Moderátor: Moderátori
Xisco napísal:@cepheus Teraz som čítal, že do 2029 musia vyčerpať eurofondy na D3 inač prepadnú. Už teraz vedia povedať, že sa to nestihne. Tak potom ako sú nastavené procesy papierovania, keď ešte 7 rokov máme k dispozícií, ale stále je to málo. Viem, že sa jedná o veľku stavbu, ale 15 rokov robiť papiere, je poriadne cez čiaru. Hlavne, keď okolité štáty stavajú obchvaty, R a D iným tempom.
https://zilina.sp21.sk/a/5170/dialnica- ... laznili-sa
Prečo sa teda nestavia? Dôvodom je, paradoxne, zisťovanie ekonomickej návratnosti. Taká je legislatíva, hoci každý vidí, že Dé trojka je životnou nevyhnutnosťou.
„Harmonogram, ktorý je stanovený, je veľmi napätý. Hocijaké meškanie vytvára obrovské riziko, že sa termín nestihne a eurofondy budeme musieť vrátiť. Pritom celá stavba je plánovaná z eurofondov, bude stáť viac, ako miliardu eur a tak celá alokácia na toto programovacie obdobie má ísť na Kysuce,“ hovorí Fabšík.
A pritom sa podľa neho nepostupuje. Termín realizácie štúdie vplyvov na životné prostredie (EIA) sa stále predlžuje, dokonca ešte nie je ani podpísaná zmluva so zhotoviteľom.
Samostatnou kapitolou je štúdia realizovateľnosti, ktorá má vyhodnotiť ekonomickú návratnosť jednotlivých úsekov. Tá už mala byť pred dokončením, no ešte ju ani len nezačali realizovať. Matej Fabšík hovorí, že zodpovedná je NDS. Nielenže, podľa neho, musí upozorňovať na riziká, ale vraj diaľničiari nedodali všetky potrebné doklady.
Vlados napísal:Na Kysuciach si myslia, že megalomanská D3 dôjde do výstavby aj keby na chleba nebolo.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.