nevo83 napísal:- takto, pravda je taka, ze porovnavat pomer tunelov na ,,juznej,, R2 v D1je smiesne 2:12 a o nakladoch vystavby 2x
Tak napis tych 12 tunelov na D1, ktore su paralelne k 2 tunelom R2!
Moderátor: Moderátori
nevo83 napísal:- takto, pravda je taka, ze porovnavat pomer tunelov na ,,juznej,, R2 v D1je smiesne 2:12 a o nakladoch vystavby 2x
devil napísal:Teda stat zoberie vodicom/prevadzkovatelom vozidiel za 1 km takejto dialnice za 30 rokov zhruba 22.5 mil.E.
lenze ako vieme 1/2 vykonov je na cestach I. tr. a dalsia 1/2 sa deli medzi D/RC a cesty II./III. takze ked chces delit peniaze z dani na paliva tak na dialnice by isla tak 1/4
Poďme teda robiť obchvaty aj ciest druhej triedy - všetky vedú do centier dedín (okolo námestí, úradov a pôšt) a častokrát je tam vyššia intenzita ako 3000 áut... a NA tiež nie až tak nezanedbateľná.
To je nic ine len Tvoj subjektivny nazor. Ja si to vobec nemyslim, prave v strede obce jazdia vodici pomalsie a opatrnejsie, nez ked ide cesta okrajom, pritom je tam v mnohych pripadoch pomerne silny pohyb chodcov autosova zastavka, zeleznicna stanica, ci dokonca je mala cast obce na druhej strane cesty alebo je ina tesne susediaca obec na druhej strane cesty, ktora nema taku vybavenost....Si totalne mimo. Kvoli svojej garazi dokazes prekrucat, ze to male dieta rozpozna ako zavadzas. Nikoho nezaujima, co robia chodci na okraji Lubochne, tam maju mozno polia a lesy, ale hlavna cesta rozdeluje obec na dve casti. V Lubochni mas na jednej strane cesty zeleznicnu stanicu a zastavku pre niektore autobusy, a mozno tretinu obyvatelov a na druhej strane cesty zvysok obyvatelov, postu Zakladnu skolu, obchod, inu autobusovu zastavku pre dalsie autobusy.
Zjavne Ti cervene sukno brani vidiet rozdiel 13,7 tisic vs. priemer uvedenych obci na trase R3 menej ako 4 tisic
Turany - Hubova mala v roku 2015 na skoro polovici trasy na I/18 Turany - krizovatka I/18xI/70 intenzitu okolo 16 tisic v/24h (oficialny udaj zo scitania 21949 v/24h je podla mna nezmysel). Po otvoreni Visnoveho to bude bezpochyby cez 20 tisic.
Teda na danom 1 km dialnice stat zarobi zrejme este viac ako som uviedol a to nehovorim o dalsich prinosoch pre ekonomiku ako napr. usetreny cas, ci menej zranenych a mrtvych z coho vsetkeho zase len profituje stat cez dane.
devil napísal:cize pre menej chapavych
devil napísal:co asi tak chodci robia na okraji dediny v lubochni, su tam skoly, obchody, restauracie, obecny urad, posta ?? no nie su.
devil napísal:nie, pretoze to nie je podstatne. mozno pre par domov blizsie k ceste. dobra niva ma ale intenzitu 8,8 tisic cez stred obce.
devil napísal:rojkov prietah do 500 metrov. taketo mas inde tucty. len na juznej R3 hontianske nemce, domaniky, hontianske tesare, hokovce, hrkovce.
devil napísal:ale kedze bude korbelka a tym padom nebude odbocka na oravu smerodajna je asi 13k intenzita za kralovanmi.
devil napísal:najdrahsi usek vsetkych cias turany-hubova ma 13.000 intenzitu na krasnej ceste
devil napísal:a ja tvrdim ze cesty I. tr. zarobia statu este viac. a co ma byt ?
devil napísal:dobra niva ma ale intenzitu 8,8 tisic cez stred obce. kolko moze byt zdroj/ciel?? teraz s velkou slavou otvarali obchvat obce most pri BA a tvrdili ze tam vraj 10k aut. to je celkom porovnatelne zeano...
