ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vceliak » 12. Máj 2022 19:09

cepheus napísal: v case ked kazdy okolo modernizuje zo 160 na 200 (cechy polsko) a pripravuju VRT na 300 (cesko, rakusko aj polsko tusim aj madarsko) my ideme vymienat kolaje v povodnej stope

Ale veď to sedí: V náročnom teréne nám stači rekoštrukcia, a v ľahkom teréne (južná trasa), sa oplatí investovať do elektrifikácie a zdvojkoľajnenia. Pre osobáky, čo stoja za každým rohom, je 160 postačujúce, a rekordné časy sa dosiahnu juhom!
Zároveň sa ušetrí aj pri nákladnej doprave, ktorá sa nebude musieť trmácať po kopcoch:-)
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cepheus » 12. Máj 2022 20:43

ale kde, juh sa ide len revitalizovat tiez na povodne rychlosti ..takze ziadna 160 ani 200.. zabudni.. to iste co sever hlavny koridor.. zial..uz sa rozhodlo.. lebo UHP tak povedalo!!! tak musi buc!! UHP je pre ministerstvo viac ako svaty gral!ci posvatna hora ,zlate tela, ktoremu sa treba klanat, pomaly dolezitejsi ako nemenovany pohlavny organ.. pritom narobi v krajine viac skody jak uzitku..vlastne nerozhoduje nam MD ako by v kazdej spravnej krajine malo byt ale u nas je UHP nadradene ministerstvu a co povie to bude.. UHP povedlo ze treba zrusit a zahodit projekty vo vysokom stadiu pripravy ktore mohli ist okamzite od vystavby, tak budu proste zrusene a basta! jak vramci zeleznic Paludza -LH lebo "vraj " nie je navratny (pritom ano mozno sam o sebe az tak nie ale v spojeni s dalsimi usekmi jednoznacne prinosom by bol a vyraznym!) ajtak to malo ist z eurofondov ..teraz vlastne vsetka priprava naklady vsetko poslo do kosa a vyslo na vnivoc a to nevravim o stratenom case s pripravou co to stalo namahy a nakladov.. .. tak podobne vramci juznej dopadla aj R2 Zacharovce Batka Figa ale nie my projekty ukoncime nech to stoji co to stoji lebo si duplo UHP! tak nebude nic len najlacnejsie riesenia vsade a vo vsetkom!!! a basta! lebo manipulovatelny pokakany neschopacky ministerko sa im pekne pcha do analika..a chce byt za pekneho a krasavca a pritom narobi svojimi krokmi brutalne skody jak zeleznici tak cestnej inrastrukture.. prave teraz ked je megasanca investovat vramci zelenej dopravy vramci dotacii od EU vyraznejsie do zeleznic ako to robia okolite krajiny , nie, my ideme robit taketo lacne vymeny trate na styl Lubochna-Kralovany.. stary zlaty Ersek, este budeme plakat za nim hoci stary dedo ale ovela schopnejsi a pokrokovejsi bol si myslim hoci aj jemu sa dalo vytknut vela veci ale hlavne MD ktory bol schopny ovela viac samostatne fungovat a riesit projekty a nebol tak zavisly od nazorov druhych ale hlavne nebol priveskom takym hajzlikom ako UHP a pod
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod IDV » 12. Máj 2022 22:28

Ano Ersek by mohol dat comeback a bol by aj tunel
Soroska :D
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cepheus » 13. Máj 2022 03:17

..srandista :D ..ale ked uz sme pri soroske ta ma mrzi este najmenej zo spominanych zrusenych projektov.. zrusenie Paludza-LH to uz je ale dost ina kava, slusny hardcore.. prisamveru, osobne volim najblizsie Simecku a Progresivcov uz som teraz viacmenej rozhodnuty prave kvoli velkym a odvaznym progresivnym planom, nachystanym projektom v oblasti najma zelenej zeleznicnej dopravy.. skoda len ze este 2 roky budeme musiet tu tychto mamlasov z MD a vedenia ZSR trpiet..
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Pacho » 13. Máj 2022 20:26

nič v zlom, progresivci žijú mimo realitu.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cepheus » 14. Máj 2022 00:06

