eucitizen napísal:A kedy sa teda chysta VO pre CSPH na Turciansku Stiavnicku?
Blokovali to nejaké nedoriešené pozemky, aký je tam momentálne stav neviem.
Moderátor: Moderátori
eucitizen napísal:A kedy sa teda chysta VO pre CSPH na Turciansku Stiavnicku?
IDV napísal:Uz teraz su na Budci obsadene vsetky nabijacky.
IDV napísal:So spalovakom mas 500-1000km dojazd ale EV 120-450km max pri tych drahsich modeloch. Takze odpocivadla/cerpacky/nabijacky budu musiet vyrast na vela miestach
jozin z bazin napísal:Aj kratke zastavenie na nabijacke bude trvat aspon 30 minut.
jozin z bazin napísal:EV je podla mna cesta do pekla.
Resp. EV je vhodne do mesta a blizkeho okolia. Na univerzalne vyuzitie, ako su sucasne spalovacie motory, je to nevhodne.
IDV napísal:
Uz teraz su na Budci obsadene vsetky nabijacky.
Jano1 napísal:
Predovsetkym nabijacie stanice na odpocivadle Budca maju vynikjucu polohu na juznej trase BA-KE, Budca je priblizne v polovici tejto cesty a vela vodicov si dava prestavku po 200-300 km.
IDV napísal:
So spalovakom mas 500-1000km dojazd ale EV 120-450km max pri tych drahsich modeloch. Takze odpocivadla/cerpacky/nabijacky budu musiet vyrast na vela miestach
Jano1 napísal
Maximalne dojazdy pri drahych EV su o nieco vyssie okolo 600-650 km pri dialnicnej rychlosti v lete. Pri volnejsom tempe 700-800 km.
https://ev-database.org/car/1696/Lucid- ... -Edition-R
https://ev-database.org/car/1699/Merced ... 450-4MATIC
Kto ide s elektrickou nakupnou taskou na dialnicu, tak si musi dat vacsi pozor na dojazd.
ano, to uz by sa blizilo nejakemu optimu - aj tak by mohol byt problem, ked bude mat niektora po trase technicky problemEU navrhuje rychlonabijacky na hlavnych tahoch minimalne kazdych 60 km.
jozin z bazin napísal:
Aj kratke zastavenie na nabijacke bude trvat aspon 30 minut.
Jano1 napísal
To zavisi od baterie, teploty, nabijacky. Konkretne spominana Budca ma vykon 350kW.
Uz v roku 2019: "Recovering that initial 20% of range (equivalent to 59 miles at highway speeds, or 65 miles at city speeds) at up to 250 kW (“1069 miles per hour”) took just 4 minutes and 24 seconds from a standing start!"
"The vehicle was plugged in at a low 2% state of charge, quickly shot up to the full 250 kW power, and added 50% of capacity in 11 minutes and 29 seconds from the start of the charge session!"
"On Supercharger V3, the Tesla can recover 193 miles (311 km) of highway range in just 20 minutes"
Teda nabitie dialnicnych 95km za 4,5 minuty alebo nabitie 50% kapacity za 11,5 minuty alebo dialnicnych 311 km za 20 minut.
https://cleantechnica.com/2019/06/24/te ... es-charts/
Buduci rok sa zacnu montovat do aut baterie, ktore mozno nabijat vykonom na urovni 4-nasobku kapacity baterie, teda 100 kWh bateria sa moze nabijat vykonom az 400 kW.
jozin z bazin napísal:
EV je podla mna cesta do pekla.
Resp. EV je vhodne do mesta a blizkeho okolia. Na univerzalne vyuzitie, ako su sucasne spalovacie motory, je to nevhodne.
Vacsina dnes predavanych EV ma dojazd mimo dialnice 300-500 km, vacsina vodicov najazdi premerne denne 30-40 km, obcasna cesta nad 200 ci 300 km po dialnici za den moze znamenat nejaky cas navyse na nabijackach ak sa nabijanie neda zladit s navstevou restauracie, muzea, inej atrakcie, ci absolvovanie nejakeho stretnutia.
chces povedat, ze kupim si drahe auto, ktoreho vyznamnu cast ceny budu tvorit baterky (ktore by naviac mali zvladnut rychlonabijanie) a necham si ich nicit nahodnymi cyklami pre vyrovanie siete? skracovat si takto ich zivotnost? a riskovat, ze rano pridem k autu a miesto plne nabitej baterky ho najdem len s 30~40timi percentami? (a to som ho mohol tam pripojit s 50%) a budem nuteny pred dlhsou cestou ist na drahu rychlonabijacku?Baterie v autach mozu znizit cenu elektriny v spickach, pri prebytkoch v sieti sa budu nabijat a v spicke budu dodavat elektrinu do siete, treba len dostatok zasuviek na vhodnych miestach a samozrejme montovat uz existujucu technologiu V2G/V2L do vsetkych aut.
