od Miro » 31. Aug 2021 16:53
Dnes doobeda po desiatej hodine som išiel prvýkrát po D1 do Bratislavy odvtedy, ako spustili líniové riadenie. Tam, kde býval začiatok Bratislavy, je koniec 110, takže po prvý portál platí 130. Na ňom svietila 120, potom na ďalších 100, 100, 80, medzi Gagarinkou a Prístavným mostom 60 a na Prístavnom moste 80. Za ním som išiel dolu na Einsteinovu a prisámbohu, že som si nevšimol, či je tam koniec diaľnice a začiatok Bratislavy. Išiel som v ľavom odbočovacom pruhu a musel som dávať pozor na toho predo mnou, ktorý nejako čudne spomaľoval a na poslednú chvíľu potvrdil smerovkou, že odbočuje doľava.
Podľa môjho skromného názoru ten koniec stodesiatky ani nemusel byť a prvý portál by sa hodil už za odbočením vpravo do mesta.
Vodiči v drtivej väčšine jazdia popamäti, čiže v celom úseku 100-110, resp. čo situácia dovolí, bez ohľadu na to, čo tam svieti. Takže za Gagarinkou namiesto toho, aby sa išlo plynule tou šesťdesiatkou, tak sa dobrzďovalo do kolóny, až sa to chvíľami takmer zastavovalo.
Jeden expert ale išiel v ľavom pruhu asi 80-90 už od toho konca 110tky, predbehnúť sa ho nedalo, pretože pravý pruh bol plný kamiónov.
Takže taká je moja prvá skúsenosť s líniovým riadením.
Späť som išiel po Trnavskej a Rožňavskej, takže na diaľnicu do Trnavy som sa napájal pri Zlatých pieskoch. Tam je začiatok diaľnice a koniec Bratislavy, takže 130. Tam by podľa môjho názoru už mohla byť 110. Stotridsiatkou tam nikto nepôjde, ja som tam všetkých predbiehal stodvadsiatkou a stačilo mi.