metelesku.blesku napísal:V časoch, keď nezažívaš M1 plnú a ani v pravom pruhu nikde nikoho, nie je určite nijako plná ani južná trasa.
A s tými rýchlosťami, rovnakou rýchlosťou (cca. 147km/h tacho ťa nezastavia ani na SK) sa vieš dostať z BA do ZV a po "prejazde Budapešťou", t.j. prejazd Zvolenom ešte môžeš fachčiť 145 až do Kriváňa. Rovnakou technikou (+15-20km/h, samozrejme, okrem tých 5-6 obcí medzi Kriváňom a Šacou) následne spravíš aj zvyšok trasy, keďže na nej v tebou spomínaných časoch tiež nikto nie je a si za cca. 3:50 hod v KE s prstom v nose.
ano s tymto suhlasim .. a vacsina pripomienok (za aj proti ktorejkolvek trase) na cca poslednych dvoch stranach ma svoje racio, tu je to uz podla mna viac o osobnych preferenciach, ritualoch a zvykoch a hlavne dennej doby prejazdu
jazdim KE-BA pravidelne od ~97meho (rocne 40~60tkm), najprv niekolko rokov vylucne cez RS,ZV potom roky cez BP (az do korony) - teda obe trasy poznam uz "po hmate" a poznam zaludnosti (teda si to aspon nahovaram) a jazdim ich hlavne vecer mimo spicku (aspon sa snazim naplanovat si to tak)
- obe trasy sa "daju spravit" za ~3h
- rozumny cas prejazdu je ~3:45
trasa cez RS,ZV:
- vecer je celkom prejazdna, pocas dna takmer 100% pravdepodobnost, ze sa medzi Figou a Mytnou budes dlho vliect ~70kmh za kamionom (lebo nie je vela priestoru na predbiehanie)
- doba prejazdu tazsie predikovatelna interval 3:45~5:30 (extremy pocas zatvy, alebo snezenia idu aj cez 6h)
- velke riziko stretu s nejakou zverinou
- takmer 100% istota ze stretnes viacero "strelcov", ktory trasu nepoznaju a predbiehaju na vyslovene debilnych usekoch (a to viem, kde sa treba pozerat pri niektorych "neprehladnych" usekoch)
- pocas jesennych dazdov, hmiel a v zimnom obdobi vyrazne vacsia pravdepodobnost potreby rapidne znizit rychlost
- po prejazde este "soferujem" par hodin, nez opadne adrenalin
- ale zvykol som si na nu a da sa, no usek Figa-Ozdany(resp.az LC) by velmi pomohol
- spotreba je velmi zavisla od dennej doby/premavky - nocny "prelet" bude vacsinou lacnejsi ako neustale brzdenie a akceleracia pri predbiehani kolon ..
trasa cez BP:
- dlhsia, ale casovo takmer vzdy kratsia/rychlejsia
- vyrazne bezpecnejsia (ako z pohladu rizikoveho spravania soferov, tak aj vyskyt zveriny a urcite aj z pohladu pocasia a rocneho obdobia)
- prejazd cez BP vs M0 volim podla dennej doby - ak v BP nie je spicka, tak casy su rovnake, inak M0 je trochu rychlejsia
- ako uz bolo spomenute, je to nudna trasa - teda trochu vyssia rychlost je podmienka (aspon pre mna, inak zaspavam) - napriek tomu a provnatelnemu casu prejazdu je po dojazde efekt "dosoferovania" minimalny az ziadny
- pri zhorsenych poveternostnych podmienkach je to podla mna vyhodnejsie/rychlejsie aj pre ine casti vychodu ako KE
- celkova spotreba paliva pri niektorych (hlavne objemnejsich) motorizaciach rovnaka az nizsia - tu je dolezite aby motor/prevodovka boli pri dialnicnych prejazdoch v optimalnych otackach (samozrejme ak dane auto nie je dialnicne optimalne a ide "na dohlad" od cerveneho pola, tak to bude drahsie)
severne trasy pouzivam skutocne vynimocne, nemaju z mojho pohladu ziadnu vyhodu ..vyssia pravedpodobnost horsich jazdnych podmienok a za dobrych podmienok su juzne trasy rychlejsie
ako som uz spominal vyssie, v konecnom dosledku to bude velmi zavisiet od preferencii a okamzitych podmienok, ale v sucasnosti (pri aktualnych cenach PHM ) je velmi dobra sanca na vyskusanie si trasy cez HU (pekny prepocet tu daval IDV)