lolo napísal:celkom zaujímavé ako behom pol roka dokážu analytici spraviť B/C stavby z 0,7 na 1,4.
V harmonograme sú iba hrubé čísla z tzv. strategickej CBA.
Strategická CBA je oproti plnohodnotnej CBA zjednodušená, predovšetkým údajmi o smerovaní dopravy. Nevychádza z modelovaných budúcich dopravných tokov v dopravnom modeli, iba z dnešných údajov o stave infraštruktúry, počte vozidiel a jazdných časoch.
Z toho dôvodu tie radikálne rozdiely.
Ďalšia vec je, že podľa UHP spracovateľ štúdie nadhodnotil úspory z času pri preprave tovaru, čím sú nadhotnotené prínosy projektu.
Každopádne neverím, žeby tento projekt pri skutočných cenách aké vychádzajú z VO nebol ekonomicky rentabilný.
K čomu je hodnotenie, ktoré s veľkou pravdepodobnosťou uvažuje so zlým vstupm - príliš vysokými investičnými nákladmi.
Je síce pravda že robia sa citlivostné analýzy, ale UHP by to pri svojich hodnoteniach mal brať do úvahy, obzvlášť pri pripravených projektoch s B/C okolo 1.
Zbytočne si iba zarezávame pripravené projekty.
Samozrejme pri príprave projektov nech sa realizujú koľko chcú...