ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod asdf » 07. Aug 2019 20:09

Utopistická predstava. Na prípravu takétoho projektu treba minimálne 5-10 rokov.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 234
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 08. Aug 2019 05:44

radsej poriadna priprava a stripet tych 5 rokov ako takyto mackopes o hovne ktory takmer nic neriesi akurat prejdeme z blata do kaluze.. dufam ze nova vlada vybavi eu fondy na poriadnu modernizaciu ktora sa na useku Ba-KE ziada ako sol ci juhom alebo severom ..ak budu sikovni ludia vo vlade ktori zozenu nove eu fondy na PORIADNY projekt modernizacie a zide sa a skombinuje aj dobra schopna partia vo vedeni zsr je sanca ze tu nieco po volbach podobne budeme mat
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 08. Aug 2019 09:47

asdf napísal:Utopistická predstava. Na prípravu takétoho projektu treba minimálne 5-10 rokov.

Z pohľadu hrubých čísel bola vybraná alternatíva za 2,5 miliardy eur.
Konkurovala jej rýchlejšia alternatíva (rozdiel menej ako 7 minút) za 2,7 miliardy eur. Železničná Korbeľka by stála o 150 miliónov viac a skrátila jazdu ešte o jeden a pol minúty.
Maximálny variant - 3,8 miliardy eur a ušetril by 20 minut oproti vybranému variantu
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod KN.SK » 08. Aug 2019 10:31

Mrazí ma z tejto odbornej diskusie poniektorých. :|
1086
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 08. Aug 2019 10:43

jarino napísal:Maximálny variant - 3,8 miliardy eur a ušetril by 20 minut oproti vybranému variantu

Mali sme ísť po maximálnom variante. Vybraný variant budeme stavať tak či tak 15-20 rokov a za tú dobu budú nové súpravy, ktoré na konvenčných tratiať pôjdu ešte rýchlejšie ako aktuálne.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Jarda Retarda » 08. Aug 2019 12:34

Suhlasim s Vladosom
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod asdf » 08. Aug 2019 22:56

Len pri takýchto "maximálnych" variantách treba počítať aj s kapacitou. Aby ste tam pri tých závratných rýchlostiach na tie dve koľaje spratali všetky vrstvy dopravy. Nákladné vlaky nikdy nebudú jazdiť viac ako 100km/h (niektoré 120, ale len niektoré), pretože sa to energeticky nevyplatí. A nedopadli ste ako SŽDC, ktorá musí v úseku Kolín-Praha maľovať expresy tuším na 110km/h, lebo sa im to tam inak nevleze. A to tam majú kus cesty trojkoľajku.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 234
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod lolo » 09. Aug 2019 08:36

čo sa týka preložky trate pri Lučivnej, tak trat sa bude prekladat alebo zostáva v pôvodnej stope ako to hovorí štúdia ?
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 09. Aug 2019 08:50

ZSSK pre diaľkovú dopravu majú Vectrony, ktoré 200 km/h dajú. Vozne asi nemajú, no aj tie si chceli zaobstarať. Na vyššie rýchlosti by boli ďalšie náklady, to nevidím reálne. Jednotky, ktoré nasadzujú/budú nasadzovať na osobáky dajú 160 km/h. Takže čo sa týka rýchlosti, skôr nemáme infraštruktúru a ani ju mať tak skoro nebudeme.

Ja si myslím, že ŽSR by primárne mali realizovať úseky, kde dosiahneme 160-tku za nízke investičné náklady. CBA identifikovala úseky, kde netreba ani preložky, konkrétne: Poprad - Lučivná (9,8 km), Východná (1,1 km), Kráľova Lehota - Liptovský Hrádok (2,9 km), Liptovský Hrádok (1,4 km), Palúduza - Vlachy (4,8 km), Lisková (4,2 km), Varín - Žilina (6,6 km).
Vybraná alternatíva ráta s nasledovnými preložkami na 160 km/h: Chrasť nad Hornádom (5,2 km), Markušovce (3,2 km), Spišská Nová Ves (7,6 km), Smižany - Vydrník (10,4 km), Gánovce úsek č. 1 (3,8 km), Východná - Kráľova Lehota úsek č.1 (1,3 km), Liptovský Hrádok - Palúdza (15,7 km), Krpeľany (5,5 km), Turany - Vrútky (9,9 km).
Dokopy viac ako jedna miliarda eur. Keď prirátame Malacky - Kúty, Kysuce, niečo z uzla BA; nie je dostatok peňazí ani v ďalšom období na realizáciu všetkého, čo som uviedol.
Súvislá 160-tka môže byť od Chrasti nad Hornádom po Vydrník (368 mil. eur) a od Kráľovej Lehoty po Liptovské Vlachy (364 mil. eur) - príp. až po Liskovú, ale okolo Bešeňovej je to problematické, iba 110 - 120 km/h.. K tomu Turany - Vrútky (112 mil. eur), čo sú pekné aspoň cca 10 km dlhé úseky.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 12. Sep 2019 23:16

