Moderátor: Moderátori
Vlados napísal:Myslíš zníženie 12km! pred rekonštruovaným miestom? Sa divím, že zníženie nezačína už na Brnom
Zároveň sme znížili maximálnu povolenú rýchlosť na 40 km/h, keďže vodiči nerešpektovali pôvodnú rýchlosť 60 km/h a po úseku jazdili aj 80-kilometrovou rýchlosťou, čo významnou mierou znemožňovalo prejazd daným úsekom.
pa3ck napísal:Prikladám ešte jeden citát z FB stránky NDS (bez komentára):Zároveň sme znížili maximálnu povolenú rýchlosť na 40 km/h, keďže vodiči nerešpektovali pôvodnú rýchlosť 60 km/h a po úseku jazdili aj 80-kilometrovou rýchlosťou, čo významnou mierou znemožňovalo prejazd daným úsekom.
expwy napísal:pa3ck napísal:Prikladám ešte jeden citát z FB stránky NDS (bez komentára):Zároveň sme znížili maximálnu povolenú rýchlosť na 40 km/h, keďže vodiči nerešpektovali pôvodnú rýchlosť 60 km/h a po úseku jazdili aj 80-kilometrovou rýchlosťou, čo významnou mierou znemožňovalo prejazd daným úsekom.
Práve naopak, toto treba neustále komentovať, ako jednoznačný dôkaz nekompetentnosti ľudí, ktorí o cestnej premávke spolurozhodujú (správca - policajt - cestný správny orgán).
Namiesto toho, aby v tom úseku nastavili najvyššiu dovolenú rýchlosť tak, ako sa dá bezpečne ním prejsť, tak vytvárajú nezmyselné obmedzenia na obmedzenia. Potom tam samozrejme vzniká vzdutie vozidiel, následne kolóny a potom dávajú 100-ku a 80-ku pomaly od Brna. Tak keď tam asi vodiči jazdia 80 km/h, tak tam má byť 80-ka...
IDV napísal:Co sa tyka buspruhov tak na Vajnorskom nadjazde smer Tuhovska bezne viaceri idu do bus pruhu, cely ho prejdu a cakaju na odbocenie na Tuhovsku. Takto ma casto aj Waze posielal, potom som skusil ist po D1 na dalsi vyjazd oproti Vajnorskemu jazeru a takto siel na Zlate Piesky, minumum ludi to vyuziva, vsetci stoja na tom prvom vyjazde vacsinou
pa3ck napísal:Zároveň sme znížili maximálnu povolenú rýchlosť na 40 km/h, keďže vodiči nerešpektovali pôvodnú rýchlosť 60 km/h a po úseku jazdili aj 80-kilometrovou rýchlosťou, čo významnou mierou znemožňovalo prejazd daným úsekom.
Ike napísal:https://goo.gl/maps/182g3fm2X9bqPKzP8 - bez tohto rozdelenia na dve Podbanské by to bol asi najnehodovejší úsek na Slovensku.
Ike napísal:https://goo.gl/maps/zvcQitStVSu1YULr7 - zóna 70, pozor deti cez les
Ike napísal:https://goo.gl/maps/Ki6nhKHxoDURAWZM7 - kontrast s vyššie postnutým, aký má význam obec? 50 metrová obec, ale rýchlosť 80 km/h platí len v polke z nej
expwy napísal:MuelMI napísal:Existuje nejaká TN, ktorá by upravovala kde majú byť umiestnené smerové návesti na D (RC,I.)?
