ZSSK sa zrejme z PO5 pokúsi o celkom slušnú modernizáciu do 2023. Po plánoch na nákup nových vozňov, modernizáciu starých vozňov a 9 EJ pre východ tu sú ďalšie 3 projekty.
V skratke sa jedná o
15x DMJ - Žilinský kraj + Prešovský kraj - náhrada bagiet na existujúcich tratiach
4x 6-článkové poschodové EJ (jednosystém pre striedavú trakciu) - Bratislava a okolie - hlavne náhrada za laminátky s B-čkami
9x nové dieslové HDV + 30x modernizácia Bdtmee - pre stred a východ - náhrada okuliarnikov so starými vozňami, snáď sa dočkáme konečne diesloveho rušňa, čo nebude okuliarnik
https://www.partnerskadohoda.gov.sk/dat ... 6-cast.pdf Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 6. časťHlavnou aktivitou bude dodanie 15 kusov nových DMJ s kapacitou minimálne 110 miest na sedenie (2. triedy) pre regionálnu dopravu prioritne na území Žilinského kraja, alternatívne aj Prešovského kraja.
Obstaranie nových dieselmotorových jednotiek umožní skvalitniť a zatraktívniť služby železničnej dopravy pre cestujúcu verejnosť na území Žilinského kraja na úsekoch železničných tratí: Žilina – Rajec, Čadca – Makov, Kraľovany – Trstená. Alternatívne v tomto štádiu uvažujeme aj s nasadením na tratiach Prešovského kraja v úseku Poprad – Tat. Lomnica/Plaveč PPS Muszyna. Z dôvodu potrieb riadenia prevádzky, obratovania a údržby dvojčlánkových DMJ na tratiach: Žilina – Čadca (Mosty u Jablunkova, CZ), Čadca – Skalité (Zwardoň, PL) a Žilina – Kraľovany v ŽSK (alternatívne aj Kraľovany – Poprad v ŽSK a PSK).
https://www.partnerskadohoda.gov.sk/dat ... 7-cast.pdfModernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 7. časťProjektom sa realizuje obnova jestvujúceho parku mobilných prostriedkov železničnej osobnej dopravy obstaraním nových vlakových jednotiek – 4 ks elektrických poschodových jednotiek
(ďalej aj „EPJ“), ktoré budú využívané v prímestskej, v regionálnej a v medziregionálnej železničnej doprave menovaných samosprávnych krajov Slovenska. Novoobstarané vozidlá
napomôžu zvýšiť kvalitu a rozsah ponúkaných služieb na úsekoch železničných tratí: Bratislava – Kúty, Bratislava – Nové Zámky, Bratislava – Žilina a z dôvodu potrieb riadenia prevádzky,
obratovania a údržby na traťovom úseku Galanta – Trnava, Kúty – Břeclav a pre prípad nepripravenosti železničnej trate ŽSR č. 120 železničného uzla Žilina aj na trati Palárikovo –
Banská Bystrica (do doby ukončenia rekonštrukcie železničného uzla Žilina – elektrického napájania trolejového vedenia trate č. 120 striedavým napätím 25 kV/50 Hz).
Nové šesťčlánkové poschodové jednotky v dotknutom území nahradia 8 ks HKV radu 240, ktoré sú v prevádzke viac ako 50 rokov a tiež zastarané, opotrebované a technicky
nevyhovujúce vozne radu B v počte 30 ks, radu Bee v počte 5 ks a radu BDs v počte 5 ks, ktoré budú vyradené z prevádzky. Zanedbaný interiér osobných vozňov nezodpovedá rastúcim
nárokom cestujúcej verejnosti z hľadiska komfortu a kultúry cestovania. Pre udržanie vysokej miery spoľahlivosti železničnej dopravy je nevyhnutné, aby boli predmetné ŽKV vyradené
z majetku ZSSK.
https://www.partnerskadohoda.gov.sk/dat ... 8-cast.pdfModernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 8. časťZ vecného hľadiska je daný projekt zameraný na zvýšenie kvalitatívnych aspektov ponuky služieb železničnej osobnej dopravy a na zabezpečenie trvalo udržateľnej mobility na území
Žilinského, Banskobystrického, Košického a Prešovského kraja, a to vytvorením 9 ks nových vlakových súprav zložených z modernizovaných osobných vozňov (30 ks) radu Bdtmee
a z 9 ks nových HKV. Jedna súprava bude pozostávať z 1 ks HKV a cca 3 ks OV (v závislosti od dopytu), pričom jeden z vozňov súpravy bude vždy vybavený plošinou pre imobilných
cestujúcich. Novovytvorené súpravy klasických vozňov v počte 9 (9xHKV a + 30xOV) budú zabezpečovať regionálnu a medziregionálnu vozbu na úsekoch železničných tratí: Zvolen –
Banská Bystrica, Banská Bystrica – Žilina, Banská Bystrica – Červená Skala – Margecany, Zvolen – Fiľakovo – Moldava n/Bodvou – Košice a z dôvodu potrieb riadenia prevádzky,
obratovania súprav a údržby vozidiel aj na tratiach: Margecany – Kysak – Košice, Kysak – Prešov, Prešov – Humenné, Vrútky – Liptovský Mikuláš, Žilina – Čadca.
Novoobstaraných 9 ks HKV nahradí 14 ks HKV radu 754 a 1 ks HKV radu 750 (spolu 15 ks vozidiel). Tieto pôvodné vozidlá budú vyradené, nakoľko ich priemerný vek dosahuje
40,8 rokov, sú zastarané, opotrebované a technicky nevyhovujúce.
Taktiež sa chystá inštalácia ETCS do ďalších 361, modernizácia EJ v Tatrách, či inštalácii blackboxov do starších lokomotív.