devil napísal:Tak snáď to čo píšeš by si mali postrážiť na MDV SR...
a uhp je potom naco ? lebo podla mna presne na toto (t.j.osekat nezmysly /napr. exity kazdych 5km a pod.) a nie na to aby riesili cez ktoru dolinu ma nieco ist alebo neist.
Podľa mňa...
Čiže len vlastný dojem.
devil napísal:Nikde nehovorím o akcelerácii výstavby...
ale reagoval si na post ked toto Viktorius vytykal dolezalovi s tym ze vsak sme uz pred podpisom zmluvy...to vyznelo ze hura ide sa robit polovica obchvatu KE.... to ze prva cast je vo hviezdach a ktovie kedy bude a dalsie useky napodobne je vsetko len nie akceleracia.
Pozri si jeho post ešte raz.
"Tento úsek je ok. Riešia ceny, nič iné sa tam riešiť nedá. Tomu Dolezal hovorí ,,akcelerácia" výstavby. Mnohokrát neviem či je ministrom SR alebo USA, keďže často si pletie sj a anj."
To že som písal k akcelerácii je len Tvoja domýšľavosť.
Samozrejme to nie je pravda.
Ja som hlavne reagoval na tú časť tvrdenia, že riešia ceny a nič iné sa riešiť nedá.
Nabudúce si radšej over, keď mi niečo také napíšeš.
Ak sa ideme baviť o akcelerácii, tak tá mala byť za ministrovania šermiara, krízového manažéra atď. Jednak VO sa veľmi dlho vyhlasovalo iba rečami, dvojak vyhodnocovanie prebiehalo veľmi veľmi dlho. Teraz by akákoľvek akcelerácia bola len naháňanie vlastného chvosta.
devil napísal:Otrasné niečo je vypísať VO na obchvat Šale podľa zmluvných podmienok červenej knihy FIDIC a nedisponovať územným rozhodnutím pre celý projekt.
no schvalne co take tam chybalo ?. lebo najskor mali SP okrem tusim prvych troch km a km a potom aj to. cize mali SP bez UR ? lebo to je tazko uveritelne....
Citujem ministra:
"Treba však pripomenúť, že získanie tohto povolenia je len polovica pravdy. Je aj ďalší úsek tohto obchvatu, okružná križovatka, kde nie je ani územné rozhodnutie."
https://www.aktuality.sk/clanok/ncbdn1z ... taravania/Netuším o akú okružnú križovatku sa jedná. SSC dokumentáciu zo svojej stránky vymazala.
Územné konanie prebiehalo v prípade okružnej križovatky na privádzači, keďže sa aktualizovala DSP a vznikla požiadavka pridať vetvu na križovatke kvôli IBV.
http://www.dlhanadvahom.eu/sk/web/107/4 ... -Zajarcie/Ale či to je toto fakt netuším.
devil napísal:Keď chcú vypisovať VO bez toho aby Obstarávateľ mal už SP, tak tu máme žltý FIDIC.
az na to ze VO trva dlhsie ako cele stavebne konanie....
A to máme tak krátke stavebné konania alebo tak dlho prebiehajú VO?
V prípade, keď je jasné, že bude vydané stavebné povolenie bez zdržaní s tým problém nemám.
Lenže ak budú zdržania, tak to problém je... Pre Obstarávateľa.
devil napísal:a) UHP robí trasovanie? To si si čo zase vymyslel? To ma zaujíma, čo pod tým myslíš.
ved si precitaj vo vlakne ze na co som vlastne reagoval.....bolo tam uvedene ze uhp "sa musí dostať v rozhodovaní na začiatok"...tj. uhp ma fakticky rozhodovat alebo spolurozhodovat o trasovani....tak sa pytam to kto a kde videl ked uz si na to reagoval ?
Ja vidím celkom slušný rozdiel medzi " spolurozhodovať o trasovaní" a "robiť trasovanie"...
Neviem o tom, žeby niekto na UHP kreslil čiary po mape.
Áno, hodnotenia by sa mali dostať na začiatok, aby UHP nezhadzovalo zo stola projekty kde prebieha výkup pozemkov, t.j. už štát na ne minul milióny a ešte sa chystá minúť desaťnásobok toho na realizáciu. Je to pomerne nešťastné, avšak kvôli tomu, ako sa preferovali projekty na MDV SR.
