Zatiaľ 270 na celú krajinu je ako napľuť.
Pri počte 1000 je to o inom.
Za prez. zboru stojí v skutočnosti pán S. Je to ako v tom blbom vtipe a keď zohľadníme dátum nástupu H., tak to od vtipu nemá ďaleko.
Ja o možných lokalitách neviem v celom rozmiestnení, takže to hodnotiť neviem. Ak budú fixne z väčšiny, tak je jedno kde budú pre často jazdiacu väčšinu. Ak budú postupne aj mobilné, tam je to iné. Ak budú rovno častejšie meniteľné, tak sa prihliadne určite viac na bezpečnosť, pretože je nevyhnutné znížiť nehodovosť. Nie prednostne vyberať, ale tento faktor na to má logický účinok pri SK náture.
Ak ich bude postupne viac, tak podľa toho akým tempom sa medziročne v X po sebe idúcich rokoch upravujú/menia/pridávajú nové nebezpečné úseky, tak taký zlomok by mal byť tzv. mobilný.
Určite nejaké % bude nastavené na "výnosy". To nemusia byť začiatky, konce, sídiel, ale stúpania-klesania a rovinky medzi úsekmi so zákrutami etc. Kde sa často merať nedá (za jazdy ani sa nie je kde postaviť) a kde to každý "švihne", aby predbehol... A budú to určite úseky, ktoré sú dnes bežne merané a kde sa bežne porušuje MPR a nemala by sa, čiže úseky s bus zastávkami na cestách, vedúce do najbližších obcí, kde vodič kašle na to, že tam je zníženie MPR. Tak tam budú. Aspoň tam nebude vyblokovaná hliadka touto činnosťou.
Čo sa týka "starostov", je treba vnímať koncepčnú zmenu. Mestské/obecné polície majú stále viac kompetencií. Logicky chcú stále viac (práv aj zdrojov) a je na štáte, aby to nastavil. A jasné, že to bude ďalší zdroj pre samosprávu a je na nej kam tie peniaze dá. Na to tam sedia "miestne parlamenty".
Čo sa týka škôl. Je žalostné aký bordel robia samotní rodičia zvozom deciek. A nestačia často ani miestne policajné hliadky. Bolo by treba viac investovať do nástupno-výstupných zón a mestá by si to mali konečne viac uvedomiť. Lenže to chce projekt, asfalt, chodníky posunúť etc. Inak pri školách ako takých to nemá extra zmysel, skôr v smere ku škole. Samotné areály sú dnes oplotené a pravidlá sú jasné: mimo areál sa nesmie vyjsť iba tak.. pred samotnou školou si väčšina pozor dáva už prirodzene. Navyše práve pre vysadanie/nasadanie sa málokde dá "letieť". Školy naháňajú mobilné cvičiská, výuka a aj prevencia dopravákov.. problematické sú dnes o dosť viac vyslovene zástavby s deckami na ceste, lebo sa nemajú kde hrať a kde každý z vysoka na to že je v nejakej zóne.
A určite sa zosilnia tieto radaro-kamery u dôležitých križovatiek z vedľajších.
Úspora na čase, vypísanie pokuty na mieste niektorým trvá 10-15 min. Neskutočné. Ak sa to rieši cez kanceláriu, lehota je mesiac, bežne 2 týždne, než sa to pošle. Toto sa z veľkej časti odbúra. Menej papierovania. (že by?)
Osobne si myslím, že to budú také lokality, kde bude možno čo najviac "kombinovať", keďže to zvládne viac ako len MPR. Takže kombinovať MPR+STOP, nejaký zákaz (zastavenia, často kuriéri porušujú, ale aj pár ľudí k bankomatom) a na dosah napríklad "červená", to isté ale aj monitoring pre chodcov - ide mimo priechod. To má praktický význam, zachytí intenzitu prípadov a lepšie sa nasmeruje "hliadka". A koľko áut zastavuje vyslovene kde nesmie u potravín, pekární.. 100% nejaké zóny obývané ale tam to možno "dlho" nevydrží, tak sa to presunie. Ale nebude to presúvané často.. a na to aké máme cesty, tak preto je 270 málo. Na to kde sú cesty a kde premávka v akom leveli. Zarábať budú, o tom nepochybujem.