Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - 2023)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Jan 2022 11:03

Hlavne mne sa zda, ze tato vlada zlozena z podnikatelov nema zaujem nieco na SR zveladovat,, dialnice su im ukradnute,, atd.. ale to je na inu temu
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod pohodak » 21. Jan 2022 12:04

ked je tato vlada zlozena z podnikatelov, co boli potom predchadzajuce vlady smeru? :lol:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Jan 2022 12:43

ja neriesim co bolo,, riesim vzdy co je teraz.. a teraz je to vidiet, ze proste Dolezalovi je u zadku co sa stavia. Nema prehlad, nema zaujem,, vkuse vidiet ako nove lokality su priorita ale nic ine
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod JaNY » 21. Jan 2022 15:56

30 rokov NDS fungovala ako funkovala. Vsetko to prekopat na modernu statnu firmu je velky oriesok pre jedneho ministra a jedno obdobie.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod DrX » 21. Jan 2022 16:42

devil napísal:
Sice sa rozostavali 2 useky (cca 20km) R2, ale to ani zdaleka nespotrebovalo vsetky peniaze, ktore boli na R1. Zvysok sa presunul na "zamestnanost mladych" alebo nieco take, a tam to nevyuzili tiez, a tak to prepadlo. Ak by sa to cele bolo presunulo z R1 na R2, tak dnes je uz polka R2 KE-ZV hotova.
ze ci sa nieco presunulo do socialnej oblasti si uz nepamatam. ale vacsina aj tak isla na R1 pri ziari a na R2 nielen 20 km ale obchvat ziaru a banoviec. a na kopu mensich projektov na jednotkach medzi nimi krizovatka vo zvolene bez coho by tam bol asi problem.


Bohuzial, co sa tyka R2, tak ta Ficova po podpise PPP2 spravila presny opak a vychodnu R2 rovno odpisala:
viewtopic.php?f=47&t=3196&start=1450#p168219
johhan napísal:
Prosím Ťa konkrétne. ja ti dám konkrétne údaje po uzavretí koncesnej zmluvy na R1 Pribina a začatí výstavby končiaca vláda Roberta Fica poslala na úniu zmenu národných projektov OP z ktorých okrem iného dala vyčiarknuť R2 Gombasek - Včeláre, R2 Ožďany - Zacharovce, R2 Zacharovce - Bátka, R2 Bátka - Figa, R4 Prešov Obchvat ona tie úseky nedala preradiť medzi rezervné ale dala ich VYRADIŤ ! zo zonamu stavieb financovateľných z eurofondov, potom Figeľ v záchvate zúfalstva tam natrieskal kadejaké projekty na cesty I.triedy - toto všetko je v dokumentoch ktoré sú na únii a dajú sa vyžiadať. Pre informáciu terajší zoznam národných projektov v doprave je asi v 18-tej verzii. Kým niektoré štáty menia zoznam 2 až 3 krát maximálne, tak Ficove vlády ich menili 17 krát Radičovej jeden raz.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod DrX » 21. Jan 2022 16:58

