D1 tunel Korbelka

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Andrej » 30. Máj 2006 21:21

Christian Sch. napísal:Nevite proc skrachovala korbelka ?


Zrejme preto, ze sme na Slovensku a tu sa stale velmi boja vystavby akychkolvek tunelov :cry:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod mel » 31. Máj 2006 04:56

Christian Sch. napísal:Nevite proc skrachovala korbelka ?


pokial ja viem, tak sa tu omielali 2 veci:

1. Mott McDonald povedal ze kombinovany variant (povrch + kratke tunely) bude lacnejsi ...

2. kvoli pravdepod. napojeniu R3 v smere Kralovany - Dolny Kubin
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

Odoslaťod random » 31. Máj 2006 11:10

a keby sa urobil tunel korbelka a podzemna krizovatka s bocnym tunelom ustiacim pri kralovanoch :)) ... asi by to bol svetopvy unikat ...

PS: berte to iba ako nejaku fantasmagoricku haluz ... :D
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod aquila » 31. Máj 2006 15:10

random napísal:a keby sa urobil tunel korbelka a podzemna krizovatka s bocnym tunelom ustiacim pri kralovanoch :)) ... asi by to bol svetopvy unikat ...

PS: berte to iba ako nejaku fantasmagoricku haluz ... :D


nebol ;) uz je viacero takychto rieseni ;)

aj vo viedni taketo nieco zvazovali.

je to ale docela narocne :)

asi najvyznamnejsia stavba v tomto ohlade je big dig v bostone, MA ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 489
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod random » 31. Máj 2006 15:36

mas na ten big dig linku? ...

... inak v takomto pripade odpada nutnost stavat nadjazdy a podjazdy na takejto krizovatke .. ale dalsi problem je v bespecnosti ... aj ked pri poziary v takomto tuneli je to o cosi lepsie ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod aquila » 31. Máj 2006 16:33

najlepsie do google big dig ;)

alebo www.bigdig.com
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 489
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jonathan » 31. Máj 2006 16:55

random napísal:a keby sa urobil tunel korbelka a podzemna krizovatka s bocnym tunelom ustiacim pri kralovanoch :)) ... asi by to bol svetopvy unikat ...

PS: berte to iba ako nejaku fantasmagoricku haluz ... :D


Taketo riesenia sa casto pouzivaju v mestkych castiach. Napr. tunel Mrazovka v Prahe ma podzemne krizovanie aj nesledujuci usek na mestskom okruhu (tusim - pelc tyrolka, prazakom sa ospravedlnujem ak som sa netrafil) ma planovane podzemne krizovania. Rovnako Mestsky okruh v Stokholme (linky su v prislusnej sekcii) ma kopec podzemnych krizovani, kedze je takmer cely pod zemou.

Ale mimo miest sa skor preferuje povrchove krizovanie, pripadne ine riesenie. Napr pri Kalovanoch by v pripade postavenia Korbelky R3 zacinala pravdepodobne na MUK Turany
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 505
Obrázky: 21
Založený: 09. Feb 2005 10:49

Odoslaťod Branco » 05. Aug 2006 16:53

Nebolo by lepšie vrátiť sa k pôvodnému variantu Korbeľky? Nové projekty, zložité odsúhlasovanie, tendre, atď. môžu len predĺžiť začiatok výstavby.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod ELZ » 05. Aug 2006 22:09

Ak som spravne pochopil zamry nasej novej vlady, na severnej D1 sa dostavaju rozostavane veci a potom sa tam bude len pripravovat a pripravovat a pripravovat ... a zelenu bude mat R1, D1 po Zilinu (a mozno az k Lietavskej Lucke) a D3 ... vlastne, co ine sme cakali :-)
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 960
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Odoslaťod sergej » 05. Aug 2006 22:56

Jonathan napísal:Ale mimo miest sa skor preferuje povrchove krizovanie, pripadne ine riesenie. Napr pri Kalovanoch by v pripade postavenia Korbelky R3 zacinala pravdepodobne na MUK Turany


Ešte stále nie je isté, kadiaľ R3 pojde. Čiže je celkom možné, že žiadna R3 v Kraľovanoch nebude. Múdrejší budeme vraj čoskoro.
Obrázok používateľa
sergej
tech admin
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 155
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 06. Aug 2006 00:50

R3 mozno bude ciastocnie zdielat zopar kilometrov s D1. skratka zaustia ju zo severu pri ruzomberku ale pokracovat bude od martina
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 489
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 06. Aug 2006 22:48

Všetko je už v takej fáze že by projekty mali byť pripravené ku koncu roku 2007
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod aquila » 06. Aug 2006 23:35

a bude korbelka? asi ee
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 489
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Koksolam » 07. Aug 2006 00:19

aquila napísal:a bude korbelka? asi ee


No money, no funny 8)
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 02:43

Odoslaťod magnus » 07. Aug 2006 09:23

Myslim, ze po geologickom prieskume bude doporucene vratit sa k jednotunelovemu variantu (Korbelke). Minimalne bude dana poziadavka na predlzenie tunela Rojkov a jeho zasunutie viac do masivu zaroven s presunutim portalov. Kto navrhoval variant ktory ide teraz do prieskumu, tomu sa uprimne cudujem. Ako geolog a geotechnik by som tak neriskoval.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 871
Obrázky: 238
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod Jarda » 22. Sep 2006 14:59

Na mapě: http://dialnice.info/viewtopic.php?p=27690#27690 Korbelka není uvedena. Znamená to, že tento projekt definitivně padl?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod expwy » 22. Sep 2006 16:39

Jaroslav Štemberk napísal:Na mapě: http://dialnice.info/viewtopic.php?p=27690#27690 Korbelka není uvedena. Znamená to, že tento projekt definitivně padl?