potom podla teba aj polsko cesko je mimo realitu ze? zaujimave ze tam to funguje a velke projekty na zelezniciach maju zelenu a su tam na nich prachy aj na realizacie.. odkial asi na to maju? zeby eu zeby viaczdrojove financovanie? zeby lepsi menezeri vo vedeni zeleznic zeby lepsi a sikovnejsi minister dopravy? atd a prave takito ludia akych nam presne do oblasti dopavy treba su presne u progresivcov.. a to financne zdaleka nie su na tom susedne krajiny o dost lepsie ako my..neratam rakusko samozrejme ktore je dlhodobo inde ale susedov s ktorymi sa mozeme porovnat.. u nich progresivne projekty na zelezniach masovo napreduju, u nas? spiatocnicke projekty ala 90roky opravy sanacie a nic viac..ziadne vizie odvazne plany ,nic..aj to malo co sme mali odvazne pripravene a rozbehnute (Paludza-LH) jednoducho zmietneme zo stola a surovo zrusime, podobne ako sme zrusili napr aj fest potrebny tunel Kycera pred Cadcou.. tak co si mam o tych mamlasoch mysliet? u susedov to ide u nas nikdy nic.. takze sorry tychto neschopnych debilov uz volit nikdy nebudem podobne ako smerohlas mafiu ci nackov ,je to tu prehnite skazou a spinou vsade.. a kde neni spina a skaza tam je totalna neschopnost
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 15. Máj 2022 09:38

v polsku vladne PiS a to nie su ziadny progresivci ani nahodou.

si uvedom ze strany ktore maju volicov najma v mestach nie su zrovna zamerane na velke projekty napriec krajinou.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod RudoLM » 12. Júl 2022 13:44

Tu som dal nový článok zo sme Liptov a oni tu riešia všetko možné, ale to že minister Doležal zrušil celú modernizáciu Paludza - LH v live streame to tu nie je ani náznakom.
Majú oni nejaké nové info, alebo žijú v pozitívnej nevedomosti?

viewtopic.php?f=35&t=26226
RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 212
Obrázky: 70
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cepheus » 13. Júl 2022 00:06

tak teraz jasne aj podla tohto clanku vyslo najavo ze Dolezalko trepal vo svojich videach dve na tri a ZSR vobec nezrusila povodny projekt naopak podla tychto info zo sme to vyzera ze iny varant vlastne ani nepripusta do uvahy (nestabilne podlozie, velke naklady ak by trat sla v povodnej trase(problemove uzemie) stalo by to ovela viac samotne upravy atd) co je skvela info! cize projekt nezrusili ZSR s nim pocitaju , akurat sa casovo posunul, co je tiez skoda lebo uz dnes mohol byt realitou nebyt predoslej mafoskej vlady.. kazdopadne toto je iny fail a trapas tohto ministra.. zjavne chlapec nema ani potuchy co robi a pripravuje samotna ZSR.. tu mi to naozaj pride a opat sa len potvrdzuje ze nevie lava ruka co robi prava a naopak.. kks neskutocne kocurkovo a amaterizmus.. a navyse bola by to maximalna volovina ak by defacto pripraveny projekt v celom rozsahu useku zmietli zo stola len preto lebo sa to niekomu (ne)paci a niekomu o desatinu nevychadza jeden blby koeficient (uhp, ktorym sa dolezalko tak verne a neustale ohana)
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Pacho » 13. Júl 2022 07:53

celé to trapne divadielko s pretrasovaním, a zmenou projektu, bol len dovod aby sa projekt nemusel realizovat, proste vyhovorka. Veď zdravý sedliacky rozum vraví, keď som už do niečoho investoval nemalé prachy /projekt..../, tak to by museli byť veľmi závažne skutočnosti aby som tú prácu len tak zahodil. Podobne to bolo ako na úseku TU-HU. Bol komplet projektovany všetko na korbelku , a zrazu neaká "múdra" hlava vymyslela povrchový variant, zasa len divadielko aby sa to nemuselo robiť. Prešustrovali sa nemalé prach na nové prosjety, postavil sa ako by napisal drx, najdrahší/najluxusnejši/najzbytočnejší....... privádzač na križovatku Turany /tuna má drx 100% pravdu/. Presne tak, na MD , NDS železnice ovládajú len tupé hlavy, čo sa hrajú na menežerov, a pritom sprotí ako papuče. A takýchto failov je nekonečne veľa včítane višnového..... a je jedno či tu bol fico, alebo matovič.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod KN.SK » 13. Júl 2022 07:57

