Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Sep 2022 15:24

A len mala aktualizacia k R7:
R7 prináša na Žitný ostrov rozvoj
Rýchlostná cesta priblížila Dunajskú Stredu k Bratislave a zvýšila tak aj apetít developerov na investovanie v tejto lokalite.
viewtopic.php?f=35&t=26307
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IDV » 22. Sep 2022 15:40

DS a okolie rastie brutalne vdaka R7, nehnutelnosti za rok zdrazeli o 30%. Atraktivna oblast kedze do BA to je len 20 minut, aj na dochadzanie DS-BA. Nove D a Rky generuju rozvoj tak to bolo stale. Samozrejme ma na to vplyv aj to ze to je vedla BA a nedaleko do Madarska, ale aj do Rakuska, Ceska.
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Sep 2022 17:53

Presne tak. A zas sa na to Blave poskladalo cele Slovensko cez PPP. Lebo proste BLava nemoze stat v rade, kym pridu eurofondy...
Na druhej strane, som zvedavy ako to pojde dalej s R7. Tam je perspektiva, ze ak to ***... nebude blokovat, da sa rychlo a bezproblemovo stavat minimalne po Levice. Tipujem, ze uz ked sa postavi DS-NZ, zacne to byt zajimava trasa aj pre BA-KE.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 22. Sep 2022 18:50

Ty musíš mať strašne ťažký život. Najprv vychvaľuješ maďara do nebies, ako rozostaval celý juh a teraz ti to vadí. Trošku si usporiadaj myšlienky, skôr ako začneš niečo písať. :)
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 22. Sep 2022 18:58

Po pravde niekedy mam pocit ze DrX je slusnejsia verzia Frostbite... ale tak ako sa s nim niekedy dalo suhlasit, tak v poslednej dobe neviem neviem
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Sep 2022 21:47

metelesku.blesku napísal:Ty musíš mať strašne ťažký život. Najprv vychvaľuješ maďara do nebies, ako rozostaval celý juh a teraz ti to vadí. Trošku si usporiadaj myšlienky, skôr ako začneš niečo písať. :)


No ukaz mi, kedy som Erseka chvalil za stavbu R7. Ale rozumiem, ze rumunske teliatka pri stadovom mysleni nedokazu porozumiet tomu, ked sa s niecim suhlasi a s niecim inym nie. Musis byt bud s bacom alebo proti nemu, co?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 22. Sep 2022 21:58

rexino napísal:
jarino napísal:Taktiež je veľmi zaujímavé, že ostatné dopravné podniky tendrujú svojimi kapacitami a žiadna apokalypsa nenastala...

Odporúčam si naštudovať nejaké obstarávania v DPMP :D
V Prešove sa chystá apokalypsa pri parciálnych trolejbusoch, aj keď tam to je trocha iný príbeh. Zmluvu stále nemajú podpísanú a aj keby zmluvu podpísali dnes(čomu nič nenasvedčuje), tak s eurofondovým termínom je to tesnotka.
Koledovali si o ňu aj pri elektrobusoch, ale tam tender na tretí (!!!!) pokus už dopadol podľa predstáv podniku a LTT sa stihla podpísať zmluva.

Teraz si mi zobral všetky ilúzie :lol:
Myslel som, že v PO to funguje, ako má.
Pane Bože, oni nie sú schopní ani len zrušiť tender, aby to nemalo znaky svojvôle.

DrX napísal:
jarino napísal:Zákon je v tomto prípade v poriadku.


