umk napísal:Anonymous napísal:... rozsirnie o treti pruh na povodnej trase, no neviem ako by sme tu ublizili prirode asi urcite menej ako kamiony a cisterny ktore padli a nepochybne este padnu dole Soroskou. Apropos ochrana prirody po slovensky , tych niekolko desitok tisic kamionov rocne ktore prejdu V.Tatrami a vydrancovane lesy to je podla Vas vporiadku? Rozsirenie povodnej cesty o niekolko metrov uz nie? V pripade DN na Soroske policajti odklanali premavku cez Uhornu a na opacnej strane cez Jablonicu siel som tade ako mnoho ostatnych motoristov a nemam pocit , ze som ublizil prirode.
Uz v roku 2000 existovala studia rozsirenia Sorozky o treti jazdny pruh v smere od Jablonova. V roku 2001 dokonca sa uskutocnilo rokovanie za pritomnosti ministerstiev dopravy a zivotneho prostredia, starostov obcí a ochranarov. A prave ochranari spustili obrovsky krik, ze je to chranená oblast (dnes uz Narodny park), a to par-metrove rozsirenie cesty na ukor skál a rastliniek nepripustia v ziadnom pripade. A tak sa od toho muselo upustit. Kazdy kto ide okolo sa musi tomu smiat, lebo tie posprejovane napisy na skalach su asi chranene... Pritom by sa tym vyriesilo vela: neboli by dlhe kolony za kamionmi ani dopravne nehody z dovodov predbiehania v neprehladnom terene, konecne by sa vyriesilo odvodnenie cesty takisto aj ropnych latok v dosledkoch havarii kamionov a hlavne by to posluzilo na slusny prechod Sorozkou do casu postavenia tunela.
Budovat R2 cez Jablonicu v uzkom a stiesnenom terene lesa (raz som stade prechadzal a ked sme stretli v protismere traktor tak sme museli cuvat asi kilometer ak sme nechceli spadnut do potoka) a dalej po náhornej plošine Národneho parku Slovensky Kras je nezmyselne z dovodov obrovskych objemov stavebnych prac a financii nehovoriac o ochranaroch...
Vystavba tunela iste raz bude (v Aktualnom programe vystavby dialnic a rychl.ciest do r.2013 sa ale nenachadza...). Vychodiskova environmentalna studia trasy R2 Tornala-Kosicke Olsany z 09/2004 hovori jasne o tom, ze na tejto trase je najzatazenejsi usek Sorozka, ktora uz dnes prekracuje pripustnu intenzitu.
Citujem tvoju vetu: "v Aktualnom programe vystavby dialnic a rychl.ciest do r.2013 sa ale nenachadza... "
Myslíš snáď do r. 2015, nie?
Lebo sú aj harmonogramy do r. 2010, 2012, 2013, 2015, 2017, 2020, 2025, 2030, 2035 a 2050. Ale neviem o tom, že by boli prístupné verejnosti, okrem tých r. 2010, 2015 a 2020 či 2025.