Moderátor: Moderátori
B; napísal:Kde by sa naslo dost odbornikov pre viacero NDS, ked je problem uz pri jednej ??
Toto prosim nemyslim plosne na celu NDS a viem, ze pocet odbornikov je >0
Jaroslav Štemberk napísal:Myslím, že je rozhodně lepší jedna větší státem ovládaná společnost, než několik menších. Ale asi by nebylo špatné, kdyby některé plánované úseky byly svěřeny formou PPP soukromým koncesionářům.
Jurislav napísal:Koksolam napísal:Napadlo ma, dat dva dialnicne spolocnosti, jednej severnu, druhej juznu vetvu po dobudovani nech si konkuruju....
A ako by sa rozdelila R2?
doprastavak napísal:Na Slovensku by mohli založiť súkromnú diaľničnú spoločnosť a tá by podľa mňa hospodárila a stavala viac stavieb ako súčastná diaľničná spoločnosť.
Súkromná spoločnosť, ktorej majiteľom je fizická osoba hospodári oveľa lepšie ako štátna spoločnosť. Súkromná spoločnosť by mohla vybudovať južný ťah a prevádzkovať ho, mohla by dostať samostatné úseku do správy a stavby napr. rýchlostné cesty a zaviesť na nich mýto a realizovať stavby súvisiace s RC. Ale to je iba môj názor.Honda napísal:doprastavak napísal:Na Slovensku by mohli založiť súkromnú diaľničnú spoločnosť a tá by podľa mňa hospodárila a stavala viac stavieb ako súčastná diaľničná spoločnosť.
Ani by som nepovedal. Bez elektronického mýta by si nezarobila. A čo by mala stavať ? Musela by dostať do správy celú dialničnú sieť. A ešte si nie som istý či by to malo úspech. My nie sme Chorvátsko. A nikde v okolí nemajú viac dialničných spoločností - ČR má dokonca dialnice stále s ostatnými cestami spojené.
Dneska treba 200 miliárd Sk na dokončenie D1, R1 a D4. A to sú úseky, ktoré si na seba zarobia tým, čo spoja. Kamión z KIA zaplatí vždy nech bude stáť km kolko chce. Lenže dialnice dneska vynášajú pár miliárd ročne a ešte treba odrátať nejakých 500 miliónov na údržbu a opravy. Mýto by možno spravilo dvojnásobok príjmov ale stále to neni na 200 miliárd Sk do 25 rokov.
Slovensko podla mňa nie je zaujímavá krajina pra takýto projekt. Keby sme boli ostrov tak možno ano lebo by sa tu nedala vybrať iná trasa. Ani nemáme také intenzity aby si na seba zarobili najdrahšie úseky a asi jedné čo by si na seba zarobilo je D1 po Žilinu a celá R1 a možno D4. A potom by si každá súkromná firma pýtala od štátu tieňové mýto.
Cez NDS malo mať v r. 2006 PPP na D1 v stavebných nákladoch 64-96 milárd Sk. Nemá ho. A PPP je správna cesta .. nezaložiť dnešné dialnice niekomu tretiemu a keď už platiť tak len za konkrétny úsek.
Nakoniec možno sa dopracujeme aj k tomu že niekdo sprivatizuje aj NDS.
doprastavak napísal:Súkromná spoločnosť, ktorej majiteľom je fizická osoba hospodári oveľa lepšie ako štátna spoločnosť. Súkromná spoločnosť by mohla vybudovať južný ťah a prevádzkovať ho, mohla by dostať samostatné úseku do správy a stavby napr. rýchlostné cesty a zaviesť na nich mýto a realizovať stavby súvisiace s RC. Ale to je iba môj názor.Honda napísal:doprastavak napísal:Na Slovensku by mohli založiť súkromnú diaľničnú spoločnosť a tá by podľa mňa hospodárila a stavala viac stavieb ako súčastná diaľničná spoločnosť.
Ani by som nepovedal. Bez elektronického mýta by si nezarobila. A čo by mala stavať ? Musela by dostať do správy celú dialničnú sieť. A ešte si nie som istý či by to malo úspech. My nie sme Chorvátsko. A nikde v okolí nemajú viac dialničných spoločností - ČR má dokonca dialnice stále s ostatnými cestami spojené.
Dneska treba 200 miliárd Sk na dokončenie D1, R1 a D4. A to sú úseky, ktoré si na seba zarobia tým, čo spoja. Kamión z KIA zaplatí vždy nech bude stáť km kolko chce. Lenže dialnice dneska vynášajú pár miliárd ročne a ešte treba odrátať nejakých 500 miliónov na údržbu a opravy. Mýto by možno spravilo dvojnásobok príjmov ale stále to neni na 200 miliárd Sk do 25 rokov.
Slovensko podla mňa nie je zaujímavá krajina pra takýto projekt. Keby sme boli ostrov tak možno ano lebo by sa tu nedala vybrať iná trasa. Ani nemáme také intenzity aby si na seba zarobili najdrahšie úseky a asi jedné čo by si na seba zarobilo je D1 po Žilinu a celá R1 a možno D4. A potom by si každá súkromná firma pýtala od štátu tieňové mýto.
Cez NDS malo mať v r. 2006 PPP na D1 v stavebných nákladoch 64-96 milárd Sk. Nemá ho. A PPP je správna cesta .. nezaložiť dnešné dialnice niekomu tretiemu a keď už platiť tak len za konkrétny úsek.
Nakoniec možno sa dopracujeme aj k tomu že niekdo sprivatizuje aj NDS.
Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.