I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Caesar » 31. Máj 2005 10:16

Diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Dľžka celého úseku: 13,9 km, z toho úsek Poprad – Matejovce 5,6 km, kategória MS 22,5/ 80

Cesta I/67 je súčasťou vybranej cestnej siete, ktorá plní významnú úlohu pre dopravu v oblasti Vysokých Tatier a Pienin a to vnútroštátne i medzinárodne. Zároveň plní funkciu dopravnej spojnice dvoch významných aglomerácií Poprad – Kežmarok. Navrhovaná stavba predstavuje riešenie privádzača na diaľnicu D1 v úseku Mengusovce – Jánovce. Diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok je rozdelený do nasledovných úsekov:

Poprad – Matejovce v dĺžke 5,6 km
Matejovce – Huncovce v dĺžke 3,0 km
Huncovce – Kežmarok v dĺžke 5,4 km

Cesta I/67 v súčasnosti nevyhovuje z hľadiska smerového, výškového a šírkových parametrov. Výstavbou I. úseku preložky cesty I/67 na príde k vylúčeniu do­pravy z jestvujúceho prieťahu obce Matejovce a bude plniť i funkciu privádzača na diaľnicu D1 križovatkou Matejovce. Navrhovaná trasa je vedená mimo intravilán obcí, začiatok úseku je v meste Poprad pri podjazde železničnej trate, pokračuje výstavbou štvorpruhovej komuni­kácie mimo intravilán obce Matejovce a končí napojením na jestvujúcu cestu I/67 medzi obcami Matejovce a Veľká Lomnica pri križovatke na Mlynicu v celkovej dĺžke 5,6 km.
Rozhodnutie o umiestnení stavby bolo vydané dňa 9.7.1997, právoplatnosť potvrdená dňa 30.1.1998, platnosť predĺžená do 9.7.2003. V zmysle záverov prehodnotenia navrho­vanej križovatky Matejovce na diaľnici D1 bude aktualizovaná dokumentácia pre stavebné povolenie.

Vplyv na životné prostredie.
Stavba nepodliehala zákonu č. 127/94 Z.z., nebola podľa neho posudzovaná. Sú navrhnuté štandartné opatrenia na ochranu ŽP.

Financovanie: plánované zo štátneho rozpočtu.

Plánovaná realizácia stavby I. etapy:
rok začatia výstavby: 08/2005
rok dania stavby do užívania: 11/2007

Tento materiál je prevzatý zo stránky SSC: http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=438
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 21. Jún 2005 09:43

Inak osobne je podľa mňa nevhodné nazývať 14 km dlhý úsek diaľničným privádzačom, to už radšej mohla byť ďalšia rýchlostná komunikácia PP-KK s možným budovaním ďalej v smere na poľské hranice. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod mel » 21. Jún 2005 11:43

Caesar napísal:Inak osobne je podľa mňa nevhodné nazývať 14 km dlhý úsek diaľničným privádzačom, to už radšej mohla byť ďalšia rýchlostná komunikácia PP-KK s možným budovaním ďalej v smere na poľské hranice. 8)


Co nebolo moze byt ... myslim, ze to aj tak dopadne, ale skor ako za 20R asi nie :) povedat dnes ze tadial pojde R-ka (PP-KK-Sp. Bela - Stara Lubovna) by mohlo sposobit, ze sa do toho zapoja lobisticke skupiny a financie potrebne na ine useky sa este viac rozdrobia ...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Caesar » 21. Jún 2005 11:47

mel napísal:
Caesar napísal:Inak osobne je podľa mňa nevhodné nazývať 14 km dlhý úsek diaľničným privádzačom, to už radšej mohla byť ďalšia rýchlostná komunikácia PP-KK s možným budovaním ďalej v smere na poľské hranice. 8)


Co nebolo moze byt ... myslim, ze to aj tak dopadne, ale skor ako za 20R asi nie :) povedat dnes ze tadial pojde R-ka (PP-KK-Sp. Bela - Stara Lubovna) by mohlo sposobit, ze sa do toho zapoja lobisticke skupiny a financie potrebne na ine useky sa este viac rozdrobia ...


To je možné, ohrozilo by to výstavbu R3 a R4, pretože tu by bolo priame napojenie na Poľsko, aj keď je otázne napojenie Poľska smerom k nám v tejto oblasti. Minimálne by sa však odľahčila doprava na úseku cez Ždiar, kadiaľ vlastne ani kamiónová doprava jazdiť nemá, ... na to sa má vybudovať spojenie na R3 cez Trstenú.

