áno, v tomto máš pravdu, že EIA je robená opakovane. Prvá EIA bola robená pre úseky D1 Bidovce - Dargov kde je právoplatné záverečné stanovisko vydané v roku 1998 a D1 Dargov - Pozdišovce kde predpokladám, že ide o rovnako starú EIA správu ale enviroportál tam dátum neuvádza. Takto stará EIA pochopiteľne nie je využiteľná pri súčasne platných normách a tak ako sa pri úseku D1 Budimír - Bidovce a pri úseku D1 Prešov Západ - Prešov Juh robila nová EIA, rovnako sa nová EIA bude musieť urobiť aj pre úseky ktoré od Bidoviec pokračujú na hranicu s Ukrajinou.
Aby teda bola EIA podľa aktuálne platných noriem použiteľná, robí sa úsek D1 Bidovce - Dargov a D1 Dargov - Pozdišovce ako jeden celok a to D1 Bidovce - Pozdišovce:
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... pozdisovcea taktiež nová EIA pre pokračovanie D1 Pozdišovce - št. hranica SR/UA
https://www.enviroportal.sk/sk%20SK/eia ... nica-sr-uavšetko sa začalo robiť odznova v roku 2017 a v oboch prípadoch doteraz nebolo vydané právoplatné záverečné stanovisko. Takže o o nejakom územnom rozhodnutí či stavebku je možné zatiaľ žiaľ iba snívať.
Samotný privádzač Michaloviec, ktorý uvádzaš mal v minulosti vydané právoplatné stanovisko EIA a to v roku 2011. Problém ale je, že sa pri ňom vychádzalo z technickej štúdie stavby D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA z roku 1998 - takže neviem nakoľko bude možné túto EIA správu použiť.