od svaco » 15. Dec 2021 12:44
Na nezamestnanosť (NZM) majú vplyv viaceré faktory a diaľnica je len jeden z nich. Ak si niekto myslí, že postavením diaľnice sa vyrieši nezamestnanosť tak to je asi nepochopenie problému.
Ale dobre neberiem nikomu ilúzie. Čo sa týka východu, kde žijem a kde by som mal rád čo najviac diaľnic aj severom aj juhom, problém s NZM je širokospektrálny. Osobne si myslím, že keby Rusi nezaútočili na Ukrajinu a nechali spustiť partnerstvo s EU v roku tuším 2014, ktoré zamýšľal už Janukovič (ale Putin mu povedal nie a a on poslúchol), tak by sa odstránili rôzne colné a hraničné prekážky a ekonomicky by z toho profitovali hlavne východné regióny EU (SR, PL, HU atď., t.j. regióny kt. sú v EU najchudobnejšie a to nie preto, že by tam žili neschopný ľudia, ale jednoducho preto, lebo na východnej hranici je stena a tá THE-WALL bráni ekonomickej činnosti a rozvoju, čo má za následok samozrejme odchod najšikovnejších ľudí do západnejších regiónov krajiny resp. inde do EU.
Jednoducho, život pri stene nie je jednoduchý, keďže vám berie takmer polovicu manévrovateľného priestoru (myslím najmä mestá ako MI, SO, HN, MD, Snina, SP, SK atď.
To isté by sa stalo kdekoľvek, keby sa hranica krajiny z jednej strany uzavrela, napr. keby bol režim ako je na UA hranici tiež napr. na PL hranici, regióny ako Orava, Kysuce by to brutálne pocítili.
Čiže diaľnica je OK a určite veci nezhorší, ale len diaľnica nebude všeliekom.
Tiež nerozumiem diskutujúcim ako DrX a Devil, ktorý na jednej strane adorujú R2, že na 2. strane sa rovnako nevyjadrujú aj o R4, veď to je tiež diaľnica a tým pádom by tiež mala riešiť NZM, ale naopak vystupujú proti, ale to je už folklór tohto fóra (najmä DrX nechápe, že nie je možné vrátiť čas dozadu a začať všetko plánovať odznova). To by si tu hneď každý povedal svoje priority.
Samozrejme to že sa stavia nekoncepčne to platí, príkladom je SZ obchvat ZA s tunelom, čo je zrejme nadlho najdrahší úsek u nás a v podstate najmenej potrebný. Najmä ak SKANSKA dokončí svoj úsek, tak tento úsek stratí ešte aj ten zmysel, ktorý má dnes. Chcem povedať, že sa postavil úsek na D3, ale namiesto neho sa mal radšej na D3 postaviť hneď nasledujúci úsek obchvat KNM, kde sú teraz zápchy a ešte dlho asi budú a naopak v prevádzke je úsek, ktorého dôležitosť naopak klesne a je len zhoda zlých náhod, že jeho dôležitosť nie ej už dnes nízka (problémy okolo Višňového, ktoré vznikli vyradením SKANSKy tuším v roku 2O13)