mirkobb napísal:Ad Johhan: Neboj, neznechutil si ma. Tisic nazorov, tisic inych pohladov...
To som rád
mirkobb napísal:Mam pred sebou podrobnu mapu Turceka a okolia. Tebou spominany odtok z nadrze je SZ smerom od obce. Vyustenie z tunela pri mojej variante je v priestore juzne od obce, takze tam nevidim ziaden problem, pretoze tam uz je vystavba samotnej obce(neviem co tam pouzivaju, ale asi zumpy, takze kanalizacia tam asi tazko bude), hospodarske objekty, su tam lyziarske vleky, trat 171, atd. Takze snad mi nechces nahovorit, ze ak tam este pribudne cesta, tak ohrozi zasoby pitnej vody..?! Opakujem, to vyustenie tunela je uz pod spominanou obcou!
To čo som písal je zo zdrojov vodohospodárov, majú presnú mapu ochrany zdroja - ked sa budovala nádž budovala sa aj kanalizácia obce a priľahlých častí za niekoľko desiatok milionov ako súčasť stavby nádrže. Preto aj varianty A2 a C vedú tak ako vedú ( ja som sa tiež čudoval prečo C ide takým slalomom a toto je dôvod )
Predsa som tam pisal, ze ked sa poriesi R2 v relacii PD-BB, tak uz nemusi ist v trase Handlova-ZH, rovnako ako aj Rx(resp. R3) od Hornej Stubne/Turceka cez Kremnicu do ZH. Tieto useky(zatial mozu ostat ako cesty I triedy s usporiadanim 11,5, vyhladovo na 22,5) su tak prave plne nahradene R2 variantou v trase PD-BB-ZV.
To akože sa bude z PD do ZH chodiť cez BB a ZV ?
Vážne - prečo by to nemohlo byť naopak ? Prečo musí byť cez Donovaly RC ale PD-ZH zo silnejším dopravným tokom a rozvojovým impulzom stačiť cesta I triedy ?? Troška nelogick, hmm ?
"Spolocensky vhodnejsia" je prave medzinarodna trasa Gdansk-Warszawa-Krakow-BB-ZV-Budapest, takze nam Slovakom je tazko "vysvetlovat" tranzitnym cestujucim, co je pre nas "spolocensky vyhodnejsie"..!? Ale to uz asi patri k crte urcitych ludi na Slovensku, menit historicky zauzivane prepravne prudy, aby sa prisposobili "urcitym" nasim partikularnym zaujmom, vsakze..!? (Vid Skalite-Zwardon-Zywiec)
Pozn.: Na Pohronie moze pokracovat R1, a neskor aj dalej smerom na KE.
A cesty staviame pre koho ? pre maďarských poľských a tureckých kamionistov či pre hospodárstvo Slovenska ?? ... úprimne turkovi je jedno či spraví 1500 alebo 1530 km on potrebuje dobrú cestu a 30 km v pohode zájde. Taký turek tu ani nezastaví dokonca tu ani netankujú natankuje v maďarsku prejde to poľska tu sa maximálne v.sere do kríkov a oští strom - to už ironizujem. V takom Rakúsku, Nemecku tranzitných "turistov" alá TIR celkom kľudne odkláňajú z území kde sú národné parky a ich ochranné územia, vodné zdroje turizmus
Tu tabulku s tunelmi som uz videl davnejsie, ale pre mnou navrhovane varianty a trasy su nepouzitelne! Takze, kto si ich navrhol k svojim variantom, nech sa aj na ne odvolava a pouziva ich. Mne ich nevnucuj, ja som popisal k svojim variantom zhruba pocet potrebnych tunelov a aj ich pribliznu dlzku. Vyslovim len moj nazor na tu tabulku: Pocet tych tunelov prehnany, je ich zbytocne vela, s prehnanymi(zvelicenymi) dlzkami! Ale ako som uz spomenul, nie je to moja vec, asi to tak niekomu vychadzalo, mozno aj preto aby patricne "zdramatizoval narocnost" vystavby uvedenej komunikacie v trase popod Hiadelske sedlo..?!
Tie "zdramatizované trasy" cez Donovaly robili pražáci ešte za čias ked Praha a BB boli veľmi zadobre
a boli robené v kategorii R22,5/100,80 teda podľa noriem
Nenavrhoval som R cestu cez Donovaly, ale popod Hiadelske sedlo, v trase mimo ochranne pasma pitnej vody, mimo NAPANT, v miestach kde uz aj tak su cesty III triedy a miestne komunikacie, takze nevidim problem.
A všimol si si že tie miestne komunikácie majú stúpanie 8-14% ?
tam nikdy nedáš také niečo ako R22,5/100
to čo máš tu nakreslené
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2250 je prechod cez moštenickú dolinu Hiadeľ je o 3 km východnejšie.
Pohronský skupinový vodovod (PSV) ná výťažnosť 1211 l/s pričom spotreba je 1253 l/s teda 43 l/s je deficit ktorý doplňa Turček a Dolná Lehota ... PSV má vodné zdroje od Harmanca až po Brezno ( aj v Hiadeľskej doline ) - porušenie hydrogeologických pomerov môže mať za následok kolaps zásobovania vodou okresu BB - myslíš prečo váhajú zo stavbou čo i len cesty I triedy - prečo vodári už 20 rokov tlačia na vylúčenie nákladnej dopravy z Donovál ( Starohoská dolina poskytuje asi 30% kapacity )
Preto sa tam naplánovala cesta I tiedy parametrov C11,5/70 aby mohla ísť čo najviac do kopcov aby boli tunely nad vodnými zdrojmi pričom sa zakážu vozidlá nad 7,5 t a vozidlá s nebezpečným nákladom.
Ja by som nechcel aby mi tiekla voda len 4 hodiny denne len kvoli tomu že sa ušetrilo tureckému, poľkému či maďarskému kamionu 20-30 km. Aby sa turisti kochali výhľadom na 4 prúdovú komunikáciu