No podla mna rozhodne v poriadku nie je. Ak kvoli nemu isla prepadnut cela stavba R2 KE a ak kvoli nemu a kvoli dvom cm prepadlo 25mil EUR na elektricky, tak je niekde problem. A cast toho problemu poslanci na rychlo opravili, aby to R2 KE fakt neprepadlo (po 3 rokoch sutazenia). Tu na to ziadna taka paka nie je, takze to ide do muky.
A zda sa mi, ze v tom co pises je tiez len vela spekulacii. Tvrdis, ze DPMK mali sutaz sit na mieru pre Skodu, ale praveze problem nastal ked DPMK vybrali Pesu a Skoda s UVOm to dohnali tam kde to skoncilo.
Celkom verim tomu zastupcovi DPMK, ze ked im technici povedali, ze 2cm je prkotina, tak to tak aj brali. Ale nie byrokrati na UVO. To je vsetko... Padlo to na prkotine kvoli uzkoprsemu dodrzovaniu zakonov, lebo UVO nema ziadnu motivaciu aby obstaravania dopadli uspesne.

Zákon je v tejto časti v poriadku...
NDS jednoznačne porušovala zákon a obmedzovala úcasť úplne nezmyselnými požiadavkami.
Poslanci to upravili iba kvôli tomu, že od 6/2022 sa táto kontrola rušila. A keďže Doležal mal problém, tak mu bolo vyhovené a upravili paragraf tak, aby ÚVO zrušil všetky vtedy prebiehajúce kontroly. A som presvedčený, že NDS by si mala nárokovať tieto peniaze od nominantov NDS v tom čase...

Samozrejme že ju šili na mieru Škode.
Si pozri fórum, kde sa venujú košickej MHD: https://imhd.sk/ke/diskusna-tema/6/V%C5 ... a?dfi=1080
Tie súťažné podmienky boli "inšpirované" podmienkami z Brna, kde to taktiež vyhrala Škoda, lenže za oveľa nižšiu sumu.
Z toho dôvodu Škoda DPMK ponúkla podobné vozidlo čo Brnu.
Pomôžem si jednou vetou ktora zaznela na tom fore co je v linku vyššie: "Podstatné, čo diskvalifikuje iných výrobcov sú "detaily" ako dĺžka a šírka vozidla, počet dverí, kapacita, podiel vyvýšených sedadiel, počet podvozkov a ich pohon a "otočnosť", hmotnosť na nápravu, šírka uličky... "
Fakt si myslíš, že nejaký Feri omylom tam dal ten parameter šírka chodbičky? Kdeže, to bol jasný zámer. Však DPMK robil pred vypísaním VO prieskum trhu, oni museli dosť dobre vedieť, čo robia.
Tak ako sa v minulosti pri obstaravaní autobusov dávala podmienka, aby mali 5 dverí. A hneď bolo jasné, že to vyhrá SOR... A teraz zasa niektoré dopravné podniky vypisujú VO tak, aby SOR nevyhral, keďže ich výrobky nechcú ani vidieť.
Akonáhle dáš požiadavku otočný podvozok, tak Ti kopa výrobkov z ponuky vypadne (napr. Siemens). Následne nastavíš zvyšné parametre tak, aby to vyhral favorit a hotovo.

Škoda veľmi dobre vedela, prečo podáva námietky. Nikto nebude kvôli mini košickému tendru navrhovať nové električky. Im muselo byť jasné, že Pesa to nespĺňa. Tak ako nespĺňala podmienky účasti v tendri na dodavku elektriciek do BA a DPB ich vylúčil.

DrX napísal:Takze skludni hormon a divaj sa, aky bude vysledok: v KE to nikoho nestalo nic, akurat prepadlo 25mil EUR.

Akože by nie...
Administrácia a všetko okolo toho nie je zadarmo.
Ďalšia vec je, že DPMK musí preukázať, že nákup električiek má spoločenský prínos (povestné B/C).
Tieto spoločenské prínosy sa dajú vyjadriť peniazmi.
Aj nerealizácia projektu predstavuje stratu.

DrX napísal:V BA teraz to dostavat nacas nestihnu, EU fondy prepadnu, ale kedze postavene to bude, zaplatime to my vsetci cez nejaku statnu dotaciu. Tak sa vytvaraju regionalne rozdiely!!!

