Ak sa to spojí v akejkoveľvek podobe, bude to krok späť.
SSC pracuje bezchybne a skôr by som riešil, aby sa postupne budovala sieť vlastných (nie krajských) stredísk údržby ciest. SSC disponuje odborníkmi, kvalitou, materiálami a skúsenosťami. Je priamo pod MDPT a tak by to malo zostať. Sieť ciest I. triedy existuje, mohla by sa postupne rozrastať, ale dôraz by som kládol a aj je kladený na postupnú opravu ciest I. triedy a ešte by som zlepšil údržbu.
NDS, a.s. potrebuje podľa mňa nového GR, ktorý sa obklopí manažérmi, kľudne aj zo SSC. Zlepšiť komunikáciu s verejnosťou hlavne cez lepšie stránku
www.ndsas.sk a nechal by som to ako štátom vlastnenú firmu. Cez NDS, a.s. by som riadil elektronické mýto. Náklady aj zisky by boli na NDS, nie na MDPT/štáte. NDS, a.s. by mala financie aj za spoplatnené cesty I. triedy a tieto by zostávali NDS, a.s. - šofér síce platí za cestu I. triedy, ale práve preto, že platí a ešte je tu nižší štandard, tak cesty I. triedy budú menej zaťažené a tak je správne, aby elektronické mýto išlo celé NDS, a.s. Tá dnes spláca za úver 0,6 mld. SKK ročne. Príjem z predaja diaľničných známok je 1,5 mld. SKK ročne. Takže ešte 30 mld. SKK z úverov a ďalšie úvery nie sú možné. A to nerátam údržbu diaľnic a náklady na fungovanie NDS, a.s. - tu zareagujem na to, že JG-emu prekáža nákup teréniaka - ten je potrebný pre kontrolu na rozostavaných úsekoch a je špeciáne vybavený a je to normálny postup. Dokiaľ sa nekupujú limuzíny nad 4 mil. SKK, tak je to v poriadku.
Spájať dnes rozdelené a to po každej stránke je chyba. Neprepustí sa nikto, lebo SSC má podstav, lebo nemá kto robiť napr. agendu k EÚ fondom a NDS, a.s. to isté - chýba jej viac vzdelaných ľudí. Nezmestia sa ani do jedného priestoru - a budú snáď stavať novú budovu za 500 mil. SKK ako železnice ?
Ja to vidím tak, že proste minister to chce(l) spojiť, lebo predtým "to rozdelili".