Cepheus, čítaj:
Medzi miestnymi obyvateľmi sa téma modernizácie železničnej trate dostala do popredia predovšetkým z dôvodu rozdielnych názorov obyvateľov na súvisiacu výstavbu nového cestného mosta ponad Váh v predĺžení ul. Belopotockého v Liptovskom Mikuláši. Proti výstavbe tohto mostného prepojenia bola spísaná v roku 2015 petícia, v ktorej približne 1600 signatárov žiadalo využitie prepojenia novej stanice prostredníctvom výstavby južného variantu cesty smerom na lokalitu Kamenné pole – Tesco a vyjadrilo nesúhlas s výstavbou mosta cez Váh medzi ulicami Belopotockého a Hlbokým," uvádza sa v správe o hodnotení vplyvov na životné prostredie.
Petíciu v Európskom parlamente predniesol vtedajší europoslanec Richard Sulík. Európska únia, z ktorej zdrojov sa má prekládka financovať, napokon nariadila nové posúdenie vplyvov na životné prostredie, ale už len pre úsek pri Liptovskom Mikuláši, ktorý výrazne oklieštila.
„ Vzhľadom na to, že most na Belopotockého ulici bol zdrojom napätia medzi občanmi a protesty proti nemu viedli k spísaniu petície, bol tento most na základe pokynu nadriadeného orgánu z projektu vypustený," píše sa v správe o hodnotení vplyvov na životné prostredie.
Pre "politikov", nie len našich", zväčša platí: Jeden 19 a druhý 20 bez 1. Žiaľ. 1779
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cepheus » 13. Júl 2022 16:37

tak teraz kde je pravda? ten clanok co tu dal RudoLM je pravdivy teda ze zeleznice to planuju po 2024 vramci pripravovanej novej trasy cez L.Jan v okliestenej forme (zruseny privadzac most v LM a pod) ako tvrdia alebo je pravda to co trepe Dolezal vo svojich videach ze sa len vymenia kolaje v povodnej trase? (co sa snad nestane) kedze povodna trasa ide v komplikovanom a problemovom terene/zosuvne pasmo a vyslo by to ovela drahsie kedze trebalo by uplne nanovo projektovat a pripravovat prakticky vsetko ..potom ale preco by robili eiu nanovo pre uz pripravenu novu trasu? resp stavebne povolenie predlzuju do 2024, to by bola blbost nie? :)
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 14. Júl 2022 09:44

Analýza nákladov celého úseku ZA - KE - ČnT:
https://www.mfsr.sk/files/archiv/33/Zil ... 220706.pdf

Konečne sa jasne určilo, ktoré projekty sú návratné, aj keď dovolím si tvrdiť, UHP kĺže iba po povrchu.

Každopádne UHP pokračuje v tragikomédií pri hodnotení ŽSR projektov.
Nechápem, ako niekto môže určovať podcenenie nákladov porovnaním Štúdie realizovateľnosti a DSP iba jednoduchým porovnaním cien. Alebo ešte inak povedané, chcem vidieť toho debila, čo naozaj verí nákladom na projekt Palúdza - LH na úrovni 900 mil. eur. Už len zdravý rozum hovorí, že asi tu nie je niečo v poriadku... Takí ľudia nech idú radšej umývať hrnce.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Palúdza - Liptovský Hrádok

Odoslaťod jarino » 14. Júl 2022 12:59

RudoLM napísal:Tu som dal nový článok zo sme Liptov a oni tu riešia všetko možné, ale to že minister Doležal zrušil celú modernizáciu Paludza - LH v live streame to tu nie je ani náznakom.
Majú oni nejaké nové info, alebo žijú v pozitívnej nevedomosti?

viewtopic.php?f=35&t=26226

Ktovie kedy sa novinárka informovala o danom projekte. Plus ŽSR ešte asi oficiálne nedisponovali stanoviskom UHP z tohto mesiaca, ktoré mnohé projekty hádže do koša. Napríklad aj preložku trate medzi Markušovcami a SNV, kde aktuálne prebieha vo veľkom výkup pozemkov...
Koniec koncov zaradiť tento projekt medzi rezervné nie je zlý nápad, keďže je naozaj pripravený. Nič nebráni ŽSR v kreativite nejako UHP presvedčiť.
Je noazaj škoda hádzať projekt do koša, ak je v podstate pripravený na vyhlásenie VO, no má B/C rovné 0,93. Oveľa rozumnejšie by bolo pohľadať rezervy v projekte, aby šiel do realizácie.