mb1000 napísal:pohodak napísal:tunel karpaty bude mat realny zmysel jedine pre ludi prichadzajucich od severu co chcu ist na vieden, aj to len za predpokladu ze sa na rakuskej strane postavi S8
nesuhlasim, tunel by bol nezanedbatelne vyuzivany aj dopravou zdroj/ciel BA, SC, MA
Ale Ti to nevyslo tak uz krutis o rieke.
a to ked nevyslo, tak krutis o Dobrej Nive
no netyka salebo sme pisali o tom kde viac treba dialnicu. a dialnica turany-hubova nebude mat pripojku na oravu ergo tie vyssie intenzity naturany-krizovatka neprevezmu, je to tak tazke pochopit?Teda si pisal aj o Turany - krizovatka I/18xI/70, ale uz prekrucas, ze ta cast sa tej cesty netyka. Na tej "krasnej" ceste nejazdi len 13 tisic v/24h, vsak?
Ked si pisal o tom, ze si na seba dialnice nezarobia a ukazal som, ze stat zinkasuje od vozidiel na dialnici slusne peniaze tak to prekrucas najprv na vykony na cestach nizsej kategorie, aj ked sa ich vypocet netyka a potom, ze cesty I.triedy zarobia viac. Len odvadzas od povodnej temy.
Nie, nie je to porovnatelne, pretoze z Mostu pri BA islo smerom na BA 15271 v/24h teda aj cez cast obce a to u mna nie to iste co 8-9 tisic, teda aj keby nebol obchvat Mosta pri BA sucastou D4,R7 ma vacsie opodstatnenie ako obchvat Dobrej Nivy, kde sa navyse planuje RC, aj ked by tam mohla byt prelozka cesty I.triedy, pretoze na suvislom tahu nie su intenzity pre RC.
devil napísal: Teda si pisal aj o Turany - krizovatka I/18xI/70, ale uz prekrucas, ze ta cast sa tej cesty netyka. Na tej "krasnej" ceste nejazdi len 13 tisic v/24h, vsak?
no netyka salebo sme pisali o tom kde viac treba dialnicu. a dialnica turany-hubova nebude mat pripojku na oravu ergo tie vyssie intenzity naturany-krizovatka neprevezmu, je to tak tazke pochopit?
devil napísal:co mi nevyslo ? v lubochni ide hlavna cesta na okraji dediny a cez krupinu, sahy a dobru nivu cez stred. druha cast za riekou sa nerata. na to jeden prechod pre chodcov nestaci.
devil napísal:to bolo zase len porovnanie, ale nemozem za to ze nechapes alebo nevies poriadne citat.
devil napísal:no netyka salebo sme pisali o tom kde viac treba dialnicu. a dialnica turany-hubova nebude mat pripojku na oravu ergo tie vyssie intenzity naturany-krizovatka neprevezmu, je to tak tazke pochopit?
devil napísal:https://dialnice.info/viewtopic.php?f=42&t=1315&start=1175#p222928
devil napísal:no npr. najdrahsi usek vsetkych cias turany-hubova ma 13.000 intenzitu na krasnej ceste. to fakt nema obdobu nieze v mojom kraji ale na celom Sk.
devil napísal:ano nezarobia a tie kecy o daniach su blbosti. tie dane treba aby fungoval stat tak ako sa vybera dph a dalsie dane.
devil napísal:cize na obchvate dobrej nivy by bolo okolo 7.000 aut.
devil napísal:uz mi konecne prezrad aky je rozdiel medzi cestou I. tr. co sa tvrdohlavo stavia ako C11,5 a cestou R11,5 s urovnovym napojenim ??
Jonathan napísal:devil napísal: Teda si pisal aj o Turany - krizovatka I/18xI/70, ale uz prekrucas, ze ta cast sa tej cesty netyka. Na tej "krasnej" ceste nejazdi len 13 tisic v/24h, vsak?
no netyka salebo sme pisali o tom kde viac treba dialnicu. a dialnica turany-hubova nebude mat pripojku na oravu ergo tie vyssie intenzity naturany-krizovatka neprevezmu, je to tak tazke pochopit?
