Moderátor: Moderátori
Honda napísal:Ide o normy EÚ presadzované postupne aj do legislatívy EÚ.
doprastavak napísal:Na Slovensku boli po prvý krát použité betónové zvodidlá vyrábané priamo na mieste stavby. Vyrábali sa zo strojom Gomaco pomocou formy, vznikali tak súvislé neprerušované zvodidlá podobné typu new jersey ale bez spojov. Používali špeciálnu betónovú zmes, ktorej výrobcom bol TGB Doprastav,a.s. a zhotoviteľom bol Doprastav,a.s. závod Žilina. Realizované boli na stavbe Vtižer-H.Podhradie.
Tieto betonové zvodidlá nie sú napevno spojené z konštrukciou vozovky ani z ničím iným. Výšku majú 1,1 m a môžu byť dlhé podľa požiadavky zákazníka. Myslím,že dilatačná škára bola rezaná každé 2 metre, ale presne to neviem.wazari napísal:doprastavak napísal:Na Slovensku boli po prvý krát použité betónové zvodidlá vyrábané priamo na mieste stavby. Vyrábali sa zo strojom Gomaco pomocou formy, vznikali tak súvislé neprerušované zvodidlá podobné typu new jersey ale bez spojov. Používali špeciálnu betónovú zmes, ktorej výrobcom bol TGB Doprastav,a.s. a zhotoviteľom bol Doprastav,a.s. závod Žilina. Realizované boli na stavbe Vtižer-H.Podhradie.
hm, mna by zaujimalo, ci su nejako "napevno" spojene s konstrukciou vozovky a ako casto je ich konstrukcia prerusena ci uz z dovodu dilatacie ci ineho
doprastavak napísal:Tieto betonové zvodidlá nie sú napevno spojené z konštrukciou vozovky ani z ničím iným. Výšku majú 1,1 m a môžu byť dlhé podľa požiadavky zákazníka. Myslím,že dilatačná škára bola rezaná každé 2 metre, ale presne to neviem.wazari napísal:doprastavak napísal:Na Slovensku boli po prvý krát použité betónové zvodidlá vyrábané priamo na mieste stavby. Vyrábali sa zo strojom Gomaco pomocou formy, vznikali tak súvislé neprerušované zvodidlá podobné typu new jersey ale bez spojov. Používali špeciálnu betónovú zmes, ktorej výrobcom bol TGB Doprastav,a.s. a zhotoviteľom bol Doprastav,a.s. závod Žilina. Realizované boli na stavbe Vtižer-H.Podhradie.
hm, mna by zaujimalo, ci su nejako "napevno" spojene s konstrukciou vozovky a ako casto je ich konstrukcia prerusena ci uz z dovodu dilatacie ci ineho
Honda napísal:Áno bolo to presne to isté a okrem tohto stroja Doprastav vlastní podobný stroj firmy Gomaco na pokládku odvodňovacieho žľabu.doprastavak napísal:Tieto betonové zvodidlá nie sú napevno spojené z konštrukciou vozovky ani z ničím iným. Výšku majú 1,1 m a môžu byť dlhé podľa požiadavky zákazníka. Myslím,že dilatačná škára bola rezaná každé 2 metre, ale presne to neviem.wazari napísal:doprastavak napísal:Na Slovensku boli po prvý krát použité betónové zvodidlá vyrábané priamo na mieste stavby. Vyrábali sa zo strojom Gomaco pomocou formy, vznikali tak súvislé neprerušované zvodidlá podobné typu new jersey ale bez spojov. Používali špeciálnu betónovú zmes, ktorej výrobcom bol TGB Doprastav,a.s. a zhotoviteľom bol Doprastav,a.s. závod Žilina. Realizované boli na stavbe Vtižer-H.Podhradie.
hm, mna by zaujimalo, ci su nejako "napevno" spojene s konstrukciou vozovky a ako casto je ich konstrukcia prerusena ci uz z dovodu dilatacie ci ineho
Bolo to niečo takéto ..
