Moderátor: Moderátori
metelesku.blesku napísal:Minimálne také úkony, ktoré zabránia zbytočnému prepadnutiu EIA, by bolo vhodné urobiť.
badger-FB napísal:Dnes tam nie je žiadna cesta, takže by stačil aj polprofil, ale s MÚK. Už toto by odľahčilo alternatívne trasy. A ak by narástli intenzity, tak sa zamýšľať nad dostavbou. Teda ale postaviť to inak ako doteraz úseky R3 na Orave, kde si neviem predstaviť lacnú dostavbu na plný.
MuelMI napísal:Ani cesta DS-NZ vôbec nie je akútna, z NZ sa dá ísť cez SA po dokončenie obchvatu je to prakticky mimo obci do BA.
Z Nových Zámkov do Dunajskej Stredy ísť naokolo cez Komárno alebo naokolo cik-cak po dvojkách skrz obce cez Šaľu, či Kolárovo? Čo má Bratislava s týmto prepojením. Nie vždy treba ísť do Bratislavy alebo do Košíc, aj iné ciele sú na Slovensku. 1783MuelMI napísal:...Ani cesta DS-NZ vôbec nie je akútna, z NZ sa dá ísť cez SA po dokončenie obchvatu je to prakticky mimo obci do BA. R7 nemá zmysel riešiť ďalších 20 rokov.
IDV napísal:Kde je mozne najst aktualne intenzity na cestnych usekoch?
metelesku.blesku napísal:MuelMI napísal:Ani cesta DS-NZ vôbec nie je akútna, z NZ sa dá ísť cez SA po dokončenie obchvatu je to prakticky mimo obci do BA.
Povedal niekto z MI..
To, že nie je potrebná R7 za Holicami ešte neznamená, že nie je potrebná cesta medzi DS a NZ. Je určite milé, že sa dá ísť cez SA do BA (čo mimochodom prispieva nemalou mierou k večným zápcham na východnej strane BA), ale to nijako nerieši prepojenie NZ so zvyškom juhozápadného Slovenska.
Určite netreba takisto pripomínať, že prepojenie DS a NZ by na seba naviazalo časť dopravy, ktorá teraz buď stojí v kolóne na Starej seneckej, alebo na vjazde do Senca od diaľnice alebo zvyšuje intenzity na úseku R1 Zeleneč-Sereď (to sú tie super vysoké intenzity, ktoré tu často rád spomína devil). Myslím, že 10.000 intenzita na poslednom úseku R7 (slušných pár tisíc ostalo aj na I/63) svedčí o tom, že R7 už na seba časť dopravy smerujúcej na juh, ktorá chodila severom cez Senec a Sereď naviazala a je vysoký predpoklad, že prepojenie DS s NZ tieto intenzity ešte navýši.
Podľa môjho názoru je pre NZ najdôležitejšie spojenie s krajským mestom NR a s hlavným mestom BA. Väzba na DS je rádovo slabšia. Preto by viac NZ pomohla preložka I/64 alebo obchvat Tvrdošoviec a Jatova ako R7. A okrem toho je úsek DS-NZ mimo E koridorov, čiže potenciálne je problém s financovaním. Ale nepoznám miestnu situáciu, taak sa nechcem hrať na experta. Keď k tomu existuje nejaká štúdia/smerový prieskum tak som ochotný zmeniť názor.KN.SK napísal:Z Nových Zámkov do Dunajskej Stredy ísť naokolo cez Komárno alebo naokolo cik-cak po dvojkách skrz obce cez Šaľu, či Kolárovo? Čo má Bratislava s týmto prepojením. Nie vždy treba ísť do Bratislavy alebo do Košíc, aj iné ciele sú na Slovensku. 1783MuelMI napísal:...Ani cesta DS-NZ vôbec nie je akútna, z NZ sa dá ísť cez SA po dokončenie obchvatu je to prakticky mimo obci do BA. R7 nemá zmysel riešiť ďalších 20 rokov.
to by si vela chcel, take sa velmi nerobia lebo sa to nehodi do konceptu riesenia vybranych tahov a vybranych vacsich resp. akozevacsich miest. jednoduchsie je spocitat intenzity pri vjazde do mesta a ziadat plnoprofilovy obchvat....Keď k tomu existuje nejaká štúdia/smerový prieskum tak som ochotný zmeniť názor.
