D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod rastislav5 » 17. Aug 2022 10:51

Vlados napísal: Keď by sme mali dať desiatky mil. € do riešenia, tak by I/18 vôbec nemala viesť pod hradom Strečno. Cesta by sa mala preložiť na druhú stranu Váhu a viesť popri Nezbudskej Lúčke a Varíne a napojiť by sa mala na cestu pred závodom KIA.

To nebude take jednoduche, taketo trasovanie by narusilo uzemie europskeho vyznamu Strecnianske meandre Vahu Natura 2000 v katastroch obci Strecno, Nezbudska Lucka, Lipovec a Vrutky http://www.sopsr.sk/natura/?p=4&sec=5&kod=SKUEV0665 a ak by prelozka bola nad 10 km (co by asi bola), tak by to zrejme nepreslo cez EIA (kedze existuje vyssie popisane tunelove riesenie)
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod exec » 17. Aug 2022 11:16

inak na druhej strane Váhu oproti ceste má ísť cyklotrasa, a cez procesy neprešla ani len tá, kvôli tomu že to trasovanie neschválili poslanci v Nezbudskej Lúčke. Takže to asi tak načrtáva akú šancu má prejsť cez všetku byrokraciu preložka cesty I. triedy, alebo nebodaj údolná trasa D1. Absolútne nereálne.
exec
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 03. Máj 2019 08:53

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 17. Aug 2022 11:54

dnes mozno. ale EIA je tam z roku 1997.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 17. Aug 2022 12:00

Za to nijako nemôže tá žltá blbosť. To, že klemmfix neosádzame ako sa má, ale iba položíme na cestu, za to klemmfix nemôže. V tomto prípade zanedbala činnosť SSC. Verím, že si u nich uplatňuješ náhradu škody ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jozin z bazin » 18. Aug 2022 07:26

exec napísal:inak na druhej strane Váhu oproti ceste má ísť cyklotrasa, a cez procesy neprešla ani len tá, kvôli tomu že to trasovanie neschválili poslanci v Nezbudskej Lúčke. Takže to asi tak načrtáva akú šancu má prejsť cez všetku byrokraciu preložka cesty I. triedy, alebo nebodaj údolná trasa D1. Absolútne nereálne.


Tak potom uz ostava iba moznost uplneho uzavretia I/18. A ked ludia budu musiet zrazu chodit po dlhych obchadzkach (najma miestni kazdy den), tak sa zrazu velmo rychlo najde ochota povolit pretrasovanie. Dokonca budu ziadat, aby to bolo co najrychlejsie spravene :D
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 486
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jozin z bazin » 18. Aug 2022 07:32

Vlados napísal:Za to nijako nemôže tá žltá blbosť. To, že klemmfix neosádzame ako sa má, ale iba položíme na cestu, za to klemmfix nemôže. V tomto prípade zanedbala činnosť SSC. Verím, že si u nich uplatňuješ náhradu škody ;)


ako sa ma spravne osadzat ? Ako laik predpokladam, ze asi navrtat do cesty, ale rad sa necham poucit.
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 486
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 18. Aug 2022 10:56

Prichytiť každú jednu bariéru, nie každú 3-5.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Miro » 18. Aug 2022 13:08

Veď ony odtiaľ postupne miznú, ako ich niekto vždy uvoľní.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod olwik » 18. Aug 2022 14:42

olwik
návštevník
 
Príspevky: 14
Obrázky: 12
Založený: 18. Máj 2015 10:47

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 18. Aug 2022 15:04

Som zvedavý či aj Cestné stavby LM.
Toto trhom trochu zatrasie.
Robili subdodávky na viacerých projektoch.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 990
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod finišer4 » 18. Aug 2022 16:04

Zdravim.

O konci CS LM netreba ani pochybovať. Aby bola sranda tak spoločnosť premenovali a má nové meno Projekt Kanskasporr.
Neveríte ? Pozrite obchodný register alebo finstat.
Veľa aktivít prehodili na Zeda BB a Slovkorekt.
Slovkorekt je dodávateľom opráv ciest pre SC ŽSK a opráv ciest pre samosprávy. Viac v CRZ.
finišer4
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 08. Máj 2021 12:56

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod pa3ck » 18. Aug 2022 19:00

Už si dohodli rozpredanie medzi Skansku a Porr? :D
pa3ck
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod metelesku.blesku » 19. Aug 2022 11:17

Skor to svedčí niečo o mentálnej výbave dotyčného pána vlastniaceho Zedu (Tubau a spol.).
Takže Tubau, CSLM môžme odškrtnúť a môžeme sa tešiť na ďalších "nováčikov" vo verejných obstarávaniach robiacich problémy.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Juraj80 » 19. Aug 2022 12:31