Doležal nič nezrušil. Rešpektuje postoj UHP a MF SR.

cepheus napísal:tak teraz jasne aj podla tohto clanku vyslo najavo ze Dolezalko trepal vo svojich videach dve na tri

Bohužiaľ netrepal...

cepheus napísal:a navyse bola by to maximalna volovina ak by defacto pripraveny projekt v celom rozsahu useku zmietli zo stola len preto lebo sa to niekomu (ne)paci a niekomu o desatinu nevychadza jeden blby koeficient (uhp, ktorym sa dolezalko tak verne a neustale ohana)

Ten blbý koeficient je podmienka pre financovanie z eurofondov.
Alebo inak povedané: Ak ŽSR nebudú vedieť preukázať B/C vyššie ako 1, nedostanú na projekt peniaze z eurofondov...
Čo okrem iného znamená nemožnosť ho realizovať, keďže ŽSR skrátka nedisponujú takými financiami, aby to utiahli z vlastných zdrojov.

Pacho napísal:Veď zdravý sedliacky rozum vraví, keď som už do niečoho investoval nemalé prachy /projekt..../, tak to by museli byť veľmi závažne skutočnosti aby som tú prácu len tak zahodil.

V prvom rade by mohol zdravý rozum hovoriť, že projekt je len časť celkových investičných nákladov...

Pacho napísal:celé to trapne divadielko s pretrasovaním, a zmenou projektu, bol len dovod aby sa projekt nemusel realizovat, proste vyhovorka.

Projekt by sa už realizoval, nebyť zbytočne prehnaných požiadaviek samosprávy...

Pacho napísal: Podobne to bolo ako na úseku TU-HU. Bol komplet projektovany všetko na korbelku , a zrazu neaká "múdra" hlava vymyslela povrchový variant, zasa len divadielko aby sa to nemuselo robiť.

Čo to znamená kompletne projektovaný konkrétne v prípade Korbeľky?

KN.SK napísal:Cepheus, čítaj:
Medzi miestnymi obyvateľmi sa téma modernizácie železničnej trate dostala do popredia predovšetkým z dôvodu rozdielnych názorov obyvateľov na súvisiacu výstavbu nového cestného mosta ponad Váh v predĺžení ul. Belopotockého v Liptovskom Mikuláši. Proti výstavbe tohto mostného prepojenia bola spísaná v roku 2015 petícia, v ktorej približne 1600 signatárov žiadalo využitie prepojenia novej stanice prostredníctvom výstavby južného variantu cesty smerom na lokalitu Kamenné pole – Tesco a vyjadrilo nesúhlas s výstavbou mosta cez Váh medzi ulicami Belopotockého a Hlbokým," uvádza sa v správe o hodnotení vplyvov na životné prostredie.
Petíciu v Európskom parlamente predniesol vtedajší europoslanec Richard Sulík. Európska únia, z ktorej zdrojov sa má prekládka financovať, napokon nariadila nové posúdenie vplyvov na životné prostredie, ale už len pre úsek pri Liptovskom Mikuláši, ktorý výrazne oklieštila.
„ Vzhľadom na to, že most na Belopotockého ulici bol zdrojom napätia medzi občanmi a protesty proti nemu viedli k spísaniu petície, bol tento most na základe pokynu nadriadeného orgánu z projektu vypustený," píše sa v správe o hodnotení vplyvov na životné prostredie.
Pre "politikov", nie len našich", zväčša platí: Jeden 19 a druhý 20 bez 1. Žiaľ. 1779

Informácie v tom článku sú nekompletné a dosť zle podané.
Bolo to trošku inak.
Samospráva (Liptovský Mikuláš) požadovala značné investície, ktoré nemali so železnicou nič spoločné. To je už taký národný šport, ktorý by mal byť jednoznačne limitovaný. Jednou z požiadaviek bola aj výstavba mosta, ktorý mal slúžiť pre prístup k novopostavenej stanici.
ŽSR pomaličky projekt pripravovali, lenže v samotnom meste sa vytvorili dva tábory, ktorých stanovisko sa líšilo v požiadavke výstavby mosta. Jedna zo skupín bola za most, druhá proti. Dôvody boli rôzne, myslím že z jedných neoficiálnych boli osadníci na druhej strane mosta...
Vystupňovalo sa to až do rôznych petičných akcií, kedy sa tým zaoberali samosprávny kraj atď., lebo bolo zjavné, že takéto handrkovanie povedie k tomu, že ŽSR pôjdu do alternatívneho projektu (uzol Žilina nebol tak pripravený).
Až následne to Sulík vytiahol v Európskom parlamente. Myslím že tým chcel preukázať, že EÚ z eurofondov financuje zbytočnosti.

