Moderátor: Moderátori
Pacho napísal:Jedneho času bolo tuším v úseku Beharovce -Le?. skušobne povolená 140, neviem ako to dopadlo , ale odvtedy ticho.
IDV napísal:No vysledok z tej 140 je vo videu co som pridaval, ten pan to tam vysvetluje ze kludne by sa mohlo zvysit na 140 ale len niektore useky, tym padom to nerobi velku casovu usporu, a vlastne uz vsetci 140 jazdia tym padom ani netreba oficialne nieco menit a ti co jazdia 160 by potom jazdili 170
metelesku.blesku napísal:Existujú už viaceré krajiny, kde zvýšenie rýchlosti neviedlo k ničomu, čím sa tu stále oháňajú. Ani zvýšená nehodovosť, ani kolíznosť, ani emisie.
Keďže zvýšenú MPR využívalo menšie množstvo vodičov, rozdiel v emisiách je prakticky nevyčísliteľný. Avšak zvýšenie MPR zároveň viedlo k vhej opatrnosti ostatných účastníkov premávky, čo viedlo paradoxne k zvýšenej plynulosti a nižšej nehodovosti.
Toľko k tým "odborným" tliachom vycucaným z prsta.
Pacho napísal: Teoria bola taká, že keď auto ide rýchlejšie, je kratší čas na dialnici a tým pádom sú volnejšie dialnice . zrejme takáto priama úmera celkom neplatí, ale niečo na tom bude.
jozin z bazin napísal:k tomu si dovolim poznamenat, ze treba brat do uvahy kulturu a mentalnu vyspelost vodicov (a samozrejme aj kvalitu ciest). O tom, aka je na Slovensku, maju zrejme vsetci dostatok skusenosti. Takze ja predpokladam, ze na Slovensku by sa situacia skor zhorsila.
jozin z bazin napísal:metelesku.blesku napísal:Existujú už viaceré krajiny, kde zvýšenie rýchlosti neviedlo k ničomu, čím sa tu stále oháňajú. Ani zvýšená nehodovosť, ani kolíznosť, ani emisie.
Keďže zvýšenú MPR využívalo menšie množstvo vodičov, rozdiel v emisiách je prakticky nevyčísliteľný. Avšak zvýšenie MPR zároveň viedlo k vhej opatrnosti ostatných účastníkov premávky, čo viedlo paradoxne k zvýšenej plynulosti a nižšej nehodovosti.
Toľko k tým "odborným" tliachom vycucaným z prsta.
k tomu si dovolim poznamenat, ze treba brat do uvahy kulturu a mentalnu vyspelost vodicov (a samozrejme aj kvalitu ciest). O tom, aka je na Slovensku, maju zrejme vsetci dostatok skusenosti. Takze ja predpokladam, ze na Slovensku by sa situacia skor zhorsila.
jozin z bazin napísal:Pacho napísal: Teoria bola taká, že keď auto ide rýchlejšie, je kratší čas na dialnici a tým pádom sú volnejšie dialnice . zrejme takáto priama úmera celkom neplatí, ale niečo na tom bude.
a potom sa pretekari aj normalni stretnu na mytnici
metelesku.blesku napísal:jozin z bazin napísal:k tomu si dovolim poznamenat, ze treba brat do uvahy kulturu a mentalnu vyspelost vodicov (a samozrejme aj kvalitu ciest). O tom, aka je na Slovensku, maju zrejme vsetci dostatok skusenosti. Takze ja predpokladam, ze na Slovensku by sa situacia skor zhorsila.
Nehovoríme o cestách, ale iba o diaľniciach, ktorých kvalita je u nás dobrá.
Nuž a pokiaľ viem, tak na diaľniciach vznikajú najzávažnejšie nehody z dvoch vecí: mikrospánok a nepozornosť (nevenovanie sa šoférovaniu). Oba tieto neduhy paradoxne vznikajú pri nižšej rýchlosti.
Nehody spôsobené nedodržaním bezpečnej vzdialenosti (lepenie sa pretekárov na prdele) tiež nekončí šťastne, ale väčšinou je to plechárina a nie "smrťáky". Závažné nehody spôsobené excesívnym prekročením rýchlosti sú doménou obyčajných ciest, nie diaľnic.
Nehovoríme o cestách, ale iba o diaľniciach, ktorých kvalita je u nás dobrá.
No a teraz si predstavme, ze sa zvysi MPR na 150 a pri takejto rychlosti nahle prejde vozidlo z praveho do laveho pruhu z dovodu mikrospanku jeho vodica. Kedze rozdiel rychlosti bude o 20 km/h vyssi, tak nasledky budu vaznejsie.Nuž a pokiaľ viem, tak na diaľniciach vznikajú najzávažnejšie nehody z dvoch vecí: mikrospánok a nepozornosť (nevenovanie sa šoférovaniu). Oba tieto neduhy paradoxne vznikajú pri nižšej rýchlosti.
Tu zasadne nesuhlasim. Ak sa mi na zadok lepi pretekar a ja z nejakeho dovodu nahle zabrzdim a on nestiha dobrzdit, tak do mna narazi zozadu, co v 130 km/h znamena okamzite hodiny a lietanie auta od jednych zvodidiel k druhym a to je dobry zaklad na hromadnu nehodu. Ak nenastane smrtak, tak mozno hovorit o velkom stasti.Nehody spôsobené nedodržaním bezpečnej vzdialenosti (lepenie sa pretekárov na prdele) tiež nekončí šťastne, ale väčšinou je to plechárina a nie "smrťáky"
Na obycajnych cestach sa velke prekrocenie rychlosti zvycajne konci vyletom pretekara do pola (v tom lepsom pripade) alebo celnou zrazkou s protiiducim vozidlom (bohuzial). V tomto pripade to ma vsak nasledky pre dve, mozno tri auta, co je zasadny rozdiel oproti hromadnej nehode na dialnici.Závažné nehody spôsobené excesívnym prekročením rýchlosti sú doménou obyčajných ciest, nie diaľnic.
IDV napísal:Minule som spominal ze z krajin ktore mam odjazdene, Madarsko, Cesko, Polsko, Nemecko, Rakusko - su u nas najdisciplinovanejsi vodici. V Cesku a najma Nemecku sa mi x krat stava ze auto ide v pravom za kamionom a sa mi vpichne do laveho na poslednu chvilu tak ze musim brzdit prudko, teraz uz ked vidim ze je taka situacia ocakavam ze sa mi tam vpichnu a spomalujem preventivne... u nas sa mi to stane fakt ze len obcas, takze naopak nasich vodicov treba chvalit
jozin z bazin napísal:Na takmer cely tvoj prispevok mam opacny nazor.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 42 hostí.