A este jeden dobry historicky dokument: https://docplayer.cz/90486450-Jan-figel ... alezi.html
Figelov popis zastavenia PPP1/3 je od strany 128:
5. kapitola
eKonomicKé ZáLeŽitosti
128
128
„Zastavili výstavbu! Figeľ stopol diaľnice! Vlastizrada!“ To boli heslá a obvi
-
ňovania, ktorým som, po prevzatí zodpovednosti za rezort dopravy, popri masívnej
propagande Smeru a jemu blízkych médií, musel od jesene v roku 2010 čeliť. Tým,
že sme nepokračovali v prvom (5 úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom)
a treťom balíku PPP (4 diaľničné úseky pri Žiline), sme
ľuďom a Slovensku ušetrili
jeden celý štátny rozpočet
.
Sám som najprv pochyboval o miere súvislostí, ale fakty nepustia. Predra
-
ženie Ficových PPP projektov malo obludné rozmery. Po poldruha roku naprá
-
vania škôd
považujem za svoju povinnosť varovať verejnosť pred opakovaním
PPP projektov v podobnej réžii
. Ľudia si zaslúžia poznať pravdu.
Ak by sa zrealizoval prvý a tretí balík PPP, štát by za výstavbu, prevádzku,
údržbu a financovanie 105 km diaľnic počas 30 rokov
zaplatil spolu 17 miliárd eur
.
To je suma na úrovni výdajov ročného štátneho rozpočtu. Z toho väčšinu – vyše
10 miliárd – predstavujú náklady na financovanie; t.j. úroky, bankové poplatky
a dividendy koncesionárov.
Tomuto sa hovorí podvod na občanoch Slovenska!
Hoci si štát v roku 2009 vedel požičať priamo za úrok vo výške 4 – 5 %,
premiér v koncesných zmluvách zaviazal budúce vlády – a teda všetkých občanov –
platiť úroky za financovanie vo výške takmer 10 % ročne! To je úroková miera, pri
ktorej padlo Grécko na kolená a do bankrotu. Ten Robert Fico, ktorý sa pasoval do
role bojovníka proti finančným skupinám a bankám, zaviazal Slovensko platiť práve
bankám a finančným investorom ťažké miliardy eur. Za druhý, zrealizovaný balík
PPP rýchlostnej cesty R1, zaplatíme počas 30 rokov takmer 4 mld. eur. Mohli byť už
hotové, postavené za eurofondy z Operačného programu Doprava a vo vlastníctve
štátu. PPP projekty boli rozhodnutím veľmi zlého hospodára.
Čerešničkou na torte pre hostí a mecenášov je téma dodatkov. Robert
Fico v novembri 2007 vyhlásil, že „PPP projekty neumožňujú navyšovanie ceny“.
Dodatok s najväčším absolútnym navýšením ceny oproti vysúťaženej, odobrila
a podpísala práve vláda Roberta Fica, a týkal sa PPP projektov. Jediným zmluvným

dodatkom pridávali koncesionárovi a bankám stovky miliónov eur; a to ešte pred
riadnym začatím výstavby.
Ide o dodatok č. 4 koncesnej zmluvy prvého balíka PPP, pri ktorom navý
-
šil ročnú platbu o vyše 40 miliónov eur. Celkovo by Slovensko jediným dodatkom
zaplatilo počas 30 rokov o 1,3 miliardy eur viac. Dodatok reagoval aj na situáciu na
finančnom trhu. No v čase, keď iní práve kvôli drahším peniazom radšej ustupovali
od PPP projektov, vláda Roberta Fica v marci 2010 umožnila úľavu podmienok pre
dodávateľa, a dokonca za vyššiu cenu!
Jediným dodatkom tak súhlasili predražiť diaľnicu D1 o viac peňazí ako
kumulatívne reprezentujú všetky diaľničné dodatky prijaté dovtedy, vrátane predra
-
ženého tunela Branisko.
Robert Fico bol nekorunovaným kráľom dodatkov
. Nie,
neobhajujem staršie dodatky, mnohé boli pochybné či zlé. Ale my sme im v nových
zmluvách predchádzali. Aj vďaka uplatňovaniu podmienok výstavby podľa Žltej
knihy FIDIC (podľa princípu „projektuj a stavaj“) a vďaka uzákoneniu povinného
zverejňovania zmlúv pred nadobudnutím ich účinnosti.
Pripomínam výrok Roberta Fica z vtedajšieho obdobia: „Ak niekto ho
-
vorí, že sa dajú stavať diaľnice z rozpočtu a z eurofondov, nevie, o čom hovorí,
lebo takto by sme stavali diaľnice do roku 2040!“ (
www.vyvlastnenie.sk, 26. apríl
2010
) Dokázali sme, že Robert Fico sa hlboko mýli a zavádza národ. Som rád, že
po zrušení megakšeftov PPP sa nám podarilo naštartovať novú výstavbu diaľnic
a rýchlostných ciest. Počas poldruha roka od leta 2010 bolo zahájených 56 km
nových úsekov (pri Martine, Levoči, Spišskom Podhradí, Prešove, Košiciach), sko
-
laudovaných a do užívania odovzdaných 72 km, vrátane rýchlostnej cesty PRIBINA
R1. Som rád, že postupne táto „klasická“ a pre štátne financie najvýhodnejšia forma
výstavby pokračuje ďalej. Priniesla totiž dva nesmierne dôležité dôsledky pre ľudí:
1.
Diaľnice stavané za primerané ceny, porovnateľné s európskymi, dosiah
-
nuté hlavne vďaka skutočným a transparentným súťažiam vo verejnom ob
-
starávaní
2.
Výdaje hradené prostredníctvom grantov z eurofondov, až do úrovne 85%
oprávnených nákladov; teda nie ako pri PPP – z peňazí našich daňovníkov
a ich detí.