V prípade BA existuje viacero riešení.
Jedným z nich bude fázovanie projektu.
Aj DPMK mohol podpísať zmluvu so Škodou, ale električky by boli o 2-3 roky.

DrX napísal:A ako Blava tendruje? No presne tak, ze rychlo vytendrovala niekoho s kym to teraz nevedia na cas postavit

Práveže odkedy z konzorcia odišli CEDIS a HANT, tak by som to tak čierne nevidel.
Aldesa by to mohla dať. Ten projekt tak náročný nie je.
Horšie ako Dúha v KE to asi nebude...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Sep 2022 22:34

jarino napísal:Zákon je v tejto časti v poriadku...
NDS jednoznačne porušovala zákon a obmedzovala úcasť úplne nezmyselnými požiadavkami.


Zabudas, ze UVO presne s takymi istymi poziadavkami nechal ist napr. Krivan-Mytna (a podla Dolezalovych tvrdeni aj vela predoslych tendrov). A zakon sa nezmenil, ani UVO sa nezmenil. Zmenilo sa len to, ze teraz sa islo nieco robit pri Kosiciach (po dlhych desiatkach rokov prakticky ziadnej dialnicnej vystavby).

jarino napísal:Samozrejme že ju šili na mieru Škode.


No ked je to take samozrejme, tak preco Pesu hned v prvom kole nevylucili a nevybrali Skodu? Sak jej to sili na mieru!?!

jarino napísal:Administrácia a všetko okolo toho nie je zadarmo.
Ďalšia vec je, že DPMK musí preukázať, že nákup električiek má spoločenský prínos (povestné B/C).
Tieto spoločenské prínosy sa dajú vyjadriť peniazmi.
Aj nerealizácia projektu predstavuje stratu.


Zas odvadzas pozornost k odrobinkam v porovnani s tymi desiatakmi milionov (myslim cca 90mil EUR), ktore bude stat elektricka v BA.

jarino napísal:Práveže odkedy z konzorcia odišli CEDIS a HANT, tak by som to tak čierne nevidel.
Aldesa by to mohla dať. Ten projekt tak náročný nie je.
Horšie ako Dúha v KE to asi nebude...


Drzim im palce. A neviem presne o com hovoris s Duhou. Stalo sa pri rekonstrukcii KE elektrickovych trati, ze sa nieco nepostavilo alebo nebolo zaplatene z eurofondov, ako teraz hrozi v BA?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod apollo » 23. Sep 2022 02:47

ked uz je rec o elektrickach a ich nakupe, co keby po tom spackanom tendri Kosice zabrali a s touto elektrickou na vodik s rotacnymi podvozkami by vytreli zrak vsetkym toto je buducnost si myslim, kde sa dvaja biju (pesa/skoda) treti by vyhral a bpolo by to aj spravodlive, ked uz chcu byt Kosice tak za kazdu cenu ine.. tak toto https://tech.hyundai-rotem.com/en/green ... n-society/
apollo
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 21. Aug 2022 14:10

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 110mat110 » 23. Sep 2022 04:31

Aka je pointa elektricky na nezavislu trakciu ak mame mad celou sietou kable? Zbytocna obrovska komplexita vozu a logistika plnenia. Do autobusu je vodik cesta, v elektricke nie.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Sep 2022 14:00

Tiez sa mi zda, ze vodik ma viac zmysel v busoch.
Ale aj tu je zajimavy vyvoj, vraj sa mesto chce vratit k trolejbusom (ale hybridnym s baterkami):
https://kosice.korzar.sme.sk/c/23010814 ... avrat.html
https://kosice.korzar.sme.sk/c/23013327 ... stalo.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 110mat110 » 23. Sep 2022 16:11

Prosim ta. Je mesiac do volieb. Do vtedy sa na pretras dostane este aj elektricka na THC. Skoda to riesit.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pajdoom » 23. Sep 2022 19:07

