Moderátor: Moderátori
JoHnZ napísal:Hmm ... ale chyba mi nejaky popis ... ci je to nejaka statistika, ci je to brane z nejakych dokumentov, ci sa to nejak zistovalo, za ake je to obdobie (porovnavat napr. prepravy v lete a v zime, ked sa vozi uhlie, je sakra rozdiel) ... ci to je nejak vzdialenostne vymedzene (napr. ci sa zaratuva doprava po priemyselnych parkoch, resp. subdodavky z fabrik 2km od seba) aka bola nejaka ta metodika, ...
JoHnZ napísal:Ja ti verím, ale poznáš ten o rozdiele medzi podprsenkou a štatistikou? ...
JoHnZ napísal:Ak si myslíš, že by sa to efektívne využilo, prečo nie, nechať ŽSR "pár korún" na zgenerálkovanie posledných úsekov ZA - KE (bez modernizácie), že by to tých 16 rokov aspoň vydržali a môžeme vyskúšať ...
Dialniciar napísal:ŽSR. Kategória sama o sebe. Ak som správne čítal, tak máme 2. najdrahšie koľaje v EÚ. Ale aspoň sú ŽSR v zisku, takže ano, skúšať môžeme.
JoHnZ napísal:Dialniciar napísal:ŽSR. Kategória sama o sebe. Ak som správne čítal, tak máme 2. najdrahšie koľaje v EÚ. Ale aspoň sú ŽSR v zisku, takže ano, skúšať môžeme.
No to bol ideál p. min. Prokopoviča a tak to aj vyzerá.
P.S.: Rušenie vlakov v dokumentárnej podobe ako také bolo agendou ešte ministra Prokopoviča a generálneho Mateja. Pána Chúpeka akurát namočili bez jeho pričinenia do poriadneho h***a ...
Lionheart napísal:Mozno na tomto mieste polozim velmi laicku otazku pre ludi co su tu na tejto casti fora doma uz dost dlaho. ale predsa: azujimalo by ma preco sa oba hlavne koridory dopravy v SR smer V-Z smeruju severom. Chapem ze dialnice idu na ZA a potom na KE - kvoli hustote zaludnenia, priemyslu, potencialu do buducna, scasti smerovaniu na Polsko atd. V kazdom pripade ked sme investovali tolko penazi do "drahej" cesty V-Z cez ZA, mohli sme pri vlakovych koridoroch najskor modernizovat juznu trasu cez ZV na KE.
Pozna niekto historiu tychto rozhodnuti? Dakujem vopred za odpoved.
mino napísal:Trasovanie europskych koridorov bolo definovane na konferenciach v Helsinkach a na Krete v prvej polovici 90tych rokov ak sa nemylim. Konkretne cez Slovensko v smere vychod-zapad prechadza V.koridor, resp. len jeho severna vetva BA-ZA-KE-Lvov (jeho hlavny tah ide cez Madarsko tusim).
Tu ma hned napada, naco trasovat 2 paralelne koridory tesne vedla seba? Juzny tah je na vacsej casti v trase Zvolen - Kosice jednokolajny (obmedzenie rychlej a efektivnej obojsmernej dopravy) a v celej tejto trase aj neelektifikovany, to by znamenalo vyssie investicie pri modernizacii.
No a podobne ako pri dialniciach, trasovanie severom ma urcite vacsie vyuzitie (priemysel, koncentracia obyvatelstva), velka cast nakladnej dopravy na severnom tahu sa realizuje uholnymi vlakmi z Ciech (Nemecka) pre US Steel (po logickej severnej trase), pri osobnej doprave ked si uvedomis 2hodinovy takt rychlikov Bratislava - Zilina - Kosice a porovnas s juznym tahom a koncentraciou vacsich miest pozdlz trate na juhu a severe, tak to ma asi tiez vyznam...
Druha vec su terenne pomery na severe a investicie tomu prisluchajuce...
Takze ak by som mal odpovedat, podla mna by tak vysoka investicia juznym tahom nemala tomu umerne vysledky v rozvoji
i15 napísal:... okrem ineho preto, lebo Kosicania sa vlakom vozia do Bratislavy odjakziva cez Zilinu
Lionheart napísal:V poriadku. Vsetkemu rozumiem. Ale investujeme tazke mierldy do severnej trasy, tak preco aspon zeleznica nesla juhom!? Tovary sa aj tak prepravuju hlavne po cestach/dialniciach niekto tu uvadza pomer 75/25 v prospech cestnej dopravy. A na prepravu uhlia pre US Steel nepotrebujes mat modernizovanu trat na 160 km/h. Toto mi uz fakt pripada ako systematicke uprednostnovanie severu oproti juhu.
Dialniciar napísal:Lebo na tom "juhu" nič nie je. Okresy ako DS a GA sa hospodársky ale posilnili dosť. No okresy ako KN, VK, DT, LC, RS, RV ... čo sa tam má vlastne rozvíjať ? Veď tam chýba D/R, cesty I. triedy nič moc, poriadnej železnice tam niet, najbližšie letiská sú v Sliači a Košiciach, vodná doprava tam tiež nie je. A to čo tam je, to pomaly upadá - armádne priestory, baníctvo. A množstvo Rómov k tomu. Hold, bieda.
Dialniciar napísal:wizard112: sám si si odpovedal. Tam nie je dôvod modernizovať koridor, lebo tam žiadny nie je a stavať tam nový koridor je toršku "šibnuté" ... a myslím si, že región sa neignoruje. Cesty sa opravujú rovnako ako na Záhorí a tu tiež nie sú obchvaty mimo jedného (Skalica).
Dialniciar napísal:Záhorie nie sú iba Malacky, všakže
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.