Ján Figeľ –
n
A ROD
ine

M Z
á
L
e
ŽÍ
131
Takéto výhodné bonusy prináša ľuďom zodpovedná politika. Poctivé hos
-
podárenie a udržateľné financovanie, inovatívny prístup a efektívne verejné in
-
vestície; to je cesta pre moderné Slovensko. Týmto spôsobom kresťanskí demokrati
v minulých desaťročiach pozdvihli Nemecko. To je skutočná cesta k sociálne-trho
-
vému hospodárstvu. Nie pekné sľuby na strane jednej a zároveň nehorázne plytva
-
nie socialistov na strane druhej. Vláda istôt sa so Slovenskom vydala smerom zadl
-
žovania, prehlbovania regionálnych rozdielov, útlmu ekonomiky, úpadku školstva
a následne straty zamestnanosti a zdravého rastu. Vláda Roberta Fica zamestnanosť
riešiť nevie a korupciu riešiť nechce.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod devil » 21. Jan 2022 19:05

Bohuzial, co sa tyka R2, tak ta Ficova po podpise PPP2 spravila presny opak a vychodnu R2 rovno odpisala:
viewtopic.php?f=47&t=3196&start=1450#p168219
klasicka polopravda.... chyba tam jedna dolezita vec. zasobnik projektov sa skrtal lebo suma v prioritnej osi 5 bola presne 871,5 mil eur (na RC plus jednotky). a skrtal sa aj kvoli priprave. len si vezmi ze chybala R1 okolo NR a ZC-ZH alias 65 km. pri 10 mil za km mame 650 km. ak nieco malo ostat na jednotky tak R2 by sa prakticky neuslo. kvoli ppp2 sa uvolnilo 450-500 mega. z toho islo na 4 useky R2 okolo 350 mega lebo tusim zvolen-pstrusa meskal a fazoval sa do 2014-20. zvysok isiel na ine veci co sa dalo postavit do deadlajnu (vratane neresnickej MUK), mozno sa nieco presunulo uplne mimo. takze keby bola priprava mohlo byt toho viac ale ze mohla sa postavit "polka R2 KE-ZV" tak to je uplne mimo realitu...

viewtopic.php?p=208431#p208431
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod DrX » 21. Jan 2022 19:55

No neviem, ak len nemali financie, urcite nemuseli nic vyradzovat, stacilo preradit medzi reverzne. A presne, ak bol problem, ze na vychodnu R2 chybala priprava, tak ju to mohlo nakopnut. Oni to ale miesto toho vyradili, cize jasne povedali, ze ju pripravovat ani nechu (a tak to bolo az dokym sa nedali dokopy s Mostom).
No a neviem ani, co mas na mysli tym, ze "len si vezmi ze chybala R1 okolo NR a ZC-ZH alias 65 km". Vsak to vsetko bolo v Pr1bine, ktora uz v case, ked to vyradili, bola podpisana.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod devil » 22. Jan 2022 09:08

nie celkom, ZC-ZH nebola v pribine. cize ostava 47 km. a namiesto toho postavili 4 useky R2 v dlzke asi 35 km. cize ano, vyslo by este na jeden dlhsi usek.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod devil » 22. Jan 2022 09:15

viewtopic.php?f=35&t=26000

cize vlani sa mu nepodarilo pretlacit ani len opravu mostov. a napad storocia...oprava mostov cez ppp. OMG
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod DrX » 22. Jan 2022 13:44

devil napísal:nie celkom, ZC-ZH nebola v pribine. cize ostava 47 km. a namiesto toho postavili 4 useky R2 v dlzke asi 35 km. cize ano, vyslo by este na jeden dlhsi usek.