Dnes 19.8.Most 204 položene nosníky. Most 203 pripravene na pokládku nosníkov 4 polia. Foto nemám bol som ďaleko.
Juraj80
návštevník
 
Príspevky: 16
Obrázky: 44
Založený: 01. Aug 2022 17:46

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod karolpp » 20. Aug 2022 14:51

Pohľad na výstavbu diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala z dronu:
https://www.youtube.com/watch?v=41K4hlUkOvY

zdroj: YouTube.com
karolpp
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 03. Aug 2022 17:23

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 22. Aug 2022 16:49

Ďakujeme za video!

Na stavbe vidno veľmi pekný progres. Ja tu vidím úplne iný prístup Zhotoviteľa k tejto stavbe. Tak ako Salini aj Skanska mala problémy so schvaľovaním dokumentácie, ale za 18 mesiacov na tej stavbe vidno výrazný pokrok.
Tak sa to robí do psej matere...
Remetu s celou jeho Dúhou by mali priviazať ku stoličke a púšťať mu to video celý deň...

Cena sa navýši o 4 mil. eur.
https://crz.gov.sk/zmluva/6785106/
Je to pokyn na zmenu stavby k reprofilizácií a dobetonovania primárneho ostenia.
Vplyv na lehotu výstavby nie je zatiaľ špecifikovaný.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 990
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod EmBe » 22. Aug 2022 20:20

Nové video spoločnosti Zakladání staveb ukazuje zakladanie zárubného múru ešte zo zimy:
https://www.youtube.com/watch?v=akEMnYn2oR0

Před ústím do tunelu Višňové ve směru od křižovatky Lietavská Lúčka podél pravého jízdního pásu bude dálnicí vytvořen prudký svahový odřez, který je nutné zajistit svislou kotvenou pažicí konstrukcí – zárubní stěnou. Ta má kromě pažicí funkce i stabilizační funkci sesuvného území, které se nachází na hluboko uložené smykové ploše. Výstavba této zárubní zdi je úkolem společnosti Zakládání staveb, a. s.

Zárubní zeď je tvořena soustavou 81 ks prvků – elementů konstrukční podzemní stěny rozměrů 2,8x0,8 m, které jsou po délce zdi rozmístěné v odstupech 3,5 m. Tyto prvky jsou svojí delší stranou orientovány kolmo ke svahu. Tím je zajištěna požadovaná vysoká tuhost celé pažicí konstrukce. Hloubka lamel je proměnlivá v rozsahu 20–33 m. Realizace těchto prvků podzemní stěny probíhala v období 10/2021 až 02/2022 za pomoci hydrofrézy BC 32 na nosiči MC 64 a drapáku Stein K 810 HD na nosiči LB 845.

Dokončené lamely podzemních stěn jsou v současnosti po postupném odtěžení kotveny v jedné až třech úrovních trvalými pramencovými kotvami přes hlavový trám a kotevní převázky. Kořeny kotev budou zasahovat až do oblasti nízko uložené smykové plochy.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2310
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 26. Aug 2022 11:06

metelesku.blesku napísal:Skor to svedčí niečo o mentálnej výbave dotyčného pána vlastniaceho Zedu (Tubau a spol.).

Ak mám byť úprimný, tak ja som počin toho pána doteraz poriadne nepochopil. Nevidím žiaden význam v premenovaní Cestných stavieb LM na Projekt Kanskasporr.
Ak tým chcel niečo odkázať širokej verejnosti - spraviť zlé meno Skanske a Porru, tak si dovolím tvrdiť, že drvivá väčšina to z toho názvu neprečíta.

Ak má niekto prístup na Hospodárske noviny, tak prosím dajte tento článok do Monitoringu tlače: https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96 ... di-jej-sef
Rád by som si prečítal, čo tam trepe.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 990
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod luboslavko » 26. Aug 2022 11:27

Ďalšia firma z Višňového vraj skončí v konkurze. Zničili nás, tvrdí jej šéf

Stavba nášho najdlhšieho tunela vôbec neprebieha podľa ideálneho scenára. Práce, ktoré bežia už prakticky dve desaťročia, naposledy skomplikovali nevyplatené faktúry subdodávateľom. Štát, hlavný stavbár Skanska a firma Porr v tejto kauze ukazujú na spoločnosť Tubau. Tá stavbu nakoniec musela opustiť a aktuálne mieri do konkurzu. Menším firmám na megastavbe dlhuje milióny eur.