Tieto voľby už nie električka na THC, ale LANOVKA .... nová doba ....
Pajdoom
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 28
Založený: 06. Mar 2020 07:36

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 14. Okt 2022 11:32

Len pre tych, ktori tu pisu fantazmagorie o tom ako, treba liat vsetky statne infrastrukturne investicie do ***, lebo tam je "priemysel", tu su podiely krajov na HDP Slovenska za rok 2020. Hlavny message: kosicky kraj, ktory je najviac dialnicne diskriminovany, je stale druhym najvyssim prispievatelom k tvorbe HDP na SK:
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=48388 . Zdroj: https://hnonline.sk/komentare/komentare ... -absurdity
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod badger-FB » 27. Okt 2022 14:57

metelesku.blesku napísal:No vidíš. Vlastnou autoremedúrou si len na MVSR padol o 36.000. Mohol by si pokračovať ďalej.
Napr. že z 21.000 zamestnancov MOSR je zas väčšina vojakov mimo BA (Kuchyňa, Lešť, Sliač, Košice,...)

MVSR je zložitejšie na rozpísanie, ale ako metelesku-blesku vyjadril, tak nemáme na Slovensku 50 tisíc pracovníkov na MV a ani 50 tisíc policajtov. Máme "možno" 50 tisíc policajtov, vojakov a ozbrojených iných "služieb" (štátnych a súkromných), čo je v tejto veci nepodatstatné. MV to sú aj hasiči.. presnejšie HaZZ. (ten sa tiež mení a reformuje, veď pol ich činnosti už nie sú požiare)
MOSR má viac zamestnancov. Len OSSR majú viac zamestnancov než je 21 tisíc. Počet vojakov je 19,5 tis., počet civilných zamestnancov je ďalších 4,5 tis. Potom ešte VS (spravodajstvo) a VOP-ky, časť je súkromná ale časť nie. Etc. MOSR nie je len vojsko. Takže celkové početné stavy vojakov a zamestnancov OSSR sú 24 tisíc. :wink: (v tom počte 19,5 tisíc vojakov sú aj zálohy povolávané na pravidelné cvičenia)

Tento počet sa má na základe BR do konca roka zväčšiť o: 523 prof. vojakov, 202 zamestnancov a 460 vojakov do aktívnych záloh. (organizačné zmeny modelu OSSR, reorganizácia 81. krídla (F-16), reorganizácia Veliteľstva brigády bojového zabezpečenia na Veliteľstvo brigády spoločnej podpory, reorganizácia Úradu hlavného lekára na Veliteľstvo vojenského zdravotníctva a dobudovanie Spoločného operačného veliteľstva).

Aj keď beriem dátum písania na rok 2020, tak to neodpovedá skutočnosti. Koncom ´21 bol počet vojakov 18,5 tis. Teda vojaci+AZ stúpnu o 1 tisíc ku koncu roka.

To podstatné je, že "kedysi" v minulej dekáde bolo 13 tisíc prof. vojakov. Tento rozsah stúpol na začiatku roka na 14 tisíc. Z toho sa dá odvodiť AZ. Ale cieľ je okolo 17 tisíc. Takže nebude dlho trvať, je to otázka asi 1-2 rokov a budeme mať 20+ tisíc v rámci OSSR iba tá vojenská stránka. (Aktívne zálohy musí sa s nimi počítať a aj slúžia: v mieri ako posilnenie polície, v inej situácii na doplnenie síl k OS; priame náklady 600 eur ročný motivačný príspevok, kompenzácia zamestnávateľovi za všetky dni cvičení a nasadenia a všetky služby spojené s nasadením toho človeka v rámci obranných činností). Tieto sumy sa postupne zvyšujú. Pôvodná idea bola mať najprv 1/9 AZ voči prof. vojakovi, ale cieľom je 1/3. To približne je. (sú štáty, ktoré založili armádu na veľkom rozsahu AZ/domobrany v rámci NATO-EU, napríklad Dánsko - tam ten pomer majú opačný, je to "lacnejšie a efektívnejšie pre menšie krajiny a to majú more).