Znamená to, že ako napr. v prípade R8 sa takmer na začiatku prípravy zhotoví štúdia realizovateľnosti (x variant možností trasovania technicky možných plus následne približné ohodnotenie investičných výdavkov a k tomu ekonomická analýza), ktorú NDS zverejní a UHP sa vyjadrí k hodnoteniu variant, použitým údajom, ekonomickej analýze a vydá odporúčanie, na akom variante by mala NDS pracovať atď atď.
devil napísal: mozeme ist aj do extremu ale niekto co prevadzkuje cesty a trate asi treba ale nie je jasne ci je uhp naozaj nepostradatelna institucia pre stat ?
Nerozumiem...
devil napísal: ...no ale k veci...neviem ked uhp nemusi nic ziadat a ani netrva na datach cize v nasom pripade rozhoduje za zaklade neuplnych/chybnych podkladoch. ked to je podla teba v poriadku tak potom neviem ci ma zmysel sa o niecom bavit....stale to iste...
Strategická CBA je oproti plnohodnotnej CBA zjednodušená, predovšetkým údajmi o smerovaní dopravy. Nevychádza z modelovaných budúcich dopravných tokov v dopravnom modeli, iba z dnešných údajov o stave infraštruktúry, počte vozidiel a jazdných časoch .... cize bulharska konstanta...dalej...
Naplnenie kapacity dnešnej cesty je počítané v zjednodušenej forme na základe TP 10231. Nezohľadňuje triedu stúpania (používame priemernú hodnotu pre všetky triedy stúpania) a krivoľakosť (používame hodnotu pre druhú najmenšiu úroveň krivoľakosti). Zohľadňuje podiel pomalých vozidiel a šírku komunikácie. V ďalšej verzii tohto materiálu je potrebné kapacitu počítať presnejšie, na základe dopravného modelu.
Prečítaj si ten zákon.
Ak tam bude uvedené, že UHP má niečo žiadať, tak žiadať budú...
Zatiaľ je povinnosťou zverejniť štúdiu realizovateľnosti, na ktorej vypracovanie sú publikované metodiky.
Slušne si domýšľaš a vôbec netuším, čo tým chceš povedať.
Áno, podklady môžu byť chybné alebo neúplné a ešte som sa nestretol, žeby UHP na ne neupozornil prípadne neopravoval výpočet (naposledy som to videl v jednej štúdií ŽSR, ktorú museli ŽSR aktualizovať - rozumej dať ďalšie peniaze, aby mohla ísť do Bruselu, keďže to bola tak úroveň SOČ-ky). V drvivej väčšine chyby smerujú k tomu, aby B/C bolo vyššie ako 1, lebo však ešte donedávna to bolo brané ako formalita.
Čo myslíš, prečo si musela NDS dať vypracovať až tri štúdie realizovateľnosti v prípade severného obchvatu Prešova? A to aj v tej tretej boli chyby. Napríklad mňa by zaujímalo, odkedy na cca 7 km cesty stohí dokumentácia cca 45 miliónov eur...
S tou bulharskou konštantou si si to vymyslel, že? Len aby si mohol zhodiť niečo čo sa Ti nepáči. Ale v prípade výkupu pozemkov na Bátka - Figa budeš vymýšľať fúru absurdných dôvodov
Ja by som povedal, že potrebovali rýchlo spraviť poradie a kým by sa spravili plnohodnotné štúdie (VO + spracovanie + vyhodnotenie), tak by to bola fúra času. Všade v praxi pri výpočtoch existujú zjednodušenia, ktoré musia byť tak navrhnuté, aby boli rozdiely do 10%. Každý kto sa stretol s nejakým modelovaním a výpočtami (stavbárina, strojárina, doprava) to vie, keďže všetko sú to približné riešenia...
devil napísal:b) zákonne povinné asi nie je. No od roku 2021 sa do rozpočtu zaradzujú iba návratné projekty, t.j. B/C viac ako 1.
rozumiem a hovorim ze na zaklade pokryvenych pravidlach...ktore deformuju B/C vid vyssie. vyhodu maju cesty kde su vysoke intenzity bez ohladu kolko aut realne prejde na novu cestu a bez ohladu ci sucasna cesta ide po krkahajoch alebo po rovine. take cesty ako R4 to vyslovene diskvalifikuje podobne niektore useky R3 a R2.
R4 to diskvalifikuje?
Ty si už asi zo mňa robíš neskutočnú srandu... Inak si to neviem vysvetliť.
Si videl dopravný model SO PO? Však tvrdili, že tam po otvorení bude 22 tisíc vozidiel. Tak koľko vozidiel tam prejde zo súčasnej infraštruktúry?
Veď to sú výsledky tých dopravných modelov, ktoré pôvodne boli neskontrolovateľné. V súčasnosti sa do nich UHP vie dostať a kritizovať manipuláciu s údajmi.