od jarino » 10. Jan 2020 21:26
DPMP, Modernizácia údržbovej základne trolejbusov–projektová dokumentácia
Doba realizácie: 12 mesiacov
Náklady: 655 tisíc eur, z toho údržová základňa DPMP 535 tisíc eur a meniareň Bardejovská 105 tisíc eur.
Vypracovanie projektovej dokumentácie vrátane komplexnej projektovej prípravy bude pozostávať:
- Vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru verejnej práce,
- Vypracovanie zámeru pre zisťovacie konanie v zmysle zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie, príp. povinné hodnotenie v zmysle zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- Vypracovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie,
- Vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie,
- Vypracovanie dokumentácie pre realizáciu stavby,
- Vypracovanie dokumentácie pre výber zhotoviteľa,
- Inžinierska činnosť.
Odhadované náklady na realizáciu: údržbová základňa DPMP 6,7 mil. eur a meniareň Bardejovská 1,8 mil. eur.
Modernizácia údržbovej základne trolejbusov DPMP
Predmetom realizácie projektu je komplexná modernizácia vozovne trolejbusov pozostávajúca z modernizácie haly dennej údržby trolejbusov, haly údržby trolejbusov, zázemia, spevnených plôch, umyvárne a čistiarne odpadových vôd, obstarania technologického vybavenia a výstavby novej garáže trolejbusov a sušiarne. Súčasťou projektu bude aj príprava na servis pre nabíjanie parciálnych trolejbusov.
Okrem toho sa vybudujú nové garáže trolejbusov pre cca 16 kĺbových a 4 štandardné trolejbusy.
Meniareň Bardejovská
Predmetom realizácie projektu je výstavba nového objektu diódovej meniarne v areáli podniku na Bardejovskej ulici v Ľuboticiach. Nová trakčná meniareň bude mať inštalovaný výkon 3 MW.
Nákup parciálnych trolejbusov
Doba realizácie: 12 mesiacov
Náklady: 6,45 mil. eur
Jedným z kľúčových problémovje nedostatočne modernizovaný a príliš rôznorodý vozový park autobusov. Celkovo podnik disponuje 68 autobusmi 6 značiek a 12 typov.Z nich je 15 autobusov vo veku do 5 rokov (22,06%), 18 autobusov je vo veku od 5 do 10 rokov (26,47%), 19 autobusov je vo veku od 10 do 15 rokov (27,94%), 10 autobusov je vo veku od 15 do 20 rokov (14,71%) a 6 autobusov je nad 20 rokov (8,82 %).
Autobus MHD ubehne priemerne 50 tisíc kilometrov ročne a jeho životnosť je 15 rokov. To znamená, že 20 autobusov (29,41%) sa dostalo na resp. za hranicu svojej životnosti.
Parciálnymi trolejbusmi s pomocným pohonom bude nahradená prevádzka na linkách, ktoré sú v súčasnosti obsluhované dieselovými autobusmi.
Nákupom trolejbusov s pomocným pohonom sa prispeje k zvýšeniu podielu nízkopodlažných vozidiel, zvýši sa komfort cestovania, uľahčí a zrýchli sa nástup a výstup cestujúcim so zníženou pohyblivosťou a zníži sa spotreba PHM. Zámerom projektu je nákup 4 štandardných 12m a 6 kĺbových 18m trolejbusov s pomocným pohonom.
Kĺbové 18 m trolejbusy s pomocným pohonom
Vozidlá s pomocným pohonom sú prispôsobené len pre krátke prejazdy k cestujúcim bez trolejového vedenia (koncové úseky liniek). Rýchlosť obsadeného trolejbusu pri použití pomocného pohonu väčšinou nepresahuje 30 km/hod, pri max. výkone 50 kW, pri 100 kW výkonu sú trolejbusy schopné dosiahnuť rýchlosť 50 km/hod. Ako pomocný pohon sa bude využívať buď akumulátor alebo dieselagregát, ktorý poháňa trakčný motor vozidla.
Štandardné 12 m trolejbusy s pomocným pohonom
Vozidlo je plne klimatizované, a to v priestore pre cestujúcich, tak v kabíne šoféra. Bude vybavené moderným informačným systémom, USB portami pre dobíjanie mobilných zariadení a pohodlnými sedadlami. Kompletná trakčná výzbroj trolejbusu obsahuje trakčnú batériu, ktorá umožňuje prevádzku v lokalitách, kde chýba trolejové vedenie. Na jedno nabitie prejde až 12 km.
Uvažované linky: 10, 19, 22, 29, 32 + 32A, 34, 39
Po dobudovaní trolejovej siete, ktoré je plánované (napr. Rusínska ul., Levočská ul.-prestupný uzol) bude potrebné prehodnotiť obsadenie liniek parciálnymi trolejbusmi, čím sa opätovne rozšíria možnosti použitia týchto vozidiel na ďalších linkách.
Modernizácia trolejového vedeniana Solivarskej ulici - realizácia
Doba realizácie: 12 mesiacov
Náklady: 1,55 mil. eur
Z celkovej dĺžky trolejbusových tratí je podľa dátovej analýzy vo vyhovujúcom stave 19,30 km (64,33 %) a v nevyhovujúcom stave 10,70 km (35,67 %). Vo vyhovujúcom technickom stave sú úseky postavené alebo modernizované po roku 1990 s výnimkou trolejbusovej trate na uliciach Levočská, Obrancov Mieru, Clementisova.
V nevyhovujúcom stave sú úseky postavené v šesťdesiatych rokoch 20. storočia, ktoré boli modernizované v roku 1981 alebo vôbec.
V súčasnosti Prešovský samosprávny kraj už vyše 2 roky pripravuje rekonštrukciu Solivarskej a Zlatobanskej ulice, po ktorej vedie cesta III. triedy č. III/3440 a mosta cez rieku Sekčov. Vrámci plánovanej rekonštrukcie sa navrhuje cestu rozšíriť na štyri jazdné pruhy a vybudovať chodník a cyklocestičku. Z tohto dôvodu je potrebné preložiť existujúce trakčné vedenie vrátane preložky spätných a napájacích káblov. Celková dĺžka prekladaného trakčného vedenia je 1100 metrov. Táto rekonštrukciu skráti čas prepravy o jednu minútu zo 4 na 3 minúty.
Jednosmerné prepojenie Solivarská/Východná s Košickou ul. – realizácia
Doba realizácie: 6 mesiacov
Náklady: 154 tisíc eur
Predmetom realizácie projektu je výstavba nového jednosmerného prepojenia trolejbusovej stopy v dĺžke 150 metrov z novej okružnej križovatky Východná – Solivarská na Košickú ulicu.