Inak RC PP-KK-SL-PR sa plánuje v pláne r. 2050, pokiaľ si dobre pamätám.

Ale aj tak si myslím, že by mohla existovať "regionálna R-ka" PP-KK postavená na 1/2 profil. Diaľničný privádzač by mohol existovať skôr do St. Smokovca. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jún 2005 20:04

Názov je pekný, ale realita:

V KK bude privádzač po r. 2010. Je úplne zbytočné stavať privádzač, pokiaľ neexistuje plynule D1 po dané mesto, v tomto prípade PP. Takže stavať "niečo" do KK je podľa mňa úplne absurdné. To sa už tieto peniaze mali radšej použiť na R1 alebo na R4 KE-Milhosť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Caesar » 27. Jún 2005 18:28

DY napísal:Názov je pekný, ale realita:

V KK bude privádzač po r. 2010. Je úplne zbytočné stavať privádzač, pokiaľ neexistuje plynule D1 po dané mesto, v tomto prípade PP. Takže stavať "niečo" do KK je podľa mňa úplne absurdné. To sa už tieto peniaze mali radšej použiť na R1 alebo na R4 KE-Milhosť.


Tak v podstate aj toto je pravda. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod kaviarista » 27. Jún 2005 18:41

DY napísal:Názov je pekný, ale realita:

V KK bude privádzač po r. 2010. Je úplne zbytočné stavať privádzač, pokiaľ neexistuje plynule D1 po dané mesto, v tomto prípade PP. Takže stavať "niečo" do KK je podľa mňa úplne absurdné. To sa už tieto peniaze mali radšej použiť na R1 alebo na R4 KE-Milhosť.


Ja mam iny nazor. Je potrebne najprv zratat , kolkymi percentami sa na prepravnych intenzitach v danom useku podiela lokalna doprava. Ak by to cislo bolo vysoke, tak poziadavka na suvislost D1 straca na svojom vyzname. Aj Kezmarcania platia dane a miera odsuvania riesenia ich problemov by mala mat rozumne medze.

To iste by sme potom mohli povedat aj o usekoch RC medzi ZV-BB a PO-KE, ze boli vybudovane zbytocne , kedze nie su suvisle napojene na europske koridory, co je samozrejme kardinalna blbost.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Caesar » 27. Jún 2005 18:46

kaviarista napísal:To iste by sme potom mohli povedat aj o usekoch RC medzi ZV-BB a PO-KE, ze boli vybudovane zbytocne , kedze nie su suvisle napojene na europske koridory, co je samozrejme kardinalna blbost.


PP-KK tam nie je nevyhnutné stavať rýchl. komunikáciu. Tam je predovšetkým lokálna doprava. Kežmarčania platia dane, ale najprv potrebujú D1 v PP, aby sa mali lepšie. A tam tá doprava nie je na tom až tak zle. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 17:05

Caesar napísal:PP-KK tam nie je nevyhnutné stavať rýchl. komunikáciu. Tam je predovšetkým lokálna doprava. Kežmarčania platia dane, ale najprv potrebujú D1 v PP, aby sa mali lepšie. A tam tá doprava nie je na tom až tak zle. 8)


Doprava na tomto úseku už je dosť veľká, takže diaľnica na 1/2 profil tu veľmi pomôže. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Caesar » 05. Júl 2005 18:51

Alexander Velky napísal:Doprava na tomto úseku už je dosť veľká, takže diaľnica na 1/2 profil tu veľmi pomôže. :lol:


No tak tu ani celý profil tak skoro nebude. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 15:56

1/2 profil sa na tomto úseku začne stavať, pretože pôjde okolo priemyselného parku v PP, takže je úplne reálne, že sa tento privádzač začne stavať.

V tejto oblasti sa dosť iniciuje aj samospráva - primátor a spol., takže tu je aj snaha samosprávy a snaha štátu tu je tiež, od MH SR až po MDPT.

Ťažko povedať, kedy sa tento privádzač dobuduje až po KK, ale to sú podobne zbytočné úvahy asi ako kedy sa dostavia D1 po MI. Vieme, že sa dostavia, ale neskôr.

