Moderátor: Moderátori
Pacho napísal: Proste si treba uvedomiť, že po dostavbe Višnového a RK, všetko na sever a východ od zeleného dvora bude bližšie a výhodnejšie po D1. Tiež si treba uvedomiť, že BA nie je pupok sveta a nie každí vychodniar cestuje do bratislavy.
DrX napísal:OK, cize perspektiva je, ze ten 15-minutovy prejazd 50-kou cez Pozdisovce, Mokrany a Michalovce cestou na Siravu ostane minimalne do r. 2050 . A rovnako z HE. Ked to vsetkym - hlavne michalovcanom - vyhovuje, preco nie...
MuelMI napísal:Až teraz som si všimol tieto fantazmagórie od DrX, ale nedá mi to nezareagovať.
Severné trasovanie okolo MI je blbosť. Akurát z pohľadu mesta by to bolo luxusné, ak by sa tam spravili MÚK Mercury Marcet, Topoľany, Biela hora a Východ, tak by pre MI vznikol pomerne luxusný mestský okruh . Ale z pohľadu D1 je nezmysel takto zachádzať. Udivuje ma, že DrXovi pri D1 BA-KE zachádzanie aby sa obslúžilo územie vadí, ale pri MI by chcel zachádzať, aby sa "obslúžilo územie". Ešte vychádza aj paralela, že severom to je dlhšia trasa a navyše ide cez náročnejší terén (Biela hora) a juhom to je jednoduchá a najkratšia trasa.
Ad smer Humenné vôbec nie je potrebná nejaká "preložka I/18 na MÚK Pozdišovce". Na vstupe do MI je intenzita necelých 8.000 z čoho väčšina je prímestská doprava, čiže by žiadny takýto "západný obchvat" využívalo trúfam si povedať max. 4.000 áut (aj s ohľadom na nárast intenzít kvôli D). Ďalšia vec je, že prejazd mestom je cez okrajovú zónu, od značky po miesto, kde sa napojí privádzač je menej než 2 km, väčšinou v usporiadaní 2+2. Navyše hlavný kruháč v MI sa odbremení o tranzit KE-UA, čiže prejazd cez MI bude pre Humenčanov ešte komfortnejší. Myslím si, že tento západný obchvat sa dá (v zbytočnosti) porovnávať s D3 ZA Strážov-Brodno.
Inak MÚK Pozdišovce je zbytočná, obsluhovať MI, HE a Šíravu by mala MÚK MI-juh s privádzačom, písal som o tom bližšie tu: https://dialnice.info/viewtopic.php?f=42&t=24337&start=350#p238293
Ad smer Šírava Tu nie sú nejaké horibilné intenzity. Je milión "lepších" dôvodov, prečo neísť na Šíravu, ako to, že nebude existovať priame napojenie z obchvatu. Cez mesto sa to dá v pohode strihnúť, i keď počas hlavnej sezóny je to potom trocha upchaté najmä v piatky a nedele. Túto sezónu je to však zatiaľ biedne. Preložka II/582 bude mať ešte čas.
Ad Rozdelenie úsekov Fakt nechápem, kto to rozdelil takto nelogicky. Mali byť úseky 1.Bidovce-Dargov 2.Dargov-Michalovce (východ) 3. Michalovce (východ)-Sobrance a 4.Sobrance-UA
badger-FB napísal:Hraničný úsek s UA netreba ani len pripravovať, kým sa nevyjasní ako UA naozaj dopadne.
DrX napísal:
To su mi este len kecy. Pre koho by to bola severom MI zachadzka???? Pre ludi smerujucich na HE a Siravu by to bola uspora 5 km!!!! A pre tych smerujucich na Sobrance by sa to predlzilo maximalne tak o 1km. Vsak to trasovanie je severne od Trhovista a aj za MI to potom smeruje severovychodne, takze ak by sa islo od Trhovista dalej na sever MI, tak sa to prakticky nepredlzi takmer vobec.
DrX napísal:A uplne by stacila jedna MUC na priesecniku s I/18, z ktorej uz by sla nejaka dvojka smerom na Siravu
DrX napísal:a praveze by sa jedna MUK usetrila (kedze aktualne je tam planovana MUK aj pre Siravu s dalsimi dodatocnymi kilometrami cesty, cize ovela nakladnejsie).