http://www.gomaco.com/Resources/worldst ... 307-D3.jpg
Je to presne ten istý stroj s ktorým Doprastav,a.s. robil tie betónové zvodidlá. Doprastav,a.s vlastní ešte jeden stroj Gomaco na pokládku odvodňovacieho žľabu.doprastavak napísal:Honda napísal:Áno bolo to presne to isté a okrem tohto stroja Doprastav vlastní podobný stroj firmy Gomaco na pokládku odvodňovacieho žľabu.doprastavak napísal:Tieto betonové zvodidlá nie sú napevno spojené z konštrukciou vozovky ani z ničím iným. Výšku majú 1,1 m a môžu byť dlhé podľa požiadavky zákazníka. Myslím,že dilatačná škára bola rezaná každé 2 metre, ale presne to neviem.wazari napísal:doprastavak napísal:Na Slovensku boli po prvý krát použité betónové zvodidlá vyrábané priamo na mieste stavby. Vyrábali sa zo strojom Gomaco pomocou formy, vznikali tak súvislé neprerušované zvodidlá podobné typu new jersey ale bez spojov. Používali špeciálnu betónovú zmes, ktorej výrobcom bol TGB Doprastav,a.s. a zhotoviteľom bol Doprastav,a.s. závod Žilina. Realizované boli na stavbe Vtižer-H.Podhradie.
hm, mna by zaujimalo, ci su nejako "napevno" spojene s konstrukciou vozovky a ako casto je ich konstrukcia prerusena ci uz z dovodu dilatacie ci ineho
Bolo to niečo takéto ..
http://www.gomaco.com/Resources/worldst ... 307-D3.jpg
doprastavak napísal:Je to presne ten istý stroj s ktorým Doprastav,a.s.
robil tie betónové zvodidlá. Doprastav,a.s vlastní ešte jeden stroj Gomaco na pokládku odvodňovacieho žľabu.
A dorbe si spravil, je to výborná firma v tejto oblasti.Honda napísal:doprastavak napísal:Je to presne ten istý stroj s ktorým Doprastav,a.s.
robil tie betónové zvodidlá. Doprastav,a.s vlastní ešte jeden stroj Gomaco na pokládku odvodňovacieho žľabu.
Dovolil som si takú menšiu zbierku strojov GOMACO dat sem: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5983
doprastavak napísal:A dorbe si spravil, je to výborná firma v tejto oblasti.Honda napísal:doprastavak napísal:Je to presne ten istý stroj s ktorým Doprastav,a.s.
robil tie betónové zvodidlá. Doprastav,a.s vlastní ešte jeden stroj Gomaco na pokládku odvodňovacieho žľabu.
Dovolil som si takú menšiu zbierku strojov GOMACO dat sem: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5983
Škoda,že na Slovensku sú iba tieto dva stroje, v Čechách ich je podstatne viac, majú ich Skanska,Strabag, Dálniční stavby,Stavební technologie...Honda napísal:doprastavak napísal:A dorbe si spravil, je to výborná firma v tejto oblasti.Honda napísal:doprastavak napísal:Je to presne ten istý stroj s ktorým Doprastav,a.s.
robil tie betónové zvodidlá. Doprastav,a.s vlastní ešte jeden stroj Gomaco na pokládku odvodňovacieho žľabu.
Dovolil som si takú menšiu zbierku strojov GOMACO dat sem: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5983
Najlepšia.
Zatial neni čo na nich opravovať, počase sa môžu tvoriť na týchto zvodidlách menšie tlhliny z dôvodu dilatácii a to je asi jediné, čo sa dá na týchto zvodidlách opravovať. Tieto trhliny sa zatierajú tmelom najlepšie od výroby firmy SIKA. Tmel Sikaflex.B; napísal:Ako sa opravuju?
doprastavak napísal:Zatial neni čo na nich opravovať, počase sa môžu tvoriť na týchto zvodidlách menšie tlhliny z dôvodu dilatácii a to je asi jediné, čo sa dá na týchto zvodidlách opravovať. Tieto trhliny sa zatierajú tmelom najlepšie od výroby firmy SIKA. Tmel Sikaflex.B; napísal:Ako sa opravuju?
