KN.SK napísal:devil napísal:... komarno, n. zamky, hurbanovo, vrable, sahy vsetko cesta cez stred mesta mozno 1000+ tranzitujucich nakladiakov...
Neviem, či je to pravda alebo nafúknutý balón, niekde písali, že cez Komárno sa trepe i okolo 3000. Ja to neviem správne posúdiť, cez "deň" nie som "doma", ale v zamestnaní, no mne sa to zdá ako prestrelená cifra, ale i
Nx100 (sto) nie je fasácke pre obyvateľov mesta.
1816
je to možné; po asi 1500 km ciest I. triedy, čiže slabá polovica tejto siete, prechádza asi 4 tisíc NAD denne, často je to oproti intenzitám za celý deň 20 až 27% len NAD
objektívne, väčšina štátnych ciest ide stredmi miest a obcí - na to netreba menovať len týchto zopár
tie čísla sú také prakticky všade tam, kde je viac priemyslu - prichádzajúcich za prácou, tranzitné trasy - smer západ (import, export dielov potrebných k výrobe) + väčšie sídla generujú nevyhnutné zásobovanie. zase by som musel prejsť do inej sféry, ktorá na Slovensku vyniká a to je maloobchod - u nás my dominujeme v hornej špičke toho čo voláme dostupnosť obchodu (potravinová púšť, v stovkách obcí nie je ani malý obchod) - dominujú reťazce a tie majú distribučné centrá a z nich denno denne valia kamióny do obchodov a tie distribučné sa tiež zásobujú kamiónmi
takže číslo 3000 nie je prestrelené, ak sa vám zdá ,že tomu tak je.. je to často horšie
a zase, už pri 1,8-2,5 tisícke nákladných áut sa inde vo svete zvažuje obchvat, preložka cesty z priemyselnej oblasti vytvoriť alternatívne napojenie priem. parku, to len my tu musíme zniesť aj 2x toľko a nedeje sa vôbec nič - my sme v posune dekád, v tom, že buďme radi, že máte rovnú vozovku a nie 18 cm koľaje - obchvaty? klasická výhovorka, oni by radi ale prednosť majú diaľnice. obchvaty sa plánujú len na týchto trasách, kde sa diaľnice neplánujú, to sú také naučené frázy (ktoré sa ako argumenty posúvajú primátorom, starostom z MINDOP keď tam prichádzajú lebo je u nich situácia neznesiteľná a nezmožete nič - akonáhle si nejaký občiansky aktivista zmyslí, že sa bude prechádzať po štátnej ceste - tak aj tí čo podporujú obchvat tak sa prejsť nepôjdu lebo slovák ten deň práve ponáhľa a neznesie čakať + štátna cesta čiže nasadenie polície, minimálne bude monitorovať a to odradí ďalších záujemcov o aktivitu resp. ak to nenahlásite vopred je to nepovolená akcia..)
1000 je ničím, to nie je argument potrebný na novú cestu, AK vyhovujú parametre (my máme miesta, kde sa jazdí jedným pruhom alebo je problém v zákrute pre dve väčšie vozidlá), vtedy môže byť aj jedna tisícka problémom pri takom bode, kde sa prechádza max 20 alebo sa musí v protismere zastaviť, ale kvôli tomu sa obchvat nerobí - často ale nejde urobiť nič, lebo to sú tie tzv. historické objekty ktoré nebudete kvôli tomu odstraňovať - v zahraničí to nevidno, lebo to sú už zóny, kam sa tranzit nedostane, u nás máme tú výhodu že to vidno všetko na kosť lebo my alternatívne trasy nemáme
SSC je potom trápna keď robí dopravné sčítanie po dobu pár pracovných dní, postaví študentov na vytypované body na základe skúseností vedia kde je menej áut
lebo mesto medzičasom postavilo kilometer nejakej skratky
a za 20 ročné skúsenosti vyhodnocovania sčítaní vedia ako to obísť aby vyšli také numerá aké oni potrebujú.. stoja tam 4 hodiny jeden deň, potom 4 hodiny ale iné než deň predtým iný deň, spriemerujú to a pridajú jeden víkendový deň a povedia vám, ale veď tam je nižšia intenzita než pred 10 rokmi tak aký prosím vás obchvat?
študent dostane 5 euro na hodinu a toto po celom slovensku na 10 tisíc miestach, aby to potom tých pár inžinierov tam pracujúcich (je ich tam inak spolu už len 300), to vyhodnotia vypracujú krásne mapové podklady - ale neodpovedá to realite. a to ešte sú trápne pokusy nasmerovať to tak, že zrovna nejaká automobilka má odstávku
a podobné bludy. automotive u nás tvorí 1/4 priemyslu, ale väčší podiel NAD, to si ide ťažko uvedomiť.. s tým súvisia aj autobusy etc. .. študenti čiarkujú. nie je to tak, že by sa namontovalo už za tých 30 rokov to mohlo byť, 5 tisíc snímačov alebo aj 600 jeden týždeň niekde, iný týždeň inde a automaticky sa to lepšie vyhodnocovalo, lenže to by sme zrazu videli tú skutočnosť
občan najlepšie vidí skutočnosť, že sa práveže za 10 rokov predlžila dĺžka kolón, že pribúda počet kolón a že sa rozšíril čas týchto kolón.. ale štát vám povie, no ale čísla klesajú a bác, obchvat vypadne lebo iné inštitúcie hodnoty za peniaze povedia, no ale tam netreba obchvat - tak potom vyjde aj to, že R2 za LC netreba. ale že tam autá zdemolujú cestu tak moc, že sa úplne rozpadne a musí sa opraviť do podložia a obchádzka vedie cez nemožné trojky ciest - to je to posudzovanie z Bratislavy a tie skreslené dáta..
tieto intenzity sú dôležité aj v mojej práci, už len tým, že stanovujeme nejakú dobu dojazdu nejakých zložiek - sa to potom nedá splniť a to sa bavíme o ohrození života a majetku
... že sa dá šetriť aj na PHM a čase a ďalších nákladoch ani nehovorme