metelesku.blesku napísal:Táto informácia by mala svietiť vo vlákne: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy (2012 - 2016)
presne tak
Moderátor: Moderátori
metelesku.blesku napísal:Táto informácia by mala svietiť vo vlákne: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy (2012 - 2016)
Kolik v současné době průměrně stojí výstavba kilometru nového úseku dálnice a jaké jsou ceny v okolních zemích?
Určit obecně cenu jednoho kilometru dálnice není úplně možné. Cena za kilometr dálnice, která vede rovinatým územím, bude samozřejmě podstatně nižší než cena za kilometr dálnice vedoucí kopcovitým nebo horským terénem. Dalším určujícím faktorem je počet a náročnost jednotlivých stavebních objektů – cenu ovlivňují zejména mosty, případně tunely, mimoúrovňové křižovatky, ale např. i rozsah zemních prací, stavbou vyvolaných přeložek inženýrských sítí, ostatních komunikací apod. V neposlední řadě pak záleží na aktuální situaci na stavebním trhu. Například v současné době je většina velkých staveb soutěžena za podstatně nižší ceny (70–80 %), než jsou ty předpokládané. Pro zajímavost, v současné době se předpokládané ceny dálnic (výše expertních cen) pohybují na cca 80 % cen z roku 2009 a nabídky uchazečů jsou ještě výrazně nižší. To znamená, že od roku 2009 došlo ke snížení ceny dálnic za jeden kilometr minimálně o třetinu a pohybuje se ve výši okolo 250–300 mil. Kč.
Následne boli projekty zaraďované podľa prioritizácie a stavu pripravenosti tak, že dané stavby sú pripravené byť realizované v nastavených rokoch,atak, že ich financovanie je v súlade s možnosťami štátneho rozpočtu. Z uvedeného dôvodu došlo k posunom realizácie niektorých projektov do budúcnosti.
... samotný harmonogram takmer kopíruje definované priority. Výnimku tvoria len projekty financované z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, ktoré sú do harmonogramu zaradené z dôvodu naplnenia čerpania zdrojov EÚ
V dôsledku dodržania rozpočtových obmedzení a možností štátneho rozpočtu sa relatívne pripravené, avšak menej prioritné projekty do harmonogramu do roku 2028 nedostali a ich realizácia sa začne až po danom roku.
a dobre robi. je dost velky fail urobit akoze koncepciu na odbornej baze a potom povedat ze aj tak nie su peniaze. eurofondy na cesty postupne vysychaju a nebudu stacit na D1+D3. a to maju este velke stastie ze rozostavaneho je dost. cele je to zmatocne, konkretne pisu o 200 mil na cesty co je v podstate len asfaltovanie z cias arpiho a 30 mil. na mosty. to je vsetko pekne ale to nema s vystavbou nic spolocne, to su len nevyhnutne opravy. jednoducha R2 v pokrocilom stave pripravy je najlepsi indikator ci chcu stavat aspon v ramci moznosti alebo nie.Aj Doležal dáva otvorene najavo, že si chce ešte presadiť na výstavbu ciest viac peňazí.
devil napísal:Ďalším projektom mimo prvotného poradia je projekt R1 Banská Bystrica – Slovenskú Ľupča, ktorý je do programu zaradený z dôvodu akútnej potreby riešenia havarijného stavu mostného objektu 205-00 na súčasnej ceste I/66 a kde práve prebieha štúdia na riešenie daného problému, ktorá identifikuje technické riešenie a odhad nákladov. Harmonogram obsahuje aj dva projekty: R3(/I66) Šahy obchvat a I. etapa I/18 a I/74 Strážske - Petrovce nad Laborcom, keďže tieto projekty sú v rámci poradia prioritizácie vypracované vo vyšších fázach prípravy. No neviem odkedy su tie 2 "vo vyssich fazach pripravy" a co sa tyka R1 to uz je co za argument ze na trase je nejaky most v havarijnom stave a preto treba novy usek R1.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.