Myslíš tie trhliny???Honda napísal:doprastavak napísal:Zatial neni čo na nich opravovať, počase sa môžu tvoriť na týchto zvodidlách menšie tlhliny z dôvodu dilatácii a to je asi jediné, čo sa dá na týchto zvodidlách opravovať. Tieto trhliny sa zatierajú tmelom najlepšie od výroby firmy SIKA. Tmel Sikaflex.B; napísal:Ako sa opravuju?
Existuje znovu stroj ktorým sa to dá prejsť a ten akúkolvek nerovnosť opraví.
doprastavak napísal:Myslíš tie trhliny???
Neni na to žiadny stroj, tie trhliny sú viditeľné voľným okom, opravujú sa ručne pomocou silikónovacej pištole, podobne sa opravujú trhliny aj na odvodňovacom žľabe GOMACO. Tmelom Sikaflex sa zatierajú aj dilatačné škáry na týchto zvodidlách, je takej šedej farby.Honda napísal:doprastavak napísal:Myslíš tie trhliny???
Ano, myslím tie trhliny, najprv ide niečo jako senzor a potom ide druhá časť súpravy a tá to perfektne opravuje. Len sa to predtým muselo stavať s takýmto špeciálnym strojom (mohlo sa aj s inou značkou, ale musí to byť robené strojom).
doprastavak napísal:Neni na to žiadny stroj, tie trhliny sú viditeľné voľným okom, opravujú sa ručne pomocou silikónovacej pištole, podobne sa opravujú trhliny aj na odvodňovacom žľabe GOMACO. Tmelom Sikaflex sa zatierajú aj dilatačné škáry na týchto zvodidlách, je takej šedej farby.
Tieto zvodidlá sú iba na D1 Vtižer-Hrič. Podhradie, tak sa to oplatí spraviť aj ručne. Nebudú predsa kôli pár kilometrom kupovať stroj na tieto práce.Honda napísal:doprastavak napísal:Neni na to žiadny stroj, tie trhliny sú viditeľné voľným okom, opravujú sa ručne pomocou silikónovacej pištole, podobne sa opravujú trhliny aj na odvodňovacom žľabe GOMACO. Tmelom Sikaflex sa zatierajú aj dilatačné škáry na týchto zvodidlách, je takej šedej farby.
No tak na toto teda stroj je, ja som ho na vlastné oči videl. Za to že slovenské firmy na neho nemajú, je to ich problém.
doprastavak napísal:Tieto zvodidlá sú iba na D1 Vtižer-Hrič. Podhradie, tak sa to oplatí spraviť aj ručne. Nebudú predsa kôli pár kilometrom kupovať stroj na tieto práce.
Ja som myslel,že na Slovensku nato neni žiadny stroj. Ale v zahraničí nato stoj majú, pretože je tam tých zvodidiel podstatne viac, ako na Slovensku.Honda napísal:doprastavak napísal:Tieto zvodidlá sú iba na D1 Vtižer-Hrič. Podhradie, tak sa to oplatí spraviť aj ručne. Nebudú predsa kôli pár kilometrom kupovať stroj na tieto práce.
Tak potom ale nepíš, že na to neni žiadny stroj.
Ano, sú zatial len tu, .. ale aj to skor len preto, že inde sú plechové zvodidlá a tendencia je stavat betónové. Ale pravda tiež je, že kým sa to bude opravovať, tak ešte pár rokov prejde.
V USA takéto zvodidlá takto postavené tento stroj prechádza napríklad v rámci údržby každých 6-11 rokov podla toho, o jaký štát ide. V Kanade na dialniciach pri Toronte sa opravy/prehliadky robia každých 6 rokov. A všetko je to cez stroj. Ovládanie zvládajú celkovo 2-3 ludia, ale pri tomto už sa robia aj iné veci a ide viac ludí .. podstatné ale je že tieto stroje vlastní aj štát aj súkromné firmy .. tie v rámci servisu s týmto strojom prejdú dialnicu do 5 rokov a štát potom može použiť svoje zariadenie alebo si najať aj súkromnú firmu, ktorá spraví aj iné opravy. Oni sa tam o dialnice starajú trošku ináč jako my u nás.
doprastavak napísal:Ja som myslel,že na Slovensku nato neni žiadny stroj. Ale v zahraničí nato stoj majú, pretože je tam tých zvodidiel podstatne viac, ako na Slovensku.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.