devil napísal:ake navyse ? od zaciatku planovania sa malo mysliet na to ze na tej rovine sa da urobit aj viac. to ze sa nemyslelo je nekoncepcnost. alebo ani nie a je to tak ze medzi sencom a sladkovicovom je 140 tak nech je 140 aj tu. nevadi, EC vlaky budu jazdit 140 ale mame vnutrostratnu trat na 160.
Myslel som to tak, že ak by sa do toho začalo vymýšľať, že zrušiť priecestia a nahradiť mimoúrovňovými križovaniami a pod., už by to bolo na dlho (EIA, územko, výkup) a nestíhol by sa termín 2023.
Totiž príprava sa začala nie tak dávno.
V 2017 sa objednala DSPRS.
https://www.crz.gov.sk/data/att/3150235_dokument1.pdf
To znamená, že za 6 rokov sme sa dostali od začiatku projektovania k zhotovenému projektu.
Zlepšil sa stav trate, zvýšila sa rýchlosť, niektoré veci sa spravili na 160 km/h.
Za málo peňazí a málo času pomerne dosť muziky.
Ak by som si mal vybrať na koridore, medzi týmto alebo čakaním 10-15 rokov, kým sa pripraví v mnohých prípadoch megalomanská modernizácia, tak beriem to prvé... Nerozumiem prečo všetci majú nejaký podivný komplex a chcú veľké projekty.
Takto by mali ŽSR pokračovať ďalej. A aj na iných koridoroch.
Potom môžu dať na celý koridor GSM-R a ETCS, čo by im v takýchto prípadoch bezproblémov mali preplatiť MF SR alebo Brusel. Prípadne aj tie priecestia.
EmBe napísal:Netreba zabudnúť na ETCS, bez ktorého by sa 160+ nejazdilo a to by stálo násobne viac.
Je tam vôbec GSM-R?