Koniec-koncov skončilo to stretnutím kompetentných, kde JASPERS vysvetlili samospráve, že jej požiadavky sú prehnané a nemôžu byť financované z peňazí určených pre železnice. Znamenalo to, že ŽSR nemajú ako tieto požiadavky zafinancovať.
Samospráva z požiadaviek musela ustúpiť, ŽSR zabezpečili projekčnú dokumentáciu, ale realizácia ich starosťou nie je.

Že tie požiadavky boli prehnané krásne ukazuje skutočnosť, že kedysi odhadované náklady presahovali 500 miliónov eur.
V tom článku novinárka spomína 380 miliónov eur (predpokladám že to získala cez infožiadosť).
Na druhú stranu tých 900 miliónov čo spomína UHP je snáď aj s kozmodrómom v Podturni :lol: Asi na UHP zamestnali Fantozziho...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 14. Júl 2022 13:28

ŽSR pripravujú vyhlásenie VO na projekt Poprad - Vydrník.
Z toho dôvodu UHP realizovalo hodnotenie spomenuté dva príspevky dozadu.

Odhadované náklady:
Poprad - Vydrník -> 217 mil. eur , financovanie z Plánu obnovy
Vydrník - Markušovce -> 281 mil. eur, financovanie z OP Slovensko
Bohužiaľ s časťou SNV - Markušovce to nevyzerá ružovo, keďže podľa UHP prínosy tejto preložky sú príliš nízke.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Palúdza - Liptovský Hrádok

Odoslaťod Vlados » 14. Júl 2022 14:37

jarino napísal:Koniec koncov zaradiť tento projekt medzi rezervné nie je zlý nápad, keďže je naozaj pripravený. Nič nebráni ŽSR v kreativite nejako UHP presvedčiť.
Je noazaj škoda hádzať projekt do koša, ak je v podstate pripravený na vyhlásenie VO, no má B/C rovné 0,93. Oveľa rozumnejšie by bolo pohľadať rezervy v projekte, aby šiel do realizácie.

Stačí ak by projekt predĺžili o pár km, kde nie je potrebné preložka, a zrazu by B/C vyšlo.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cepheus » 15. Júl 2022 02:52

to sk*vene UHP okamzite zrusit skodna projektov!!! svina smradlava dolezalovska ze tych hajzlov podporuju!!! uz aby padla tato vlada a hlavne nech odide skodna sme spodina z vlady!!! co minister to s prepacenim curak a svojimi zlymi rozhodnutiami a necinnostou len skodia tejto krajine!!!.. ZSR to jasne a strucne povedala ako bolo pisane v tom clanku ze povodna trat vedie komplikovanym zosuvnym uzemim a teda v povodnej trati ako pisali v tom clanku by vysla trat ovela drahsie! tak co tu ideme riesit ake blbe koeficienty??? v novej prelozke tak ako to je pripravene to vyjde jednoducho lacnejsie a aj efektivnejsie, pojde sa na 160 co je minimalna podmienka na hlavnu trat!!! takze dufam ze ZSR bude tlacit projekt tak ako je pripraveny teraz! pevne verim ze sa nedaju a ze to v eu presadia!!!a bude tak ako spominala hovorkyna zsr v clanku ze sa pojde prelozkou cez L.Jan s miernymi upravami ,ak chceme napredovat a modernizovat a vyraznejsie posunut nase hlavne zel koridory musime ist do toho projektu jednoznacne! a ani nevahat! nic ine nepripada do uvahy! preco to vedia poliaci ci cesi taketo projekty v eu presadit a nemaju blbe koeficienty a debilne uhp a jaspers apod debilov ako su len u nas? cesi aj poliaci vsetky take organizacie zrusili a maju svaty pokoj a vlady stavaju co uznaju za vhodne vramci modrnizacii a progresu koridorovych trati a takto to ma byt spravne!!!
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cepheus » 15. Júl 2022 03:01

jarino napísal:Bohužiaľ s časťou SNV - Markušovce to nevyzerá ružovo, keďže podľa UHP prínosy tejto preložky sú príliš nízke.