Napríklad: Dunajská Streda — Levice (a ďalej) po úzkych a krivolakých dvojkách a bonus pre bojazlivých 50 - obrázok je z júna 2022 [v starom prevedení IP10 - Odporúčaná rýchlosť; teraz 250-50 ~ najnižšie povolená rýchlosť], cez obce. 1785
KN.SK napísal:Napríklad: Dunajská Streda — Levice (a ďalej) po úzkych a krivolakých dvojkách a bonus pre bojazlivých 50 - obrázok je z júna 2022 [v starom prevedení IP10 - Odporúčaná rýchlosť; teraz 250-50 ~ najnižšie povolená rýchlosť], cez obce. 1785
Neviem prečo, niekto stále nedokáže pochopiť, že diaľnica (nová cesta) generuje novú dopravu.
MuelMI napísal:metelesku.blesku napísal:MuelMI napísal:Ani cesta DS-NZ vôbec nie je akútna, z NZ sa dá ísť cez SA po dokončenie obchvatu je to prakticky mimo obci do BA.
Povedal niekto z MI..
To, že nie je potrebná R7 za Holicami ešte neznamená, že nie je potrebná cesta medzi DS a NZ. Je určite milé, že sa dá ísť cez SA do BA (čo mimochodom prispieva nemalou mierou k večným zápcham na východnej strane BA), ale to nijako nerieši prepojenie NZ so zvyškom juhozápadného Slovenska.
Určite netreba takisto pripomínať, že prepojenie DS a NZ by na seba naviazalo časť dopravy, ktorá teraz buď stojí v kolóne na Starej seneckej, alebo na vjazde do Senca od diaľnice alebo zvyšuje intenzity na úseku R1 Zeleneč-Sereď (to sú tie super vysoké intenzity, ktoré tu často rád spomína devil). Myslím, že 10.000 intenzita na poslednom úseku R7 (slušných pár tisíc ostalo aj na I/63) svedčí o tom, že R7 už na seba časť dopravy smerujúcej na juh, ktorá chodila severom cez Senec a Sereď naviazala a je vysoký predpoklad, že prepojenie DS s NZ tieto intenzity ešte navýši.
Neviem prečo, niekto stále nedokáže pochopiť, že diaľnica (nová cesta) generuje novú dopravu. Nemá zmysel stavať široké autostrády do centra BA ,kým nebude spoľahlivo vyriešené dochádzanie do BA pomocou verejnej dopravy. Tí, čo chodia autom musia jednoducho počítať s tým, že budú stáť v zápche, mesto je pre ľudí, nie pre autá. A napr. NZ má dosť dobré vlakové spojenie do BA, EC vlak za 52 minút, ReX 1:20 a OS 1:30. Autom je to 1:30+. Podľa mňa treba ľudí motivovať aby sadli pri každodennej doprave do vlaku/busu, nedá sa, aby sme stále stavali nové cesty a podporovali nárast áut v BA. Keď už, tak aspoň nejaké P+R by to chcelo.Podľa môjho názoru je pre NZ najdôležitejšie spojenie s krajským mestom NR a s hlavným mestom BA. Väzba na DS je rádovo slabšia. Preto by viac NZ pomohla preložka I/64 alebo obchvat Tvrdošoviec a Jatova ako R7. A okrem toho je úsek DS-NZ mimo E koridorov, čiže potenciálne je problém s financovaním. Ale nepoznám miestnu situáciu, taak sa nechcem hrať na experta. Keď k tomu existuje nejaká štúdia/smerový prieskum tak som ochotný zmeniť názor.KN.SK napísal:Z Nových Zámkov do Dunajskej Stredy ísť naokolo cez Komárno alebo naokolo cik-cak po dvojkách skrz obce cez Šaľu, či Kolárovo? Čo má Bratislava s týmto prepojením. Nie vždy treba ísť do Bratislavy alebo do Košíc, aj iné ciele sú na Slovensku. 1783MuelMI napísal:...Ani cesta DS-NZ vôbec nie je akútna, z NZ sa dá ísť cez SA po dokončenie obchvatu je to prakticky mimo obci do BA. R7 nemá zmysel riešiť ďalších 20 rokov.
metelesku.blesku napísal:Neviem prečo, niekto stále nedokáže pochopiť, že diaľnica (nová cesta) generuje novú dopravu.
Neviem prečo niekto nedokáže pochopiť, že táto nová diaľnica na seba prevzala hlavne existujúcu dopravu z iných ciest, ktoré značne odľahčila, nakoľko všetky boli vysoko preťažené. Tu máš zoznam ciest, ktoré R7 odľahčila a hlavne tým dokázala vygenerovať svoje intenzity:
D1
I/2 (resp. III/1421)
I/61
I/63
II/527
Vinohradnícka (pre predstavu o akú "tepnu" sa jednalo, pričom bola vyťaženejšia ako cesta I. triedy do SV https://goo.gl/maps/iBUzhVYsAw9Sfyg36)
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.