DrX napísal:Praveze obsluhovat HE a Siravu z MI-juh je taka ista pakaren, ako obsluhovat KE D1-kou cez Presov a Zilinu... Alebo, obsluhovat Via Carpatia tak, ze v PO sa nadbehne cca 15 km severozapadnym obchvatom s 3 tunelmi oproti kratkemu JV...
DrX napísal:Cize si "presne" vyratal 24 km proti 26 km
DrX napísal:Akurat si k tomu zabudol priratat ten privadzac MI, vsakze
DrX napísal:A ak by tak velmi chceli setrit na km a spajat len KE-MI-Uzhorod, tak praveze by ta dialnica nemala zachadzat na Sobrance ale ist od MI priamo na UA a usetrilo by sa ovela viac km. To ale jaksi uz netreba????
DrX napísal:A hlavne, MI by boli rovnako dobre poriesene severom aj juhom (resp. este lepsie, lebo by to bolo blizsie), takze aj pre MI by to bolo lepsie.
DrX napísal:. Od Strazskeho po Sninu mas viac obyvatelov ako v MI
DrX napísal:(a rovnako, ak by sa to tahalo severnejsie od Dargova, tak by to bolo ovela lepsie pre Vranov)
DrX napísal:A aj Sirava by bola napr pre Kosicanov urcite pritazlivejsia, ak by sa k nej netrebalo trepat pol hodinu cez MI
DrX napísal:No a ked uz sa ma podla teba rozhodovat o efektivite podla "PHS" a "vyrubu drevin", tak to si fakt odtrhnuty od reality na milion honov.
DrX napísal:No vidim, ze zas sa tu vyrojil nejaky mlady nadrzany dristac, ktory bude dookola splietat bludy. Tak len tvoj zakladny fakt ti vyvratim:
DrX napísal:Cize su to normalne porovnatelne mesta, a ziadne nezmysly, ze "dialnica sa stavia pre KE-MI-UA" neplatia
DrX napísal:kedze ziaden zasadny rozdiel medzi tymi trasami nie je.
DrX napísal:najdi si statistiky o smerovom vytazeni cesty na Uzhorod, a musi to byt zlomok toho, ake su vazby Horneho Zemplina na zvysok Slovenska
DrX napísal:Cize realne ta dialnica by mohla ako stvorprudovka na MUK s I/18 nad MI aj rovno koncit, a dalej uz tahat len polprofil, ktory sleduje teren a ma aj ostrejsie zakruty (ak by len v tom mal byt problem).
DrX napísal:Vazby HE na Kosice su asi take, ze ja poznam v KE viac humencanov nez michalovcanov.
DrX napísal:ak vobec chcu, aby im vyslo, ze tu dialnicu na Zemplin treba, budu sa musiet zamysliet nad tym, aby fakt obsluzila cim viac ludi, a najviac osidlenia tam proste je v tom stvorci Secovce, Michalovce, Vranov, Humenne. Takze tahat to niekde ich stredom bude najlepsie.
DrX napísal:Ja som ti uz argument dal: MI 36k, MI+HE 67k, a v podstate po takej istej rovine (netvarme sa, ze Biela hora je Soroska ). Ale ak to ma stat extra 70mil EUR, tak to za to zvysenie obsluznosti uzemia stoji.
Co sa tyka ist od Dargova na juh, tak to ako tu niekto uz pisal, by davalo lepsi zmysel aby to ani neslo cez Dargov, lebo ak pojdu cez Slanec a mozu to zvladnut bez tunela a usetria ovela viac.
MuelMI napísal:Ja si naopak myslím, že D1 by mala od Dargova ísť skôr južnejšie, aby sa lepšie napojil TV. Napríklad by trasa mohla ísť južne od Hriadok namiesto severne. potom severne od TV a v koridore žel. trate ku Bánovciam n/O, kde by bola MUK Michalovce s privádzačom, trasa by sa odklonila do súčasnej polohy na juhovýchod. Takto by sme obslúžili oveľa zanedbanejšie územie -- okres TV
Používatelia prezerajúci si toto fórum: esteen a 42 hostí.