Diaľničiari vyhlásili tender na techniku vo Višňovom. Dvojročná dodávka môže strihanie pások oddialiť

Na Višňovom pôsobila aj spoločnosť, ktorá patrí, podobne ako Tubau, pod skupinu Danicon Holding. Ide o Cestné stavby Liptovský Mikuláš. Tie sú podľa ich šéfa Vladimíra Ondriša tiež v kritickom stave. Aktuálne sa stiahli z každého staveniska, na ktorom pôsobili. Ohrozená je tak oprava dôležitých mostov a asfaltiek.

„Zničili nás“

„Firma je v úpadku a chystáme podklady, aby sme šli do konkurzu z vlastnej iniciatívy. Ak nás však niekto predbehne, budeme radi,“ uviedol pre HN šéf firmy z Liptova Vladimír Ondriš s tým, že už totiž nemajú zdroje ani na mzdy pre administratívnych pracovníkov.

Stred Slovenska je bližšie k ďalšej časti diaľnice, štát k tomu núti rozpadnutý most (+infografika)

Cestné stavby Liptovský Mikuláš sa pritom medzičasom premenovali na Projekt Kanskaporr. Má ísť o slovnú hračku, ktorá odkazuje na firmy Skanska a Porr.

„Je to ich dielo. Zničili dve spoločnosti. Preto spoločník považoval za vhodné zvoliť tento názov. Aby bola hneď jasná informácia, kto úpadok spôsobil, kto nesie zodpovednosť,“ tvrdí Ondriš, ktorý vraj pre vzniknutú situáciu chystá aj žalobu. V nej si za pohľadávky na Višňovom bude pýtať 15 miliónov eur.

Ďalšie nároky sa majú týkať aj škody spôsobenej jeho firmám. Ondriš tvrdil, že proti nim bola spáchaná ekonomická trestná činnosť. Porr a Skanska tvrdia, že svoje záväzky voči subdodávateľom splnili. Tubau vraj na stavbe dlhuje 15 malým firmám.

O opravy jednotiek súťažia len dvaja

Liptovská stavebná spoločnosť pritom robila aj na veľkoplošných opravách ciest prvej triedy. Ide o 200-miliónový projekt, v rámci ktorého sa mali obnoviť stovky kilometrov dôležitých komunikácií na území celého Slovenska. O jednotlivé zákazky sa v elektronických aukciách mohli uchádzať tri združenia, ktoré vzišli zo súťaže. Jednou z nich bola práve firma z Mikuláša, ktorá tu vystupovala v združení s bratislavskou MBM Group. Skupina firiem však žiadnu zákazku nedostala už takmer rok.

Problém s vyplácaním na Višňovom má Tubau, pohľadávky sú za tri milióny eur, tvrdí Doležal

Slovenská správa ciest, ktorá má investíciu pod palcom, potvrdila, že sa stavbári z Liptova k novým zákazkám už nedostanú. „Spoločnosť už nie je členom združenia dodávateľov pre projekt veľkoplošných opráv,“ povedal hovorca cestárov Martin Guzi s dôvetkom, že na aukciách sa naďalej môže zúčastňovať ich bratislavský partner MBM Group. Ten na otázky redakcie, či v boji o cesty plánuje pokračovať, do uzávierky neodpovedal.

„Odstúpili sme zo združenia. V dôsledku úpadku sme totiž nedokázali plniť predmet zmluvy, čo negatívne ovplyvňovalo podnikanie partnera v združení,“ dopĺňa Ondriš.

Boj o opravy tak naďalej prebieha prakticky už len medzi Skanskou a združením Doprastav – Eurovia. Najväčší úspech v súťažiach má práve druhý subjekt. Zo zatiaľ zazmluvnených opráv v hodnote asi 90 miliónov eur majú Doprastav s Euroviou viac než 60-percentnú úspešnosť.

Problémové mosty na Kysuciach a Spiši

Pre finančné problémy opustila firma pod novým názvom Projekt Kanskasporr aj iné cestárske stavby, pri ktorých už mala podpísané zmluvy. HN na jar informovali o kritickom moste pri Kysuckom Novom Meste, ktorý sa nachádza na hlavnom ťahu medzi Žilinou a poľsko-českým pohraničím. Tu už cestári medzičasom našli nového zhotoviteľa. Do problému sa však dostali aj ďalšie premostenia na východe krajiny – v Podolínci a Kežmarku.