Čo sa týka územnej pôsobnosti.. je to zložitejšie. Nerobte si ilúzie o tom, že ak je budova v BA, tak tam pracuje Bratislavčan. To je scestná predstava. Predsa za prácou do BA dochádza vyše 100 tisíc ľudí, z celého záp. Slovenska na všetky tie úrady. Rovnako ale platí, že sa cestuje aj medzi inými regiónmi. Ak by sme to vzali čisto na sídla útvarov, tak to vyzerá ku koncu roka takto, ak to chceme brať čisto geograficky, už aj s novými názvami, lebo sa zásadná časť organizačne práve od konca 2021 do konca tohto roku mení:

48475

48476

48477
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 02. Nov 2022 14:48

Moze niekto hodit do monitoringu tento clanok https://www.aktuality.sk/clanok/GAjWs91 ... od-zaspal/ , aby sme se doznali? Predom dik.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 03. Nov 2022 15:49

Tak, jedna z hviezdnych Sulikovych investicii ide do muky. Urcite tomu pomohlo aj to, ze Dolezal nechce tahat R2 po RS:
Strata nemeckého investora nie je podľa Sulíka pre Gemer tragédiou. Prísť tam môže iná, ešte väčšia investícia
https://e.dennikn.sk/3090306/strata-nem ... 1666608542
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 04. Nov 2022 11:15

Sulík sa pri investícii firmy Ziegler v Rimavskej Sobote prepočítal, tvrdí Kremský z OĽaNO

Čítajte viac: https://www.sme.sk/minuta/23061483/suli ... ky-z-olano
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 04. Nov 2022 17:40

Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 04. Nov 2022 20:36

ze je malo dreva je vseobecne znama informacia ale pan minister z udajne najodbornejsej strany o tom netusil.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 04. Nov 2022 23:19

Presne tak, mal sa na celý Gemer radšej vys.ať a vôbec nevyvíjať žiadnu snahu tam niečo dotiahnuť. Všetci by boli spokojní, že tam ide všetko po starom. Bez zmeny. Tak je to najlepšie. Radšej nič nerobiť. Vtedy sa predsa nič nemôže pokaziť.

Čo na tom, že bol prvý, kto po 30 rokoch začal vôbec v tej diere pripravovať priemyselný park, ako základ toho, aby boli vytvorené podmienky na to, aby tam vôbec niekedy niekto mohol prísť, že?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 4lien » 05. Nov 2022 00:00

To mas tak:
- Ked sa nic nerobi, je zle lebo nie je praca
- Ked sa nieco robi, je zle lebo to zase pride len nejaky otrokar zdierat ludi
- A ked z toho nakoniec nic nie je, zase je zle a ten kto sa vobec o nieco snazil je za neschopneho
A ze sa aspon pripravil priemyselny park do ktoreho aj napriek aktualnemu neuspechu moze niekto prist neskor? Tak to je pre niektorych ludi prilis dlhodobe uvazovanie
4lien
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 13. Máj 2019 19:09
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 05. Nov 2022 00:11

Zle by bolo aj keby Ziegler farbriku postavil a skúpil všetko slovenské smrekové drevo. Iné píly by nemali čo "žrát".
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 05. Nov 2022 16:40

ja mu jeho zasluhy neberiem, len tvrdim ze nie je taky odbornik ako si o sebe evidentne mysli. ale chapem ze marketing funguje
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 05. Nov 2022 16:57

Postavit park bez dohodnutej investicie nie je ziadne umenie, len minutie statnych penazi. Takych parkov su naokolo hromady - myslim, ze aj Zaborske sedelo vela rokov prazdne.
Ale tiez si myslim, ze naplnit RS nebude velky problem. Najneskor v 2025, ked sa dokonci R2 po LC, bude mat tento park slusne perspektivy.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.