553 kilometrov za hodinu http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6074
Historický rekord drží japonský Šinkanzen, ktorý skúšobne prekonal 580 km/h, no to bola súprava na magnetickom vankúši.
Najrýchlejšie vlaky
Šinkanzen - japonský vlak uvedený do prevádzky ako prvý na svete v roku 1964. Priemerná rýchlosť klasického vlaku je vyše 300 km/h, rekord 443 km/h. Dĺžka tratí dosahuje 2 000 km.
TAV - Taliansko ako prvá krajina uviedla v roku 1978 do prevádzky rýchlovlaky na trati Rím - Florencia. Z týchto súprav vychádza aj Pendolino. Rýchlosť je 300 km/h.
InterCity Express - nástupca ICE vlakov v Nemecku, ktorý zachádza aj do susedných štátov. Bežná rýchlosť je 160 km/h, na niektorých úsekoch okolo 200 a len na dvoch 300 km/h.
TGV - francúzske vlaky premávajú na domácich tratiach s dĺžkou 1 500 km. Rýchlosť je v priemere 300 - 320 km/h, železnice ju chcú zvýšiť na 350 km/h.
AVE - španielsky systém vychádzajúci z TGV začal premávať v roku 1992 medzi Madridom a Sevillou. Dnes má päť liniek. Priemerná rýchlosť je do 300 km/h.
KTX - kórejský vlak v prevádzke od roku 2004 vychádza tiež z TGV. Rýchlosť 300 km/h chcú Kórejčania zvýšiť vlastnou technológiou na 350 km/h.
Transrapid - jediní Číňania majú v prevádzke rýchlovlak na magnetickom vankúši. Na trati Šanghaj - letisko sa vlak pohybuje rýchlosťou 430 km/h.