od jano.z » 20. Jan 2007 03:26
Dialniciar: Okej, zle povedane ... z kopca ale akeho? Vlak zide neobmedzenu drahu aj z takeho svahu, ze na aute ani nevies, ze v nejakom si ... napr. taky svah 0,4 promile ... Trenie je dokonca tak male, a kineticka energia tak velka, ze vlak dokaze bez pohonu prejst zopar kilometrov do kopca ...
aquila, jarda: dovolim si nesuhlasit, pri naklapacej suprave nejde len o naklapanie, ale aj o techniku pruzenia, hmotnostne, rozvorove a ine parametre, takze naklapacia suprava moze ist rychlejsie takmer kdekolvek. Jedinou limitou je unosnost zvrsku a priecna nosnost obluka. Teda tam, kde je prudky obluk a 90, moze ist pendolino mozno aj 110, ale tam, kde je 90 a stara streka so slabymi prazcami moze ist tiez len 90 ... pre ilustraciu na tom "koridore" Brno - Blansko moze ist pendolino na niektorych miestach az 100 km/h (pre klasiku je v celom useku 70). Nie su to ale niktorak zavratne cisla
aquila: To, ze nahradne supravy stihali zapricinil stav, ze z legislativnych dovodov na vacsej casti koridoru nesmie ist pendolino rychlejsie ako klasika (lebo aj klasika ide 160) a celkom znacne casove rezervy pripravene ako "vata" pre meskania vzniknute v suvislosti s vystavbou koridorov (CD na rozdiel od ZSR a ZSSK s tymito casmi pocitaju celorocne). Da sa povedat, ze pendolino na Ostravskej trati rozhodne nejazdi na 100% a po uplnej dostavbe koridoru (moc jej uz nechyba) je priestor na skratenie jazdnej doby mozno az o dalsich cca. 30-45 minut, kym v pripade klasickych suprav len o cca. 20 minut...