zhanania penazi na v EU tak oblubene krizove dotacie vybrala na drahu nakladnej dopravy.
Ale moc z nej neodfinancovala, lebo asi dva tyzdne potom, ked 830 zmorene viac stali ako jazdili a mali odrieknute vlaky, zacala vozit ludi miesto vlaku prenajatym busom a potom to zbalili uplne a venuju sa uz len vleckam a nakladnej doprave. Da sa povedat, ze su druhym najvacsim zeleznicnym dopravcom hned po Cargu, ale na paty im slape lokorail (to je firma, ktoru si zalozilo zopar vyhodencov z manazmentu Carga) ...
jano.z napísal:Dialniciar: Prast ako uhod, aj tak im to vydrzalo necely rok a potom boli trate aj tak zavrete. A to uz ku koncu nikto nechodil, lebo ludia nevedeli ci vlastne dnes BRKS jazdit bude alebo nie ... Az po pol roku nato, na mohutne naliehanie samosprav, zacala aspon do Zahorskej Bystrice opat jazdit ZSSK ... na Zohorskej trati do Rohoznika ostala len nakladna doprava.
Nick napísal:včera v tv správach bola informácia o zachytení človeka vlakom pri prechádzaní cez koľaje v Bratislave v Ružinove, je tam pešia skratka k obchodnému centru...
zarazil ma (a nemám teraz na mysli hovorkyňu železníc) cynický postoj železníc k tomuto problému, odvolávajúc sa na existenciu nebezpečných železničných priecestí na Ivanskej a Vrakunskej s tým, že je všetko v poriadku, tak na to treba riadnu dávku drzosti...
namiesto, aby železnice hľadali riešenie na zvýšenie bezpečnosti chodcov a vodičov v tejto lokalite, zbavujú sa zodpovednosti... fuj
Nick napísal:včera v tv správach bola informácia o zachytení človeka vlakom pri prechádzaní cez koľaje v Bratislave v Ružinove, je tam pešia skratka k obchodnému centru...
zarazil ma (a nemám teraz na mysli hovorkyňu železníc) cynický postoj železníc k tomuto problému, odvolávajúc sa na existenciu nebezpečných železničných priecestí na Ivanskej a Vrakunskej s tým, že je všetko v poriadku, tak na to treba riadnu dávku drzosti...
namiesto, aby železnice hľadali riešenie na zvýšenie bezpečnosti chodcov a vodičov v tejto lokalite, zbavujú sa zodpovednosti... fuj
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.