rastislav5,
rastislav5 napísal:Naopak, potesil si ma. Aj vo svojom prispevku pisem ze urcite nie som prvy koho to napadlo, lebo okruh sa priam nuka. Cim viac ludi sa s tym stotoznuje, tym vacsia sanca ze sa to zrealizuje.
Ospravedlňujem sa, ja som si nepozorne prečítal Tvoj príspevok. Takže prvýkrát sa Ti ospravedlňujem v tom, že som Ťa označil ako ďalšieho v poradí, kto na niečo takéto prišiel.
rastislav5 napísal:Dialniciar, nerozumiem co tymto naznacujes. Ty sam vo svojom prispevku
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=33784#33784 pises, ze R3 pojde cez BB a nie cez ZH. No a vyssie pises, ze sa planuje TR-PD. V tom pripade je ale cely okruh uzavrety, ziadne "rozne nove prepojenia".
No, situácia sa mení každým dňom a je to skôr 50/50, že to pôjde na BB, skôr to vidím na ZH a potom až ako dobudovanie na BB ako "prípojka". Ja osobne by som si želal, aby R3 išla ako spojnica Martina a BB. Ale čo ja si želám, nie vždy aj vyjde.
Kam smeruje tá R1 na východ od BB
Celkovo je však lepšie postaviť nie takýto okruh, ale jednu trasu na 3+3 jazdné pruhy a spojnica TR a PD je zatiaľ len v ďalekých plánoch, dnes nie dôvod tam stavať ani len cestu I. triedy.
Okrem toho, mať takýto okruh je pekná vec, ale je to spravené nevhodným spôsobom, že vodič príde na okruh a potom z okruhu sa zase napája na tú istú RC, teda okruh rozdelil samotné trasy RC a to sa v praxi nerobí: ide RC, potom okruh a potom zase tá istá RC bez toho, aby v praxi pokračovala. Teda reálne by tu bolo oveľa viac RC. Vytvoril si de facto peáž pre R1-R3 bez ich súvislých pokračovaní.
rastislav5 napísal:Ak si pozries moj nacrt, tak R2 (od Kosic) sa pripaja na obchvat zo severu Zvolena, R3 (od Krupiny) z juhu/zapadu. Praveze Zvolen ma zo vsetkych miest na navrhovanom okruhu najvyhodnejsiu poziciu, lebo obe napojenia na obchvat su tesne pri Zvolene a ten si moze kratkou spojkou medzi R2 a R3 urobit obchvat mesta
Práveže spojnica od vjazdu z R3 na BB po odbočku na R2 bude mimoriadne preťažená. Mesto Zvolen nenájde v rozpočte peniaze na RC, okrem toho ju ani nemôže stavať. To nie je krátka spojka, to už sú rozsiahle MÚK a dosť problematická výstavba a táto spojka by bola ktorá RC ?
Práveže vytvoril by si týmto okruhom tlak na jeho rozširovanie a menšie spojky aj mimo ZV. A okrem toho predlžuješ trasu cestovania na R3 a cesta cez Kremnicu by musela byť nakoniec riešená zákazom pre kamióny a osobné autá by ju zavalili úplne. Zvolen a BB sa zbližujú pomaly ale iste, ešte je tu aj tlak na R3 a celkovo by museli byť aj tak úseky ZH-ZV a ZV-BB na 3+3 jazdné pruhy. A spojnica TR a PD by som ja osobne robil severnejšie oproti tomu tvojmu náčrtu, pretože sa predpokladá nutnosť prepojenia západnejc vetvy R2 (TN-PD) a stredno-severnej vetvy R3 a tak by som nedával túto spojnicu umelo "na juh".
No a napríklad ešte dnes nie je presná trasa RC R2 od PD po Handlovú, ale to čo máš ty nakreslené, to by nefungovalo, alebo znovu len za cenu 3+3 jazdných pruhov, lebo by tam boli extrémne zákruty a do toho ešte rozsiahle MÚK na smer okruhu na R3 a tu zrovna nie je moc kde stavať.
rastislav5 napísal:Vyhodou uplneho uzavreteho okruhu je, ze doprava moze byt smerovana oboma smermi podla potreby. Napr. R3 moze byt smerovana cez ZH a Handlovu, pokial je ZV-BB pretazena. Tiez je mozne dynamicke smerovanie. A pokial sa ukaze, ze ZH - ZV alebo ZV-BB v buducnosti nebude stacit, moze sa rozsirit na 3+3. Bez okruhu to ale nastane podstatne skor, lebo aj doprava BB-PD v sucasnosti chodi cez ZV a prave okruh odlahcuje ZV-BB
Lenže otázka znie: je potrebný tento okruh už dnes ? Vieš, čo by to stálo ? A ak sa má stavať okruh, ktorý bude v kritických miestach na 2+2 aj keď už dnes sa vie, že to bude málo, tak je to chyba do budúcnosti, presne ako s úsekom D1 BA-TT, ale Mierová-Senecká v BA atď.
Doprava BB-PD chodí po vedľajších cestách a naviac, všade, kde máš okruh, idú aj iné cesty a po nich sa jazdí. A zase nejaký výrazný tranzit medzi BB a PD nie je, nemá byť z čoho a prečo. Ide ten tranzit do ZV. Nie do BB.
rastislav5 napísal:S nultym okruhom BA suhlasim. Sucasny polobchvat cez 2 dunajske mosty je tragediou. Preco by vsak bolo obrovskou chybou stavat niektore doposial nevytazene useky navrhovaneho okruhu (napr. Turcek-Handlova) na 1/2 profil a v buducnosti dostavat na plny? Neviem ci si rozumieme, okruh je len poskladany z jednotlivych usekov rychlostnych komunikacii a pri nich so stavanim na 1/2 profil predsa nie je problem.
Rozumieme si veľmi dobre a som rád, že si si dal námahu niečo nové vytvoriť.