Nie, nepadol úplne ešte stále sa zvažuje, či by predsa len nebol lepší ako povrchový variant (hlavne kvoli prevádzkovým nákladom na daný úsek), ale oficiálne sa udáva teraz povrchová trasa...neviem prečo sa to stále mení, ale dúfam, že sa trasovanie v tomto úseku už v najbližšej dobe zadefinuje presne.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 123
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Odoslaťod Branco » 22. Sep 2006 19:57

MH, vďaka za spresňujúce informácie.
Nemôžem si však dovoliť nenapísať - Korbeľka a celý úsek Turany-Hubová spolu má už predsa územné rozhodnutie v prípade nového variantu s kratšími tunelmi by predsa znova celý odsúhlasovací proces musel bežať odznovu? Štúdia, EIA, projekty na ÚR.... Nie som si istý, čiby sa naozaj ušetrilo, nehovoriac časovom predĺžení.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Dialniciar » 22. Sep 2006 20:09

Branco napísal:MH, vďaka za spresňujúce informácie.
Nemôžem si však dovoliť nenapísať - Korbeľka a celý úsek Turany-Hubová spolu má už predsa územné rozhodnutie v prípade nového variantu s kratšími tunelmi by predsa znova celý odsúhlasovací proces musel bežať odznovu? Štúdia, EIA, projekty na ÚR.... Nie som si istý, čiby sa naozaj ušetrilo, nehovoriac časovom predĺžení.


Poznámka: časové predĺženie neprekáža, pokiaľ úsek nie je rozostavaný. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Branco » 22. Sep 2006 20:40

Dy, už tu tých diskusií bolo niekoľko. To by bolo predĺženie o šesť-sedem rokov minimálne. nerátal som výkupy pozemkov, ktoré sú s tým spojené a ďalšie náležitosti..... Pozrime sa napr. na Považskú Bystricu. EIA schváleneé v 10/01, ÚR v apríli 2003, stavebné povolenia sa začali vydávať pred rokom, stavať sa ešte stále nezačalo...
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Dialniciar » 22. Sep 2006 20:45

Branco napísal:Dy, už tu tých diskusií bolo niekoľko. To by bolo predĺženie o šesť-sedem rokov minimálne. nerátal som výkupy pozemkov, ktoré sú s tým spojené a ďalšie náležitosti..... Pozrime sa napr. na Považskú Bystricu. EIA schváleneé v 10/01, ÚR v apríli 2003, stavebné povolenia sa začali vydávať pred rokom, stavať sa ešte stále nezačalo...


Ale Branco to predsa nemôžeš porovnávať. V PB sa nestavia, teda nie sú tam priame finančné dopady, nepriame sú - zdržanie áut/kamiónov, mŕtvi na cestách, hluk, prach atď. ale nie je to ako úsek D1 Ladce-Sverepec, ke bolo predraženie prakticky 100% alebo D1 Branisko predraženie tiež výrazné, podobne aj D2 v BA. V PD stavba v centre namiesto 250 mil. SKK až 500 mil. SKK, obchvat v Skalici namiesto 350 takmer 450 mil. SKK atď. a toto sú všetko stavby, ktoré sa predražili hlavne preto, že sa odkladalo ich financovanie a to sa dnes deje ešte napríklad na D1 Važec-Mengusovce a na úsekoch D3 (Skalité atď.). Rozostavané, ale nedostavané podľa plánu - o tom hovorím ja, pretože o tomto to je, keď sa povie "časové predĺženie".

To potom časové predĺženie je na D1 celej, lebo v r. 2005 mala byť hotová (vláda Mečiara naplánovala) Alebo na R4 južní vetva už malo dávno stavať, aby bol úsek v r. 2006 odovzdaný (neskôr aktualizácia na rok 2008, dnes sa na tento rok dáva začiatok výstavby) atď.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Branco » 22. Sep 2006 21:42

Myslím, že si dobre zhrnul problémy,ktoré sa vyskytli a môžu sa vyskytnúť aj v bucúcnosti pri samotnej výstavbe. Ja som mal na mysli časovú náročnosť ocelého procesu odsúhlasovania v prípade, ak sa Korbeľka zavrhne. Počas výstavby sa ešte môžu vyskytnúť tie problémy, ktoré si popísal.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Dialniciar » 27. Sep 2006 00:25

Branco napísal:Myslím, že si dobre zhrnul problémy,ktoré sa vyskytli a môžu sa vyskytnúť aj v bucúcnosti pri samotnej výstavbe. Ja som mal na mysli časovú náročnosť ocelého procesu odsúhlasovania v prípade, ak sa Korbeľka zavrhne. Počas výstavby sa ešte môžu vyskytnúť tie problémy, ktoré si popísal.


To je v poriadku, ale toto sú náročné finančné stavby a bez ohľadu na lobbing, je v poriadku, ak sa poriadne premyslí, čo si tento štát nakoniec bude chcieť zaplatiť. Teda my všetci. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod aquila » 25. Feb 2007 20:34

aj ked sa zda, ze korbelka je definitivne pochovana. neuvazuje sa aspon teoreticky, ze by sa stavala a bolo by na nej extra myto ? to si myslim, ze by bolo velmi dobre riesenie.

osobne si aj myslim, ze kopu ludi by korbelku vyuzivalo aj z dovodu vyrazneho skratenia trasy ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 489
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 15:44

aquila napísal:aj ked sa zda, ze korbelka je definitivne pochovana. neuvazuje sa aspon teoreticky, ze by sa stavala a bolo by na nej extra myto ? to si myslim, ze by bolo velmi dobre riesenie.

osobne si aj myslim, ze kopu ludi by korbelku vyuzivalo aj z dovodu vyrazneho skratenia trasy ...


Teoreticky - kto by to teoreticky financoval ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.