Technická norma chvalabohu nie, ale existuje technický predpis https://www.ssc.sk/sk/technicke-predpis ... nam-vl.ssc
VL6.1 platný od 10/2021, ktoré toto upravuje v textovej časti na strane 66 v bode
9.5.4.3 Ohlášky a predzvesti
Ohlášky a predzvesti sa umiestňujú spravidla v nasledujúcich vzdialenostiach pred prvou priamou návesťou uzlového bodu:
diaľničné prípojky: ohláška 1000 m, predzvesť 500 m,
diaľničné uzly: ohláška 2000 m, dve predzvesti v polohách 1000 m a 500 m,
odpočívadlá s ČSPH: tri ohlášky v polohách 5 km, 1000 m a 500 m,
odpočívadlá bez ČSPH: dve ohlášky v polohách 1000 m a 500 m.
a ďalej vo výkresovej časti od strany 581 po stranu 660, ide o značky 37x .MuelMI napísal:Lebo mám pocit, že na Slovensku, konkrétne na D1 ich máme strašne veľa nad diaľnicou aj pri úplne nepodstatných výjazdoch typu, Važec, Štrba, Široké a pod., niekedy 4-5 návesti nad diaľnicou. A neznačia nič dôležité, iba furt je tam zopakovaný názov nejakej dediny. Na druhej strane napr. medzi PO a KE nie sú žiadne "hore" (okrem križovatiek KE-sever a PO-juh. .
To máš správny pocit.
Prvý krát bolo orientačné značenie na diaľniciach upravené technickým predpisom Federálneho Ministerstva dopravy ČSSR z roku 1990, ktoré zaviedlo delenie križovatiek na diaľniciach na typ 1 a typ 2. Typ 1 (prípojka) boli križovatky s podradenou cestnou sieťou (cesty I., II. a III. triedy) a typ 2 (uzol) boli križovatky diaľnice s diaľnicou alebo inou medzinárodnou diaľkovou cestou (E-ťahy). Tu boli zadefinované aj jednotlivé sekvencie orientačných značiek.
Pre typ 1 - ohláška 1000 m, predzvesť 500 m,
Pre typ 2 - ohláška 2000 m, predzvesti 1000 m a 500 m
Portálové značenie sa malo používať len výnimočne, a to len v križovatkách typu 2, alebo z dôvodu priestorových problémov pri umiestnení prízemných značiek. Pre zaujímavosť tieto zásady zaviedli číslovanie exitov na základe km vzdialenosti zelenou tabuľkou nad stredom značky (EXIT xxx).
Potom prišlo rozdelenie ČSFR a každý si šiel svojou cestou. Federálne zásady boli síce platné, ale ignorované. Formálne neboli nikdy zrušené, lebo neboli technickým predpisom.
Prvý úsek diaľnice otvorený po rozdelení ČSFR bol obchvat Trenčína (Chocholná - Skala - Nemšová) a následne Horná Streda - Chocholná a Nemšová - Ladce. Na nich je práve badať odklon od akéhokoľvek systému a odvtedy sa začali značky osádzať len podľa typu 2, na portáloch a v sekvencii ohláška 2000 m, predzvesti 1000 m a 500 m.
Túto nevedomosť našich dopravných inžinierov sa nepodarilo obrodiť ďalších 20 rokov, až do vydania novej vyhlášky 30/2020 Z.z. a súvisiacich rezortných predpisov a VL 6. Bohužiaľ niektorí si idú svoje až dodnes bez ohľadu na platnosť akýchkoľvek predpisov.
pa3ck napísal:Ike napísal:https://goo.gl/maps/zvcQitStVSu1YULr7 - zóna 70, pozor deti cez les
Len faktická poznámka - kombinácia dospelý + dieťa upozorňuje na chodcov všeobecne, nie iba na deti
a klinec do rakvy boli tieto značky s časovým obmedzením, ktoré za jazdy takmer (pri tej veľkosti písma) nie je šanca prečítať a ešte aj teraz v lete sú krásne skryté za kríkmi / konármi stromov
https://www.google.sk/maps/@49.1052044,19.5675073,3a,90y,150.83h,85.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sWKH1B6sW4Wh6m64JWc6ybQ!2e0!7i16384!8i8192
pa3ck napísal:StVO napísal:Ak niekto vymyslí, že odstavný pruh má byť vľavo, treba mu zobrať:
Aj vľavo alebo iba vľavo? V druhom prípade by to asi bolo aj rovno na trestné oznámenie za (dúfam, že iba) pokus o všeobecné ohrozenie...
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.