Michal R napísal:Dobře, Lenny, souhlasím s tím, že řidiče přitahují čtyřproudovky a nelze se jim nijak zvlášť divit, ale zažitá trasa je tak trochu virtuální pojem. Já ve svém okolí spíše vnímám to, že jak se někde "objeví" alternativní trasa (např. při cestách do Budějovic, většina volí trasu /D1-TA-CB nebo R4-PI-CB/ podle toho, zda je na ni objížďka či stavba, resp. když byl otevřen průtah Písku až ke křižovatce I/4, začalo píseckou variantu jezdit více lidí.... s postupným otevíráním D3 (metr po metru
) se situace bude obracet...
Ptal jsem se Budějovičáků, jak jezdí do Prahy. Dostala se mi zajímavá odpověď. Když potřebují na levý břeh Vltavy, tak jedou po I/20+R4 a když na pravý břeh jedou po I/3+D1.
Michal R napísal:Ale zpátky k otázce alternativní trasy. Domnívám se, že zkapacitnění komunikace I/38 v ose křiž. s R10 - obchvat Nymburka - Poděbrady - obchvat Kolína - Čáslav - obchvat HavlBrodu - křiž. s D1 by představovalo pouze výstavbu obchvatů v polovičním/plném profilu a případně rozšíření stávající cesty o stoupací pruh, tam kde je to možné a potřebné. Jsem přesvědčen o tom, že toto nikdy nemůže suplovat D1 nebo R35, ale v reálné situaci ČR jsem si jist, že by nenastali obstrukce se strany aktivistů, finanční náročnost projektu (a tady mě prosím oprav!) by byla v řádu stovek miliónů - jednotek miliard Kč. Sečteno podtrženo, stavební příprava bez obstrukcí (snad:-), realizace 12 - 18 mesíců, finanční náročnost na úrovni pár km dálnice v plném profilu a přínos pro dopravu nesporný. Uznávám, že by se trasa I/38 poměrně rychle, poměrně hodně zaplnila.... ale řešení to je. Co o tom soudíš? Díky za odpověď.
Na silnici I/38 se připravuje řada přeložek a obchvatů. Skoro celý úsek Mezi R10 a Čáslaví bude přeložen do nové trasy. Tyto přeložky budou stát celkově v řádu miliard, přibližně se mi to těď nechce počítat. Jen pro představu obchvat KO 1,7 mld, obchvat NB 1.stavba 1. mld.
V úseku D11 - Kolín se počítá s výstavbou v kategorii S 24,5.
Úsek Čáslav - Havlíčkův Brod
V minulosti zde byly postaveny obchvaty Čáslavy, Golčova Jeníkova a dalších sídel, silnice je postaveny se stoupacími pruhy. Připravuje se rekonstrukce povrchu mezi Habry a HB, která proběhne letos.
Havlíčkův Brod - D1
V roce 2003? byl dokončen SV obchvat HB, připravuje se JV. Zbytek trasy vyhovuje až na kvalitu vozovky.
Realizace 12-18 měsíců je možná u menších staveb, ale u staveb typu obchvat města či velká přeložka je optimální realizace 3 roky.
Silnice I/38 má velký význam v oblasti Středního Polabí. Napojuje tuto oblast s velkým rozvojovým potenciálem na D11. Velký význam má zejména mezi Nymburekem, Poděbrady, Kolínem, Kutnou Horou a Čáslaví tím, že spojuje tyto nejdůležitější města Polabí. Dál její význam klesá.
Silnice I/38 by se nezaplnila, protože je to trasa delší a pomalejší, a navíc málokdo bude chtít sjíždět z dálnice u Jihlavy. Přínos bude mít pro dopravu mezi MB, Polabím a Vysočinou.