StVO napísal:Ike napísal:Podľa starej vyhlášky 9/2009 však platilo toto:
g) doplnkový signál (rôznych smerov) so zeleným svetlom v tvare zelenej šípky (č. S 10), ktorým je doplnený signál s plným červeným svetlom „Stoj!“, svietiaci súčasne s týmto signálom alebo súčasne so signálom s plným žltým svetlom „Pozor!“, alebo súčasne so svietiacim signálom s plným červeným svetlom „Stoj!“ a signálom s plným žltým svetlom „Pozor!“, znamená pre vodiča možnosť pokračovať v jazde len v smere, ktorým uvedená šípka alebo šípky ukazujú; pritom vodič je povinný dať prednosť v jazde vozidlám idúcim vo voľnom smere, ako aj prednosť chodcom prechádzajúcim vo voľnom smere po priechode pre chodcov a cyklistom prechádzajúcim vo voľnom smere po priechode pre cyklistov, pritom ich nesmie ohroziť ani obmedziť; na tento účel je povinný zastaviť vozidlo.
Vtedy by mal prednosť vodič M.
To síce mal, ale nevedel o tom - on predsa nemohol vidieť, čo svieti v protismere. Ak by si bol na jeho mieste, automaticky by si dal vodičovi L prednosť, lebo si odbočoval doľava a to, že on ide len na zelenú šípku, Ti ostalo utajené. Rovnako tak ten L síce mal "dať prednosť v jazde vozidlám idúcim vo voľnom smere", akurát že na rozdiel od toho génia, čo navrhol onen skvelý signálny plán, tiež nemal odkiaľ vedieť, ktorý to ten voľný smer vlastne je. Mohol to nanajvýš predpokladať, nie však vedieť - pri prednosti v jazde je však "predpokladanie" dosť ošemetná záležitosť. Aktuálna úprava je v súlade s Dohovorom, tá predtým veľmi nebola.
Samozrejme, celé riešenie križovatky Molecova je úplne na hlavu a v rozpore s elementárnymi zásadami bezpečnosti - už len dať zelenú šípku do kolízneho smeru je na nakopanie do citlivých partií.Ike napísal:Inak mne sa ten obchvat zdá veľmi neplynuly teraz. Keď bola paušálna 90, dalo sa ísť pomaly na tempomate. Teraz často brzdime len kvôli značkám.
Ono to tiež nie je účelom, aby si na takejto ceste jazdil na tempomate (ok, azda v noci). Účelom je, aby boli sumárne zdržania všetkých účastníkov cestnej premávky čo najmenšie, a to si vyžaduje žonglovanie s tými rýchlosťami. Napokon, nikto Ti nebráni ani dnes ísť celú cestu trebárs 100-kou, za bežných okolností možno budeš musieť akurát niekde na estakáde spomaliť na 80. Alebo si kúp nové auto Asistenčné systémy v posledných rokoch pekne pokročili, ten môj vehikel pekne drží pruh aj odstup, keď treba, tak aj zastaví a sleduje aj značky, rozozná dokonca aj tie maličké prizmy hore. Akurát má štve, že keď pustím volant, začne mi po nejakých 15 sekundách nadávať - no ale ako mám držať tie noviny??
Ja mám lacnejší vehikel, ktorý síce čítanie značiek má, ale nereaguje na ne (manuál)
Inak to s tou zelenou šípkou je celkom veľká vec. V podstate sa úplne zmenil jej význam. Kým do zmeny bol jej laický význam "daj prednosť všetkým, ktorým musíš a potom môžem pokračovať v smere šípky", tak nový význam je "v smere šípky môžeš ísť a riaď sa ostatnými predpismi". V niektorých križovatkách sa potom zmenila prednosť opačne (aj keď tie sú, ako si už dávnejšie spomínal, navrhnuté v rozpore aj s rodnými listami projektantov).