Presne tak: ZC-ZH nebola v pribine a stavala sa z eurofondov, cize logicky sa z nej prostriedky nemohli presuvat na R2. Takze neviem, preco ju tu vobec spominas, ked sa bavime o tom, ci PRIBINOU USETRENE PROSTRIEDKY Z R1 SA PRESUNULI NA R2! (naviac, ZC-ZH bola v 2010 uz hotova, co bolo predtym, nez sa udialo to vyradenie usekov vychodnej R2 zo zasobnika, a aj presun z Dopravy na zamestnanost, a nasledny prepad).
Tu je info o tom presune https://www.teraz.sk/ekonomika/vlada-bo ... lanok.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod devil » 22. Jan 2022 15:07

no cize sam vidis ze peniaze sa presuvali na R2 aj ked treba uznat ze zdaleka nie vsetky.

a pohladal som vysvetlenie k tomu presunu na socialne veci. uz som si aj spomenul. ano z prioritnej osi 5 sa presunulo 55 mega ale s tym ze zo zasobnika sa zaroven vybral R4 Kosice-Milhost a presunul do prioritnej osi 2 cize do kohezneho fondu a postavilo sa to. cize takto sa to vykompenzovalo a tymto presunom RC vlastne neprisli o nic. bol tam taky zvlastny manever presuvania medzi fondami a dovod bolo slabe cerpanie osi 4 s tym ze medzi ERDF (cize os 5 na RC a jednotky) a KF (os 2 na dialnice) sa presuvat nesmie.

https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=17111
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod DrX » 23. Jan 2022 13:31

Ja som niekedy povedal, ze sa nepresunuli ZIADNE peniaze?
Do Pr1biny sa na R1 presunulo 46km Nitra-Selenec-Beladice-Tekovske Nemce (bez BB) a na R2 sa potom postavilo 18 km ZV-Krivan. Cize sa nevyuzili peniaze na 26 km (ak predpokladame, ze ceny by boli cca rovnake).

A k zvysku, je jedno ako sa to presuvalo, ale tie peniaze prepadli, lebo to na zamestnanost mladych sa potom nevypotrebovalo a fondy sa vracali. Cize ak by ostali v osi 4, tak za to mohli na R2 stavat viac. Miesto toho sa ale useky R2 vyradili.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod aquila » 24. Jan 2022 13:47

toto je snad najneschopnejsi minister. maju doslova stovky milionov z eurofondov vo vzduchu, ale namiesto nejakej roboty radsej ci uz vsetko pobabre pri R2, zrusi obchvat Sale a teraz normalnu udrzbu mostov chce robit cez PPP.. to je des

viewtopic.php?f=35&t=26004&p=246298#p246298
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod nevo83 » 24. Jan 2022 15:06

kdeze, on nie je neschopny ON je obchodne genialny.. Je jednoduchsie sa dohodnut sa s 1 ako riesit 50 dodavatelov... v PPP sa to strati
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod cepheus » 24. Jan 2022 23:39

po bacovani tohto "megaministra" sa nam poliaci aj madari budu smiat patnasobne viac..ujdu nam dalsie mile a megakilometre dopredu ci v oblasti modernizacie zeleznic ci vystavbe D+RC..vyuziju s umnymi cestnymi stavebnymi ci VO zakonmi bez zbytocnej byrokracie a zdrzani maximalne mozne eurofondy co im este ostali nevycerpane a nam ostanu opat len oci pre plac a len budeme cumiet ako tela na vrata so zalozenymi rukami ako im to vsetko odsypa jedna basen.. holt kto umi ten umi kto neumi ,cumi.. jaj, sme my ale butatot narod raz zvolime mafiu a mega zlodejov a raz sprostych a lavorukych do cela.. alebo ako to jeden nemenovany politik v cele krajiny raz trefne povedal sme riadny "nador" v centre EU ..to uz aj taki rumuni bulhari ci balkanci su suvix proti nam.. najblizsie volim asi fakt progresivne slovensko a trubana ci tu transku biháriovu prisamveru.. :D uz niet co stratit horsie to byt uz nemoze
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod nevo83 » 25. Jan 2022 07:17

zlodej ukradne len ked sa nieco robi... tito nerobia nic...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod IDV » 25. Jan 2022 11:00

Nebol som ani nie som fanusik ex vlady ale treba uznat ze sa viac pripravalo a stavalo. Nove dialnice a rc znamenaju rozvoj v danej lokalite, takze si myslim, ze stale je lepsie stavat ako nestavat
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod devil » 25. Jan 2022 11:21

A k zvysku, je jedno ako sa to presuvalo, ale tie peniaze prepadli, lebo to na zamestnanost mladych sa potom nevypotrebovalo a fondy sa vracali. Cize ak by ostali v osi 4, tak za to mohli na R2 stavat viac. Miesto toho sa ale useky R2 vyradili.
to uz neviem, ale ale osi 5 to neuskodilo.