Spory sa vyriešili. Stavba ružomberského obchvatu pokračuje, tunel Čebrať by mali preraziť na jeseň

V prípade okresného mesta na Spiši ide tiež o naliehavú stavbu, na ktorej sú dopravné obmedzenia už pomaly tri roky. Dnes tu suplujú pôvodný objekt dočasné oceľové mosty. Osobné autá tak musia pri prechode rieky Poprad spomaliť a nákladná doprava musí jazdiť po obchádzke cez Vysoké Tatry.

„Oprava a sprejazdnenie mosta sú pre Kežmarok kľúčové. Veľa podnikateľských subjektov je v dôsledku obmedzenej prevádzky limitovaných. Sú tu dlhé zápchy, ktoré znepríjemňujú život občanom a spôsobujú problémy v plynulosti cestnej premávky,“ tvrdí primátor Ján Ferenčák a dodáva, že dočasné premostenia sú navyše zdrojom zvýšeného hluku.

Zmena na trati Bratislava – Košice: Lukratívna železnica sa otvorí aj pre súkromníkov

Podľa Ferenčáka má Slovenská správa ciest informovať o ďalšom postupe v nasledujúcich dňoch.

„Vyzval som šéfa SSC, aby situáciu konzultoval s ministrom dopravy a riešili to ako stav mimoriadnej situácie. Obávam sa, že ak pôjdu štandardným postupom, teda zrušením súťaže a vyhlásením novej, dostaneme sa do stavu, že rekonštrukcia môže trvať ďalšie roky, čo je neprípustné,“ dodáva.
luboslavko
diskutujúci
 
Príspevky: 141
Obrázky: 1
Založený: 25. Okt 2013 06:56

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ferguson » 13. Sep 2022 06:27

Zajtra 14.9.2022 bude odstavka elektriny v celom Visnovom od rana 7:00 do vecera 21:00. Malo by sa pracovat na privode el. energ. do tunela.
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 373
Obrázky: 17
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod badger-FB » 13. Sep 2022 12:55

To je dosť dlho, viac ako 12 hodín ... aj keď teda mraznička ak sa neotvorí vydrží o dosť dlhšie, tam problém nie je, ak by to niekto pochopil týmto smerom.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod EmBe » 13. Sep 2022 14:46

Prerušenie konania o zmene stavby pred dokončením zo 07.09.2022 - 4 x KORL:
https://www.obecrosina.sk/e_download.ph ... 143451.pdf

Povolenie zmeny stavby pred dokončením - SO: diaľnica D1, križovatka LL, PHS na vetvách križovatky a dažďová kanalizácia diaľnice, z 08.09.2022:
https://www.obecrosina.sk/e_download.ph ... 143127.pdf

-dopĺňajú sa prídavné pruhy pre budúce pravé odpočívadlo Turie a iné.

ferguson napísal:Zajtra 14.9.2022 bude odstavka elektriny v celom Visnovom od rana 7:00 do vecera 21:00. Malo by sa pracovat na privode el. energ. do tunela.

Pár dní dozadu vozili do Višňového nové stožiare VN.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2310
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Juraj80 » 13. Sep 2022 19:06

VN budú prekladať a stavať nové do konca roka. Pri moste 203 je postavená preložka VN. Keď som tam bol 7.9. Stali všetky stožiare a na 3/4 trasy bolo natiahnuté vedenie. Myslím že zajtra to budú prepajať ale neviem na 100%.
Naposledy upravil Juraj80 dňa 13. Sep 2022 19:24, celkovo upravené 2 krát.
Juraj80
návštevník
 
Príspevky: 16
Obrázky: 44
Založený: 01. Aug 2022 17:46

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Peter_CA » 13. Sep 2022 19:08

badger-FB napísal:To je dosť dlho, viac ako 12 hodín ... aj keď teda mraznička ak sa neotvorí vydrží o dosť dlhšie, tam problém nie je, ak by to niekto pochopil týmto smerom.

Skôr mi príde úlet, že je to až hlboko do tmy... Ale u SSD je to štandard, oni vždy drbnú o dosť dlhší čas, než sa reálne pracuje. Už som zažil (keď sa vypínalo na pohraničných lazoch, kde z jedného vedenia zásobujú aj pár domov na českej strane hranice) že SSD oznámila na svojom webe odstávku 7:15-18:30, ale ČEZ oznamoval iba 7:45-17:00 (prepokladám, že im to tak zo Slovenska oznámili) :D
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 832
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Juraj80 » 20. Sep 2022 12:24

Dnes som šiel cez Višňove a na moste 203 robili debnenie na poslednom stĺpe .
Juraj80
návštevník
 
Príspevky: 16
Obrázky: 44
Založený: 01. Aug 2022 17:46

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.