Moderátor: Moderátori
Lorenc napísal:Nerozumiem tomu veď projekt sa už robí nie?
Podľa schváleného dokumentu sa bude treba rozhodnúť, ktorá trasa severojužného spojenia bude prioritná – či cez Turiec alebo popod Nízke Tatry. Na trase, ktorá má ísť cez Nízke Tatry, je jedna časť, ktorá je veľmi dobre pripravená – úsek R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča. Je už jeho výstavba istá alebo sa ešte bude debatovať o tom, či je vôbec zmysluplný?
Odpoveď na to nám dá štúdia, ktorú sme si objednali pred zhruba mesiacom. Má posúdiť tieto dve alternatívy. Kým nebude hotová, nebudeme v tej R-jednotke pokračovať.
Lorenc napísal: A ak sa teraz doprava rozdeľuje treba nechať tento trend a postupne budovať obe cesty nie sa tu hrať na priority.
Lorenc napísal:Podľa schváleného dokumentu sa bude treba rozhodnúť, ktorá trasa severojužného spojenia bude prioritná – či cez Turiec alebo popod Nízke Tatry. Na trase, ktorá má ísť cez Nízke Tatry, je jedna časť, ktorá je veľmi dobre pripravená – úsek R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča. Je už jeho výstavba istá alebo sa ešte bude debatovať o tom, či je vôbec zmysluplný?
Odpoveď na to nám dá štúdia, ktorú sme si objednali pred zhruba mesiacom. Má posúdiť tieto dve alternatívy. Kým nebude hotová, nebudeme v tej R-jednotke pokračovať.
To je vtipné minister Doležal by mohol ešte posúdiť Turany- Hubová údolný alebo tunelový?
Sprojektujú úseky R1 BB-SL a R1 RK Juh-1/18 vykupujú pozemky a teraz sa ide meniť priorita celej R1? Tak tieto úseky už hádam nebudeme spochybňovať či?
Daju do toho niekoľko 10 milionov vrátane nákupov. Oba úseky v podstate zlepšia lokálnu dopravu, ale my budeme špirtizovať, či nepostaviť radšej úsek okolo Príboviec, ktorý má tak akurát EIA. Potom budeme 5 rokov čakať na DSP, lebo to je výhodnejší koridor? Medzi RK a BB bude chýbať po dostavbe spomenutých úsekov 34 km v náročnom teréne. Medzi ZH a MT bude chýbať za tie tri roky stále 60 km s tiež náročnými úsekmi. Tak dajme prioritu cez Turiec.
Zlatá stredná cesta pri riešení severojužného koridoru by mala odstraňovať bodové závady, či už na Turci alebo Liptove. A ak sa teraz doprava rozdeľuje treba nechať tento trend a postupne budovať obe cesty nie sa tu hrať na priority.
jarino napísal:R1 BB - RK len prežíva v mysliach niektorých kompetentných. Inak by ten projekt bol už dávno odpísaný. Preto tie cirkusy s CBA, ktorá porovná R3 vs. R1. Neviem o tom, žeby R1 BB - RK mala kladné ekonomické hodnotenie CBA. A už vôbec netuším, ako chcú získať EIA. Proste ten projekt je nefinancovateľný prostredníctvom akýchkoľvek prostriedkov, či už eurofondy alebo PPP...
jarino napísal:Pre tento úsek bolo vykonané zisťovacie konanie. Záverom je, že nie je nutné posúdenie vplyvov na vody podľa článku 4.7 RSV
Kvík napísal:Nuž, som si celkom istý, že nič "nadradené životnému prostrediu" nebude a EÚ na to sakra dobre dozrie. Tie časy našťastie skončili.
to je vec nazoru. okolite krajiny si to v podobnych pripadoch nemyslia, vybavi sa EIA aj povolenia a vyclenia sa peniaze. okrem fondov najma rozpocet. to nie su az take dlhy, prirovnanie ku grecku v mediach su histericke a nicim nepodlozene vykriky.Tie cesty čo si uviedol ako súvislé ťahy sú naprosto zbytočné mrhanie peniazmi.
Presne tak. Aký je vlastne význam tohto úseku? I/66 ide mimo dedín a intenzity tam nie sú a bez R1 SL-Korytnica cez NATUR-u 2000, ani nebudú nič extra. Sú desiatky miest, kde doprava prechádza cez centrum: NZ,Giraltovce, Sečovce,Strážske, Krupina,Šahy, Senica,Holíč, SB,KK,SP,TS,MT,Hurbanovo, KN, HE, SV, SO...tento usek pri tomto stave by sa nemal riesit. riesit by sa mali veci ako obchvaty aspon tych miest co maju najvacsie problemy a reko rozpadnutych starych asfaltiek a betonky.
PK napísal:Skusaj sa o tom presvedcit, ak voli bytu/domu kde si byval sa musel odstranit travnik. Clovek tu je a potrebuje priestor zit v prirode. A prepac ziadna dolina a podobne, nie je nadradene tym 5 zakladnym dialnicnym tahom ktore na Sk potrebujeme, 2 V-Z a 3 S-J.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.