Do Pr1biny sa na R1 presunulo 46km Nitra-Selenec-Beladice-Tekovske Nemce (bez BB) a na R2 sa potom postavilo 18 km ZV-Krivan. Cize sa nevyuzili peniaze na 26 km (ak predpokladame, ze ceny by boli cca rovnake).
lenze aj obchvat banoviec a ziaru boli v zasobniku, nielen vychodna R2.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod ondrejko_t » 25. Jan 2022 11:47

IDV napísal:Nebol som ani nie som fanusik ex vlady ale treba uznat ze sa viac pripravalo a stavalo. Nove dialnice a rc znamenaju rozvoj v danej lokalite, takze si myslim, ze stale je lepsie stavat ako nestavat

Tak teraz nejdem hodnotiť p. Doležala a jeho (ne)schopnosť, ale zas ex-vláda dodrbala všetko, čo sa dodrbať dalo. Takže vzhľadom na Višňové a obchvat RK, kde sa už min 4 roky malo jazdiť, na Tu-Hu, kde sa malo dávno stavať, absentujúcu križovatku D1-D4 a mega predražené postavené úseky v CA ci v PO, ci PPP D4-R7 by som ich absolútne neobhajoval.
tiež sa aktuálne nestavia, lebo nie je takmer čo, tzn. že tá vláda ani nepripravovala.
Okrem toho, za 12 rokov vo vláde mohli spokojne postaviť resp. aspoň rozostavať D1 až do KE, Rkou spojiť tiež BA-KE možno s výnimkou Sorošky a ešte si pri tom aj riadne nakradnúť.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 781
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod IDV » 25. Jan 2022 12:03

S tym uplne suhlasim, ale nieco urobili, sucasna vlada neurobila nic, dokonca zrusila to co bolo pripravene - Soroska atd
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod ondrejko_t » 25. Jan 2022 12:37

no nazvať sorošku pripravenou je priveľmi silné tvrdenie. ale inak súhlasím
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 781
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod DrX » 25. Jan 2022 12:49

No, aby sme Dolezalovi nekrivdili, on ma juhovychod jednoducho v pazi, ale myslim, ze nie je vyslovene proti vystavbe. Napr. zabojoval proti UHP, ked chceli zastavit vystavbu R2 Krivan-Mytna, a teraz sa aspon snazi robit nieco s tym, ze UVO chce zastavit R2 KE2. Ale to, ze nepokracuje v pripravach na nicom rozpracovanom medzi LC a KE je velky problem. Holt, bude treba vydrzat este dva roky.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod 110mat110 » 25. Jan 2022 15:09

Problemom je, ani dalsi vela nespravi. Aj tam kde su uz nejake povolenia tak aj tie pomaly poprepadavaju.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod metelesku.blesku » 25. Jan 2022 15:34

V skratke sa dá povedať, že v roku 2021 sme sa dostali tam, kde Česi boli v roku 2010 (zastavenie výstavby, poprepadávanie povolení,...)
Trvalo im to nejakých 5-6 rokov, aby sa rozbehli a ďalšie 3-4, aby fungoval celý kolobeh od prípravy cez povolenia a súťaže až k stavbe a jej dokončeniu tak, aby vrámci toho kolobehu mali súbežne X projektov v ÚR, X projektov vo výkupe a v stavebku, X projektov v súťaži a X projektov rozostavaných a X projektov odovzdávaných.

Tu nebol od roku 2018 vypísaný tender na žiadny nový úsek. Sorošku spomínať nemusíte (nedotiahnutý projekt) a tie zvyšné dva (D1D4 a Višňové), aj keď boli nevyhnutne potrebné a vďaka za ne, sú len lepenie projektov do.urvených predchádzajúcou vládou.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.