takymto sposobom a sytemom" postavime jedno velke houno a vsetko v povodnych koridoroch.. to mozu rovno akurat vymenit kolaje to uz ale nema nic spolocne s modernizaciou, len vymena kolaji.. spiny a...hovada z uhp a jaspers.. okamzite zrusit tu skodnu zver!
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod JaNY » 15. Júl 2022 14:18

je to pekne ze ti zalezi na lepsom a rychlejsom spojazdneni Slovenska, ale stazuj sa a nadavaj trochu v jemnejsom tone :D
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 15. Júl 2022 18:55

Zaujímalo by ma koľko vo svojom živote zaplatil za cestovanie po železnici. Pripadá mi študent čo sa vozí zadarmenko, ale frfle ako keby ročne utrácal na železnici cez 1000€. (Uf, čo som si to dovolil? Kopou hnedého mňa obhádže)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cepheus » 15. Júl 2022 21:13

boze toto je stat..jedni neschopaci a idioti ,druhi zlodeji a mafia.. jedni striedaju druhych a vzapati druhi prvych a sme tam kde sme boli,to iste bude +- aj najblizsie volby ziaden iny novy vietor necakam.. takze ostava sa len odstahovat do ovela lepsieho a progresivnejsieho polska abo ceska..tieto vlady nas k tomu priam donucuju..
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod lolo » 29. Júl 2022 12:10

ŽSR by mala dnes podľa vyjadrenia št. tajomníka Kmeťa vyhlásiť VO na modernizáciu žel. trate Poprad - Vydrník.
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Modernizácia železničnej trate ZA – KE. Časť: Poprad - Vydrn

Odoslaťod jarino » 03. Aug 2022 14:31

Predmetom zákazky je uskutočnenie stavebných prác na stavbe s názvom „Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy. Časť: A.1 Poprad Tatry (mimo) – Vydrník“.
Súčasťou predmetu zákazky sú aj opcie na:
- UČS 12 ŽST POPRAD – TATRY, rozšírenie I/66 v Poprade,
- UČS 17 ŽST POPRAD-TATRY - nový železničný most.

Účelom stavby je modernizácia železničnej infraštruktúry v úseku Poprad Tatry (mimo) – Vydrník (vrátane). Prestavba existujúcej železničnej dopravnej cesty za účelom zlepšenia jej technického vybavenia a použiteľnosti a to zabudovaním moderných a progresívnych prvkov a tým zlepšenia jej parametrov.

Stavba sa delí na nasledovné funkčne prepojené ucelené časti stavby (ďalej len „UČS“):
- UČS 08 ŽST VYDRNÍK
- UČS 09 traťový úsek Vydrník – ZAST HÔRKA
- UČS 10 traťový úsek Hôrka – VÝH HOZELEC
- UČS 11 traťový úsek Hozelec – Poprad
- UČS 12 ŽST POPRAD – TATRY
- UČS 14, ŽST KROMPACHY - ŽST POPRAD-TATRY - rádiový systém GSM-R a ETCS L2 (v úseku UČS 5-12), časť A.1 rádiový systém GSM-R
- UČS 15 Rekonštrukcia trakčných meniarní (v úseku UČS 05 -12)
- UČS 12 ŽST POPRAD – TATRY, rozšírenie I/66 v Poprade
- UČS 17 ŽST POPRAD-TATRY - nový železničný most

Predmetom riešenia je modernizácia traťového úseku ŽST Vydrník – Poprad-Tatry, od sžkm 184,983 po sžkm 199,200 v celkovej dĺžke 14,217 km.

Predpokladaná hodnoty zákazky: 220 mil. eur
Financovanie: Plán obnovy prípadne štátny rozpočet
Lehota výstavby: 990 dní
Predkladanie ponúk: 26.9.2022
Odkaz na dokumentáciu: https://www.zsr.sk/24793/
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod pa3ck » 03. Aug 2022 16:15

Popradská stanica ostane tak ako je, aj keď má iba jednu priamu koľaj bez nástupišťa?
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod eucitizen » 03. Aug 2022 18:23

To rozsirenie cesty I/66 bude zamenat buranie jednoho domu, aspon podla toho co vidim na google earth.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.