Zase chyba nadhlad. Dnes sa na drase MT-DK oplati ist cez Parnicu, nakolko je tato trasa rychlejsia a kratsia (27km/27min, pocitane je od zaciatku useku Turany - Hubova). Dnesna trasa cez Ruzomberok trva 42 minut a meria 43km, cize o stvrt hodinu dlhsia trasa. Po dostavbe useku sa trasa cez Ruzomberok skrati na 26km a rovnako sa skrati aj cas na cca25 minut. Cize porovnatelny cas. Rozdiel je, ze clovek ide po dialnici a okrem Vysneho Kubina nebude prechadzat ziadnou obcou. Cesta cez Brestovu je siroka, pohodlna 90kmh. Naproti tomu usek cez Parnicu je uzky. Krizuje zeleznicu, prechadza obcami, bude potrebne prejst cez cely Dolny Kubin aj s najvacsou brzdou Dolneho Kubina (kruhovym objazdom). Cize dialnica urcite nejaku intenzitu z useku Turany - Kralovany preberie.
Na zvysok nema zmysel reagovat.
V Tvojom povodnom prispevku nic nie je o tom, co prevezme dialnica a co ostane na I/18
a teda som primerane reagoval, ze tam na useku Turany - krizovatka I/18xI/70 je vyssia intenzita a az bude Visnove v prevadzke budu tam zase len vyssie intenzity a to o niekolko tisic v/24h.
OK. ja tvrdim tolko ze visnove ani korbelka by sa z myta neuzivili. a vlastne vacsina dialnic by sa takto neuzivila. takze dialnice treba stavat nielen podla premavky ale aj inych potrieb ako je npr. rozvoj regionov. myslim ze je to jasny postoj.Ja som poukazal na to, ze tam stat tie peniaze vyberie a nijako to nesuvi s tym, ze ako ich pouzije alebo ci inde na cestach I.triedy tiez stat zaraba cez dane.
O tom mam pochybnosti. Udaj zo scitania 2015 je len severne od Dobrej Nivy a dalsi udaj juzne od Dobrej Nivy je 5049 v/24h, sice sa tam pripaja cesta II/527 lenze urcite nie vsetky vozidla z tejto cesty idu smer Dobra Niva, aj keby 80% z II/527 islo smer Dobra Niva, tak medzi tou krizovatkou I/66xII/527 a Dobrou Nivou je intenzita priblizne 6700 v/24h a z toho na obchvat Dobrej Nivy 7000 v/24h nedostanes ani nahodou.
garip napísal:ako si dosiel k cislu 26 km? Ak berieme do uvahy rovnaky vychodzi bod (nova krizovatka Turany) a rovnaky koncovy bod (krizovatka I/59 x I/70) tak po dostavbe dialnice Turany - Hubova a tunela Čebrať, tato trasa nebude mat menej ako 30 km.
14,7 km ma trasa dialnice Turany - Hubova s tunelmi Korbelka a Havran, cca 7 km je to po dialnici Hubova - Ivachnova az po napojenie na cestu I/59 na buducom novom kruhaci pri zjazde z dialnice a z toho miesta je to po koniec nasej trasy este cca 14 km, cize dokopy cca 35,7km. Stale sa teda oplati chodit cez Parnicu, bude to kratsie a aj rychlejsie.
Jonathan napísal:Moja chýba. Zabudol som započítať úsek Hubová - Likavka. Čiže +7km a 4 minúty. Ja osobne by som preferoval dlhšiu trasu po diaľnici.
garip napísal:14,7 km ma trasa dialnice Turany - Hubova s tunelmi Korbelka a Havran, cca 7 km je to po dialnici Hubova - Ivachnova az po napojenie na cestu I/59 na buducom novom kruhaci pri zjazde z dialnice a z toho miesta je to po koniec nasej trasy este cca 14 km, cize dokopy cca 35,7km. Stale sa teda oplati chodit cez Parnicu, bude to kratsie a aj rychlejsie.
devil napísal:ja neman co komu vysvetlovat. ked podla teba je to mat auta mozno tak 10 metrov od domu alebo na druhej strane rieky vah tak zbohom.
devil napísal:nechal som to na tvojej intuicii ale bohuzial som ju precenil.
devil napísal:no hej, az bude toto a hento na useku X tak aj na useku Y sa zdvihne premavka. to je mozne ale nikto nevie do akej miery. mozno sucasna cesta bude stale stacit.
devil napísal:pisal som okolo 7.000 aut. aj keby to bolo 6.000 tak je to OK. na jestvujucich poloprofiloch mas bezne nizsie cisla, a to v niekolkych pripadoch.
devil napísal: bezpecnostne prvy neviem ake.