richie napísal:IDV napísal:
EV 120-450km max pri tych drahsich modeloch
nehnevaj sa, ale toto je minimane nekorektna argumentacia hraniciaca s demagogiou - najprv tu das priklad drahych elektroaut (ktorych cena len startuje na 100+tEUR - ktore budu tvorit male percento elektromobility) a potom to zvrtnes na nakupne tasky .. a kde su standardne auta - ci taky nissan leaf je podla teba nakupna taska ? (na dialnici bezne stretavam kopec fabii - nemaju co hladat na dialnici?) - prevazna vacsina aut bude prave v tejto kategorii (+-golf), ktore maju typicky dojazd (dialnicny) ~300km (+-)
richie napísal:to ci tebou spominane baterie vobec pridu (myslim masove nasadenie, nie pre par exluzivnych kuskov) je este otazne .. ale aj tam narazime na obmedzenie - pretoze take nabijanie obmedzi ostatne nabijacie stanice na danom mieste - lebo dostupna kapacita (ci uz do poctu sucasneho nabijania, alebo vykonu), alebo bude potrebne znova dotiahnut dalsie/silnejsie vedenie (alebo na tom mieste postavit nejaku megabaterku)
richie napísal:toto nebudem rozporovat - kazdy ma svoju pravdu - tu velmi zalezi od individualnych preferencii a pouzitia, ale ak hovorime o jedinom aute v rodine, tak to moze byt pre vela vodicov dost obmedzujuce (ako druhe/tretie auto do rodiny - okolo komina je EV super)
- ale to je uz na debatu (casto nekonstruktivnu) aspon na 2~3piva, no podla mna este dlho nebude EV jednoznacne najvyhodnejsia univerzalna alternativa .. a nastupeletromobility by nemal byt tak nezmyselne a nasilu pretlacany, pokial nie su aspon ciastocne pripravene infrastrukturne podmienky
richie napísal: chces povedat, ze kupim si drahe auto, ktoreho vyznamnu cast ceny budu tvorit baterky (ktore by naviac mali zvladnut rychlonabijanie) a necham si ich nicit nahodnymi cyklami pre vyrovanie siete? skracovat si takto ich zivotnost? a riskovat, ze rano pridem k autu a miesto plne nabitej baterky ho najdem len s 30~40timi percentami? (a to som ho mohol tam pripojit s 50%) a budem nuteny pred dlhsou cestou ist na drahu rychlonabijacku?
IDV napísal:Plus na balancovanie gridu/siete ak bude pouzivat siet tvoje auto tak sa ti bude zbytocne vybijat a nabijat a tym padom znizovat hodnotu/cykly. To ako keby si niekto v noci tvoje auto pozical a najazdil na nom kilometre.
IDV napísal: Preco potom ani teraz nenabija 300kw ziadna nabijacka ani Ionity?
IDV napísal:ICE ti vydrzi aj 15-20 rokov, EV tak 8-10 rokov cize polovicu potom uz akumulatoe nebude mat kapacitu skoro ziadnu
Jano1 napísal:a o par rokov to bude bezne mat baterie 4C v novych autach (nabijatelne vykonom na urovni stvornasobku kapacity).
Jano1 napísal:...
IDV napísal:No ved uvidime. Inak EQS 600-650km ma ak ides 90kmh mozno, pri 130kmh to je 400-440km. Testoval to autobild, kde vysiel EQS ako vitaz s najdlhsim dialnicnym dojazdom pri 130kmh. Mercedes ma aj novy koncept EQXX ktory dal 1100+km na jedno nabitie, avsak to este nie je seria.
aquila napísal:hlavne, ako chcete nabijat tie tisicky aut priamo na uliach ? to budu si vsetci hadzat predlzovacku z balkona ?
Vceliak napísal:Ak dnes máš domácnosti s viac ako jedným autom, tak riešiš kde večer zaparkovať, a nie kde je zásuvka na dobíjanie.
Vceliak napísal:O sídliskách nemá zmysel ani uvažovať, že to tam vlastník EV bude mať možnosť nabiť. Rozvody to nemajú šancu utiahnúť.
aquila napísal:take detaily, ako ze natankujes 50kwh, ale realne zaplatis 60kwh je taka perlicka.
aquila napísal:vo viedni je uplne bezne za na nabijackach su ludia s notebookmi a robia v aute! co je uplne chore...
Kvík napísal:To znamená prosím pekne čo? Ako sa dá vôbec porovnávať výkon a kapacita?
Buduci rok sa zacnu montovat do aut baterie, ktore mozno nabijat vykonom na urovni 4-nasobku kapacity baterie, teda 100 kWh bateria sa moze nabijat vykonom az 400 kW.
Jano1 napísal:, len z panelaku vytiahnut kabel na parkovisko + zasuvky, identifikacia,regulacia odberu
Vceliak napísal:Evidentne nemáš predstavu, čo to znamená z pohľadu projektu, revíznych správ
Vceliak napísal:hlavne z pohľadu vysporiadania pozemkov.
VojtoTT napísal:pripájam aj vyjadrenie od NDS k tejto téme. Očividne majú nejaký interný štandard na ten 50 km rozosup
"Dobrý deň,
v zmysle Koncepcie rozvoja odpočívadiel na diaľniciach a rýchlostných cestách v správe NDS nie je v úseku rýchlostnej cesty R2 medzi Zvolenom a Lučencom navrhnuté žiadne odpočívadlo. V súlade s touto koncepciou sú navrhnuté/plánové odpočívadlá v úseku R2 Zvolen západ-Zvolen východ za Zvolen a v úseku R2 Lovinobaňa-Ožďany pred Lučencom, pred začiatkom a tesne za koncom už vybudovaného úseku R2. Vzdialenosť týchto odpočívadiel je cca 43 km, pričom optimálna vzdialenosť medzi odpočívadlami je 50 km."
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 41 hostí.