kks neskutocne, buduci rok v decembri 2020 mali podla povodneho planu usek PP-Lucivna odovzdavat do prevadzky a oni nielenze ani len nezacali realne s pracami ale este pokial ma neklame pamat oficialne nebol ani len vyhlaseny vitaz pre tento usek!!! neskutocne!!! https://www.zsr.sk/5104/ takehoto riaditela zeleznic spolu aj s neschopnym skorumpovanym nicnerobiacim vedenim ZSR by som s okamzitou platnostou zo dna na den vyhodil a suspendoval, byt na mieste ministra dopravy! koli nemu usek zrejme pride o dalsie eurofondy, kedze realne hrozi ze nam prepadnu ak sa nezacne s pracami este tento rok! neskutocne tento skorumpistan..
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Yoggy52 » 13. Sep 2019 10:38

Lodicka sa nam pomaly potapa (alebo sa uz potopila).
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Poprad-Tatry - Lučivná

Odoslaťod jarino » 01. Okt 2019 08:46

Podpis Zmluvy má byť ešte tento rok.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Poprad-Tatry - Lučivná

Odoslaťod jarino » 10. Okt 2019 13:09

ÚVO začal kontrolu pred podpisom Zmluvy.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 10. Okt 2019 20:06

tvl, to je porod, neskutocne.. este kolko kontrol bude pred spustenim vystavby..neskutocne tento bananistan..
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 11. Okt 2019 06:14

Okrem ÚVO musí pred podpisom všetko skontrolovať MDV SR.
Kontroly sa robia preto, aby sa vedelo o pochybeniach, ktoré by následne mohli ovplyvniť výšku spolufinancovania z Bruselu.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod lolo » 11. Okt 2019 09:24

na zimu aj tak nezačnú, takže času dosť
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 12. Okt 2019 02:13

To nezačali ani minulú ani predminulú ani pred pred.. Takto to ide a "stavajú" úsek už 3 či 4 roky a to 2020 sa mal úsek odovzdávať, KKs, neskutočné tieto mafiánske prehnité železnice a štát..
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Milan B » 16. Okt 2019 06:49

To nieje mafiánskym statom,to je tým že v zsr pracujú neodbornici a mamlasi, ktori nedokážu spraviť ani poriadne tender. Prvé čo mal stat sprivatizovať malo byť ŽSR a NDS a dávno už by sme tu mali diaľnicu a vrt
Milan B
nováčik
 
Príspevky: 4
Založený: 01. Okt 2019 19:33

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod lostrail » 22. Okt 2019 14:21

No a ti neodbornici a mamlasi sa tam dostali vdaka comu? Ved to je prave to, ze keby sa islo po odbornosti, celkom inak by to tu vyzeralo. Lenze ked sa ide podla toho, kto koho pozna, vyzera to tak, ako to vyzera.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 20. Nov 2019 12:04

Úsek PP-Lucivna stále nič nové? Či ŽSR už na to serie pred voľbami totálne?
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Yoggy52 » 20. Nov 2019 12:11

Ako si si nevsimol tak sa na to serie uz cele 4 roky :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 20. Nov 2019 12:21

Mne sa to zdá ako v roku 1988. Tento systém prestal fungovať.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod bobris » 19. Dec 2019 16:21

bobris
návštevník
 
Príspevky: 26
Obrázky: 13
Založený: 11. Dec 2008 13:18
Bydlisko: PN

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod lolo » 20. Dec 2019 14:10

Takže žiadna modernizácia ale len rekonštrukcia v existujúcej stope, bravo
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 21. Dec 2019 16:52

to sa zrusi okamzite prichodom novej vlady a vyhodenim sucasneho vedenia zsr.. strategia MD je a bude celkom ina ,toto je mackopes ktory neprejde a neostane a nema absolutny vyznam ho realizovat cize s tymto nema absolutny vyznam sa zaoberat, kedze su to totalne vyhodene peniaze do vzduchu, zrealizuje sa variant na 160-200 inak ako tunelmi sa to nebude dat cez tu oblast poriesit, teda tunel strba, zamcisko, cerveny kut a paludza tak ako to bolo prezentovane tu https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... try-3-cast https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... unel-strba , stanica strba musi zmenit momentalne miesto ,neexistuje aby ostala na povodnom mieste ak chceme poriadnu a hlavne normalnu modernizaciu a nie mackopsa ktory neriesi absolutne nic.
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.