To nie je o tom ci je cesta 10 m od domu alebo za riekou, ale o tom, ze cesta I/18 nejde okrajom Lubochne, ale pomerne velky pocet domov a tym aj stovky obyvatelov su na oboch stranach cesty, teda obec rozdeluje a nejde okrajom obce.
Vieme bezpochyby, ze pretazena cesta ovplyvnuje spravanie vodicov, teda ak su v ZA ci pod Strecnom caste problemy, tak mnohi v spicke idu inou trasou, napr. aj cez Zazrivu, samozrejme cez Donovaly, zavisi to od ich zdroja/ciela.
Ja sa tu nepriem o to, ci obchvat Dobrej Nivy alebo nie, ale o juznu R3, ktora podla mna zatial nema opodstatnenie a upozornujem na to, ze tie zvysne 2 obchvaty na planovanej juznej R3 by v sucasnosti mali velmi nizke intenzity a mali by mat prednost ine mesta/obce, resp. dali by sa navrhnut lacnejsie riesenia nez je RC pre malo aut.
To je oplotenie a odpudzovace zveri, lepsie zachytne zariadenia, elektronicke merania a vystrahy napr. aj premenlive znacenie, biokoridory pre zver
devil stále so nedostal odpoveď prečo obhajuješ tunely na južnej R3 aj keď existuje alternatíva bez tunelov. A všade inde sú zle.
devil napísal:co sa tyka tych 3 obchvatov tie treba prioritne. neviem ake ine by si uprednostnil a preco. tak skus, daj nejake potrebnejsie aj odovodnenim. ale naozaj porovnatelne obchvaty a nie dialnice za stamiliony.
devil napísal: pochybujem ze merace a pod. by vyrazne zdvihli cenu. oplotenie ma zmysel aj ked je obycajna cesta.
devil napísal:vyskove vedenie to iste co je v pripade siah a nivy skor rovina alebo mozno velmi mierne zvlneny teren. a smerove vedenie by tiez bolo prakticky rovnake. ziadne ine dolezite krizovania ciest nie su a cez zeleznicu treba ist mimourovnovo aj keby to bola C11,5. mozno v pripade KA by v zavislosti od dlzky mostov mohol byt vacsi cenovy rozdiel ale aj to zavisy od toho ako obchvat naprojektuje, ostatne 2 nie je co riesit si myslim. inac zrovna KA sa planuje prioritne takze by ma to aj celkom zaujimalo.
Napr. Svaty Jur, Vrable, Nove Zamky, Kezmarok, Prievidza a dalsie.
Ja tam presne nepoznam miestny teren, a nemam cas si to kvoli jednemu o dva dni zabudnutemu prispevku studovat. Ked len zbezne pozriem, tak na obchvate KA je planovanych 5 mostov nad RC a 2 mosty na RC, vsetky len krizovanie s ucelovou, polnou cestou, jeden aj nad cestou III.triedy. To by bezny obchvat, kde bude intenzita 3-4 tisic nemusel mat. Okrem tych 7 mostov, kanalizacia, SOS skrinky, oplotenie. Mosty by boli na beznom obchvate urcite kratsie, lebo by cesta viac kopirovala teren. Na oboch koncoch su navrhnute MUK, co tu niektori vyskakyju ze CA ma az 2 polovicne MUK, tak 3 krat mensia KA bude mat 2 MUK KA,sever a KA,juh.
lebo si myslim ze alternativa cez mesto neprejde a zaroven tie tunely mozu pockat vela rokov kedze vdaka MUK neresnica je vjazd do ZV dobre vyrieseny. staci takato odpoved ? inac zaujimave, pre ZA bolo treba obchvat daleko za humnami este ani pripadne estakady ponad blizke dediny by boli nepripustne. ale vo ZV by stacilo porozsirovat lucenecku a neresnicku celkom iste s burackami a keby sa mesto opovazilo nesuhlasit (co je viac nez pravdepodobne) tak neurobit nic a cakat kym zmakne.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.