Nevidím nič zlé na tom, keď sa prezentuje aj takýto úsek, pretože sa prezentujú aj iné úseky, ktoré sú prioritou a nestavajú sa dodnes a dokonca sa nachádzajú na D1. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Branco » 18. Aug 2005 09:08

Zo stránky SSC:

Plánovaná realizácia stavby I. etapy:
rok začatia výstavby: 08/2005
rok dania stavby do užívania: 11/2007


S termínmi na stránkach SSC je to veselé čítanie....
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod aquila » 18. Aug 2005 09:39

ale uz sa polepsili :) boli tam aj horsie terminy :lol: inak tento privadzac sa tusim ale bude aj realne stavat coskoro, ale na viacero etap
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 23. Aug 2005 14:23

aquila napísal:ale uz sa polepsili :) boli tam aj horsie terminy :lol: inak tento privadzac sa tusim ale bude aj realne stavat coskoro, ale na viacero etap


Ano, začne sa reálne stavať, je to lobing PP, pretože pre PP je dobré, ak bude prepojenie s KK, pretože tým smerom bude priemyselný park, okrem toho blízko aj Tatry a zatraktívni to celú túto oblasť, čoho priorita je aj D1.

Okrem toho, začne sa stavať pokiaľ si to správne pamätám, na 3 etapy, na 1/2 profil, ale je otázne, kedy sa reálne mestá KK a PP spoja s cestou diaľničného typu. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 16. Okt 2005 16:14

Toto nie je vhodne, aby bol dialnicni privadzac dlhsi ako 10 km, to uz mohla byt radsej RK. R5 bude dlha 2-3 km. Takze by to bol podla mna lepsi napad.

PP-KK je dolezita oblast pre Tatry, vela ludi tu ma pracu, lebo na horach to nie je lahke, tak daleko od hlavneho mesta. To ja velmi dobre poznam od nas. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

... moje informácie ...

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 12:16

Čas realizácie na roky 2007-2010 :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod umk » 22. Dec 2006 16:21

Privadzac Poprad-Kezmarok bol rozdeleny na 3 etapy. NDS ma zacat stavat I.etapu-2.úsek, t.j. priblizne 800m v roku 2007, tak aby po dokonceni D1 Mengusovce-Janovce sa dalo napojit na I/67 PP-KK. Zvysne etapy ostavaju SSC, ktora este nema stavebne povolenie - ako vzdy je problem v majetkopravnych vztahoch, takze tu si este trochu pockame...
umk
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Obrázky: 24
Založený: 17. Apr 2005 17:50

Odoslaťod Dialniciar » 29. Dec 2006 13:08

umk napísal:Privadzac Poprad-Kezmarok bol rozdeleny na 3 etapy. NDS ma zacat stavat I.etapu-2.úsek, t.j. priblizne 800m v roku 2007, tak aby po dokonceni D1 Mengusovce-Janovce sa dalo napojit na I/67 PP-KK. Zvysne etapy ostavaju SSC, ktora este nema stavebne povolenie - ako vzdy je problem v majetkopravnych vztahoch, takze tu si este trochu pockame...


Ja som si pomýlil tému a dokonca aj riadok v materiály, z ktorého čerpám. :oops: :oops:

Čas realizácie je od r. 2007 do r. 2016, úprava možná podľa výstavby D1.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 13. Feb 2007 18:44

Nestaval by som 1/2 profil RC ale možno novú cestu 1.triedy.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Honda » 13. Feb 2007 19:36

Jurislav napísal:Nestaval by som 1/2 profil RC ale možno novú cestu 1.triedy.


A to sa má stavať jako pol profil RC ?
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Dialniciar » 18. Feb 2007 16:09

Jurislav napísal:Nestaval by som 1/2 profil RC ale možno novú cestu 1.triedy.


1/2 profil RC je svojimi parametrami takmer cesta I. triedy. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 23. Feb 2007 20:37

Túto stavbu má na starosti Váhostav-sk,a.s. Źilina.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Andrej » 24. Feb 2007 13:00

doprastavak napísal:Túto stavbu má na starosti Váhostav-sk,a.s. Źilina.

To uz prebehol tender? Plati to na vsetky 3 etapy?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 24. Feb 2007 13:45

pocitam, ze to plati max pre prvu etapu. vsak aj tam bol problem s financnym krytim, kedze nespada pod projekt mengusovce - janovce ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod konstrukt » 24. Feb 2007 20:16

Andrej napísal:
doprastavak napísal:Túto stavbu má na starosti Váhostav-sk,a.s. Źilina.

To uz prebehol tender? Plati to na vsetky 3 etapy?
Platí len pre prvú etapu.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.